Tk- eläke brutto 2965€/kk netto 2225€/kk. Onko pieni vai keskiverto?
Tk- eläke määrä otsikossa. Tk- eläkkeen maksaa työnantajanvakuurusyhtiö. Muutama kymppi tulee eläkeyhtiöstä (pakollinen, eläkkeen summasta riippumatta). Onko eläke pieni vai keskitasoa? Työvuosia ehdin tehdä 15 vuotta. 19 vuotta jäi tekemättä kun nyt tk- eläke. Omat velattomat osakkeet 2 kpl.
53v
Kommentit (29)
Kyllä tuolla pärjää kuolemaan asti.
Pieni on
Itselläni on nyt 3100 brutto, mutta teen edelleen töitä, tavoitteena saada loppueläke 4000 euroon
Mulla bruttopalkka n. 2600 ja netto n. 2000.
n52
En tiedä mikä on tk-eläke. Tarkoitatko työkyvyttömyyseläkettä? Itselläni tulee olemaan pienempi. Olen parhaassa työiässä, mutta en tiedä voinko enää koskaan tehdä töitä. Ahdistaa että eläke jää pienehköksi, eikä ole mahdollisuutta mitenkään vaikuttaa omaan rahatilanteeseen. On vielä asuntolaina, niinpä joudun miettiä onko joka päivä mahdollisuutta syödä. Kumppani elää eri elintasoa. Masentaa. En usko koskaan tulevani työkykyiseksi enää. Lisäksi kaikki ylimääräinen raha menee lääkkeisiin ja sairaalamaksuihin.
Vierailija kirjoitti:
Monelleko tuon pitäisi riittää?
Yhdenhengen talous
Miten on voinut saada tuon kokoisen eläkkeen, kun ei osaa edes googlettaa paljonko on suomessa keskieläke?
Vierailija kirjoitti:
Miten on voinut saada tuon kokoisen eläkkeen, kun ei osaa edes googlettaa paljonko on suomessa keskieläke?
Paljonko se on sitten? Kerro.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Keskieläkettä parempi.
Kiitos vastauksesta.
Ap
On hyvä, katsoin juuri oman työeläkeotteen. 2000 olisi ja ikä 55. Työvuosia siis 10 jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mikä on tk-eläke. Tarkoitatko työkyvyttömyyseläkettä? Itselläni tulee olemaan pienempi. Olen parhaassa työiässä, mutta en tiedä voinko enää koskaan tehdä töitä. Ahdistaa että eläke jää pienehköksi, eikä ole mahdollisuutta mitenkään vaikuttaa omaan rahatilanteeseen. On vielä asuntolaina, niinpä joudun miettiä onko joka päivä mahdollisuutta syödä. Kumppani elää eri elintasoa. Masentaa. En usko koskaan tulevani työkykyiseksi enää. Lisäksi kaikki ylimääräinen raha menee lääkkeisiin ja sairaalamaksuihin.
Miksi kumppani ei auta??
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuolla pärjää kuolemaan asti.
Kuinka se on, maksetaanko tk-eläkettä siihen asti kun vanhuuseläkeikä täyttyy ja sitten saa normaalia työeläkettä, joka jäänee pienemmäksi kuin nykyinen tk-eläke. Kertokaa!
Työkyvyttömyyseläke muuttuu vanhuuseläkkeeksi vanhuuseläkeiässä.
Mulla saman suuruinen.
Hyvin pärjää 😊
Vierailija kirjoitti:
Mitä työkyvyttömyyseläkkeellä on tekemistä keskieläkkeen kanssa? Työkyvyttömyyseläke on määräaikainen ja loppuu viimeistään henkilön tullessa vanhuuseläkeikään.
Saan tällä hetkellä palkkaa n. 4500 nettona käteen mutta ei siitä kulu kuin 2000-2500 €/kk. Velkaa ei ole enkä todellakaan pihistele, harrastan ja matkustelen niin paljon kuin huvittaa. Loppu jää säästöön yrittämättä joten hyvinhän tuollaisen eläkkeen pitäisi riittää. M55
Monelleko tuon pitäisi riittää?