Olen sairaanhoitaja ja uskon, että minusta
tulisi hyvä lääkäri, haluaisin itseasiassa kirurgiksi, mutta olen niin vanha, että kirurgin ura pääsisi alkamaan vasta yli viiskymppisenä. Ei ole varaa opiskellakaan täyspäiväisesti. Tyydynkö leikkelemään sian sydämiä kotona vai mitä pitäisi tehdä?
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä, empaattisia ja kuuntelevia lääkäreitä tarvitaan. Moni sairaanhoitaja on hyvä asiakaspavelija. Itse olen sairastellut ja todennut, että lääkärit ovat usein outoja ja tympeitäkin. Eivät kuuntele. Sairaanhoitajista taas löytyy hienoja ihmisiä ja työntekijöitä, joilla on asenne kohdallaan ja sydän kultaa. Sairaanhoitaja myös tietää, millaista se työ on käytännössä, jos lääkäriksi aikoo opiskella. Monesta tulisi mahtava lääkäri, vaikka työvuosia olisikin vähemmän kuin nuorempana opiskelleilla.
Minä olen terveyskeskuslääkäri, ja tänäänkin sattui potilaaksi monisairas entuudestaan tuttu potilas haastavan omaisensa kanssa. Karvat nosti pystyyn jo ennen vastaanottoa. Kuuntelin, tutkin, hoidin ja järjestelin asiat. Lähtiessään kiittelivät, että niin tyytyväisiä olivat taas minun vastaanottooni. Ei sitä tympääntymistään tarvitse aina näyttää, ja potilaan asiat saa silti järjestettyä.
"Haastavan omaisensa kanssa"... :DDD
Et vissiin ole alalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, mun salainen yläasteikäinen haave oli ruveta kirurgiksi. :D Oon hakemassa hoitsuksi. Oon tosi hyvä ja näppärä käsistäni, koska oon soittanut pianoa niin pitkään. Jos ei, niin kirurgian hoitsuksi..
Ota ensin selvää siitä, että kirurgin työ ei ole kuitattu sillä, että tosi hyvä ja näppärä käsistään. Ei siellä leikkurissa pianoa soitella. Ei ne hoitsutkaan. Kirurgitkin keskittyy johonkin muuhun.
Kyllä pitää olla näppärä käsistään, onhan se kaiken a ja o....
Hoitsu hyvä, menestyksekkäillä kirurgeilla on poikkeuksellisen hyvä stressinsietokyky ja erinomaisen hyvä itsetunto (koska muuten eivät uskaltaisi tehdä viiltoakaan, koska tietävät työnsä riskit). Onko sinussa nämä ominaisuudet ja olet huijannut työhaastatteluissa/soveltuvuuskokeessa ennen opintojasi, vai oletko oikeasti ihmisläheinen ja sosiaalisesti kyvykäs ja olisi vaan niin kiva kun olisi kirurgi?
Höpö höpö
T. Sairaanhoitaja.
Ps kissat syö mielellään niitä sydämiä, leikkele pieniksi paloiksi.
Vierailija kirjoitti:
tulisi hyvä lääkäri, haluaisin itseasiassa kirurgiksi, mutta olen niin vanha, että kirurgin ura pääsisi alkamaan vasta yli viiskymppisenä. Ei ole varaa opiskellakaan täyspäiväisesti. Tyydynkö leikkelemään sian sydämiä kotona vai mitä pitäisi tehdä?
Turha jossitella, pitää toimia.
Ja miten niin ei ole varaa opiskella? Tarkoitat varmaan ettet halua luopua väliaisestikaan mukavasta elintasosta. Mutta ei voi säästää ja syödä yhtä aikaa.
Elämä on valintoja. Sen mukaan elämä noin suurelta osin menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyviä, empaattisia ja kuuntelevia lääkäreitä tarvitaan. Moni sairaanhoitaja on hyvä asiakaspavelija. Itse olen sairastellut ja todennut, että lääkärit ovat usein outoja ja tympeitäkin. Eivät kuuntele. Sairaanhoitajista taas löytyy hienoja ihmisiä ja työntekijöitä, joilla on asenne kohdallaan ja sydän kultaa. Sairaanhoitaja myös tietää, millaista se työ on käytännössä, jos lääkäriksi aikoo opiskella. Monesta tulisi mahtava lääkäri, vaikka työvuosia olisikin vähemmän kuin nuorempana opiskelleilla.
Minä olen terveyskeskuslääkäri, ja tänäänkin sattui potilaaksi monisairas entuudestaan tuttu potilas haastavan omaisensa kanssa. Karvat nosti pystyyn jo ennen vastaanottoa. Kuuntelin, tutkin, hoidin ja järjestelin asiat. Lähtiessään kiittelivät, että niin tyytyväisiä olivat taas minun vastaanottooni. Ei sitä tympääntymistään tarvitse aina näyttää, ja potilaan asiat saa silti järjestettyä.
"Haastavan omaisensa kanssa"... :DDD
Voi kuule kun tietäisit...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, mun salainen yläasteikäinen haave oli ruveta kirurgiksi. :D Oon hakemassa hoitsuksi. Oon tosi hyvä ja näppärä käsistäni, koska oon soittanut pianoa niin pitkään. Jos ei, niin kirurgian hoitsuksi..
Ota ensin selvää siitä, että kirurgin työ ei ole kuitattu sillä, että tosi hyvä ja näppärä käsistään. Ei siellä leikkurissa pianoa soitella. Ei ne hoitsutkaan. Kirurgitkin keskittyy johonkin muuhun.
Kyllä pitää olla näppärä käsistään, onhan se kaiken a ja o....
Pianonsoiton taiturit ei nyt kuitenkaan ole ole ensisijalla kirurgian osaajiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kirurgit ovat tunnetusti niitä empaattisia ja kuuntelevia :DDDD
Kirurgin ja ihmisen väliin tarvitaan hoitaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurgin ja ihmisen väliin tarvitaan hoitaja.
Kirurgi tekee homman, hoitaja selittää.
Vierailija kirjoitti:
No, olisihan siinä vielä kymmenen vuotta duunia ennen eläkeikää, mikä mahdollistaisi suuremman eläkkeen.
Mutta jos ei ole varaa opiskella, niin hylkää ajatus samantien.
Ei nosta eläkettä jos pitää lopettaa työt opiskelun ajaksi, ottaa opintolainaa yms.
Ap sen ikäinen, että ainakaan rahan takia ei kannata.
Miksi KAIKKI sairaanhoitajat haluaa kuitenkin lääkäreiksi? En tunne ainuttakaan sairaanhoitajaa joka ei siitä haaveilisi. Miksi haette ylipäätään sh-kouluun jos lääkis on se mitä oikeasti haluatte??! Olen sairaalassa töissä mutten ole sh tai lääkäri, joten tietopohjaa väitteelleni on. Olen nähnyt myös kun vanhempi sh huutaa vihaisena hoitoapulaisena toimineelle 1. vuoden lääkisopiskelijalle, olikohan kenties katkeruutta vai kateutta taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oot hullu, jos lähdet sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Etkö ymmärrä, että sairaanhoitajan työ masentaa ja väsyttää ihmisen? Siinä työssä teet niinkuin pomot ja lääkärit määrää, itse et pysty vaikuttamaan työhösi. Varsinaista orjan hommaa. Sairaanhoitajiin mahtuu niin surkeita tapauksia, että lääkärit yleensä suhtautuu aina alkuun epäilevästi sh:n osaamiseen. Lue sitä matikkaa, fysiikkaa, bilsaa ja kemiaa, anatomiaa ja fysiologiaa vuosi, käy preppauskurssi ja sitten haet lääkikseen.
Huomaa ettet tiedä mistään mitään. Itse asiassa lääkärit nimenomaan luottaa sairaanhoitajien osaamiseen. Lääkäri antaa vain lääkemääräykset, muttei välttämättä lainkaan tiedä miten kyseinen lääke esimerkiksi annetaan potilaalle ja mitä kaikkea tulee huomioida potilaan hoidossa jatkossa. Ja lääkärin ei tarvitsekaan tietää, koska sairaanhoitajat osaa ja tietää. Ja ei todellakaan ole mitään orjan hommaa, huhhuh! Miten sä noin katkera olet? Sairaanhoitajat on itsenäisiä ihmisiä jotka auttavat toisia ja valtosa pitää työstään.
Vierailija kirjoitti:
Miksi KAIKKI sairaanhoitajat haluaa kuitenkin lääkäreiksi? En tunne ainuttakaan sairaanhoitajaa joka ei siitä haaveilisi. Miksi haette ylipäätään sh-kouluun jos lääkis on se mitä oikeasti haluatte??! Olen sairaalassa töissä mutten ole sh tai lääkäri, joten tietopohjaa väitteelleni on. Olen nähnyt myös kun vanhempi sh huutaa vihaisena hoitoapulaisena toimineelle 1. vuoden lääkisopiskelijalle, olikohan kenties katkeruutta vai kateutta taustalla.
No minä en tunne yhtäkään sairaanhoitajaa tai muutakaan hoitajaa, joka lääkärin työstä haaveilisi. Itse asiassa päin vastoin, moni ei missään nimessä haluaisi ikinä olla lääkäri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirurgin ja ihmisen väliin tarvitaan hoitaja.Kirurgi tekee homman, hoitaja selittää.
Sinä se et tiedä mistään mitään😂 joo ne valvova sairaanhoitaja, instrumenttihoitaja ja anestesiahoitaja kaikki vaan SELITTÄÄ siellä. Jepjep. 😂😂😂👏
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti joko tunnet hyvin vähän sairaanhoitajia tai jostain syystä sinulle on helppo avautua, sairaanhoitajana en tunne yhtään kolleegaa, joka haluaisi lääkäriksi. Sairaalassa työskentelevänä olet varmasn huomannut, että ihan erilaiset ammatit.
Ei AP ole mikään sairaanhoitaja. Tämä on taas sen hoitajavihaajan tekemä aloitus.
Sairaanhoitajassa ja lääkärissä ei ole mitään samaa täysin eri työnkuva! Täydentävät toisiaan. Lääkäri ei todellakaan tiedä kaikkea ja juuri siksi on olemassa sairaanhoitajat, fyssarit, terkkarit, jalkahoitajat ja vastaavat. Heillä on omaa asiantuntemusta, jota lääkäreillä ei ole. Lääkärit ja hoitajat on sitä paitsi työkavereita, hassua kun maallikot kuvittelee, että lääkärit on jotain hoitajien pomoja. Ei todellakaan ole vaan työkavereita. 😂
Vierailija kirjoitti:
Eikö sairaanhoitaja muka saisi sanoa lääkärille vastaan? Haluatko sinä olla koekaniinina siinä, kun lääkäri tekee mokan jonka sh huomaa, mutta ei kehtaa sanoa lääkärille virheestä ja antaa vaikka täysin väärää lääkettä tai väärän annoksen sinulle ihan vain siksi, koska "lääkäri määräsi"? :D ja tosiasiassa sitten tietäisi, että nyt tapahtuu virhe. Arvostan lääkäreitä hirveästi, mutta näitä ihan oikeasti sattuu. Sairaanhoitajat ihan oikeasti huomaavat ja korjaavat lääkäreiden tekemiä virheitä. Kaikki tämä teidän asiakkaiden hyväksi tietenkin. Jotta teidän terveydelle ei tulisi mitään vaaraa. Yritetään tehdä kaikki niin hyvin kuin mahdollista ja olla tosi huolellisia, ja silti haukut päälle vaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen lääkäri, enkä tunne ainuttakaan sairaanhoitajaa, joka haaveilisi tulevansa lääkäriksi. Sen sijaan on useita lähihoitajatyökavereita, jotka yksi toisensa jälkeen kouluttautuvat sairaanhoitajiksi.