Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen sairaanhoitaja ja uskon, että minusta

Vierailija
16.03.2018 |

tulisi hyvä lääkäri, haluaisin itseasiassa kirurgiksi, mutta olen niin vanha, että kirurgin ura pääsisi alkamaan vasta yli viiskymppisenä. Ei ole varaa opiskellakaan täyspäiväisesti. Tyydynkö leikkelemään sian sydämiä kotona vai mitä pitäisi tehdä?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisihan siinä vielä kymmenen vuotta duunia ennen eläkeikää, mikä mahdollistaisi suuremman eläkkeen. 

Mutta jos ei ole varaa opiskella, niin hylkää ajatus samantien. 

Vierailija
2/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele!

Vaikka pääsisit töihin kirurgina viiskymppisenä niin työuraa saattaa olla edessä parisenkymmentäkin vuotta. Ja jos ala todella kiinnostaa niin johan opiskelutkin ovat todella antoisia sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele!

Jos jätät opislematta, vaikka sinulla olisi mahdollisuus, niin viisikymppisenä löydät itsesi harmittelemasta ja jossittelemasta.

Vierailija
4/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskele ihmeessä! Tuttuni kouluttautui suoraan peruskoulusta lähihoitajaksi, teki muutaman vuoden niitä töitä ja sitten päätti yrittää lääkikseen. Pääsi ensimmäisellä yrittämällä sisään, ja valmistui jokunen vuosi sitten lääkäriksi. 

Vierailija
5/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 40-vuotias ja jos lähden opiskelemaan, pitäisi kirjoittaa vielä tiettyjä aineita, että voisi edes hakea lääkikseen :( Enkä todellakaan halua tk-lääkäriksi vaan kirurgiksi.

Vierailija
6/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, mun salainen yläasteikäinen haave oli ruveta kirurgiksi. :D Oon hakemassa hoitsuksi. Oon tosi hyvä ja näppärä käsistäni, koska oon soittanut pianoa niin pitkään. Jos ei, niin kirurgian hoitsuksi..

Vierailija
7/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama, mun salainen yläasteikäinen haave oli ruveta kirurgiksi. :D Oon hakemassa hoitsuksi. Oon tosi hyvä ja näppärä käsistäni, koska oon soittanut pianoa niin pitkään. Jos ei, niin kirurgian hoitsuksi..

Oot hullu, jos lähdet sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Etkö ymmärrä, että sairaanhoitajan työ masentaa ja väsyttää ihmisen? Siinä työssä teet niinkuin pomot ja lääkärit määrää, itse et pysty vaikuttamaan työhösi. Varsinaista orjan hommaa. Sairaanhoitajiin mahtuu niin surkeita tapauksia, että lääkärit yleensä suhtautuu aina alkuun epäilevästi sh:n osaamiseen. Lue sitä matikkaa, fysiikkaa, bilsaa ja kemiaa, anatomiaa ja fysiologiaa vuosi, käy preppauskurssi ja sitten haet lääkikseen.

Vierailija
8/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet motivoitunut ja sinulla on mahdollisuuksia lähteä opiskelemaan. niin toteuta ihmeessää unelmasi. Tsemppiä! :)

Vierailija
9/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oot hullu, jos lähdet sairaanhoitajaksi opiskelemaan. Etkö ymmärrä, että sairaanhoitajan työ masentaa ja väsyttää ihmisen? Siinä työssä teet niinkuin pomot ja lääkärit määrää, itse et pysty vaikuttamaan työhösi. Varsinaista orjan hommaa. Sairaanhoitajiin mahtuu niin surkeita tapauksia, että lääkärit yleensä suhtautuu aina alkuun epäilevästi sh:n osaamiseen. Lue sitä matikkaa, fysiikkaa, bilsaa ja kemiaa, anatomiaa ja fysiologiaa vuosi, käy preppauskurssi ja sitten haet lääkikseen.

Hmm..ok, jäin miettimään tätä.

Vierailija
10/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkiksessä voi alkaa keskittyä kirurgiaan joskus viiden eka vuoden kuluttua. Kesätyö kirralla tms. Jokainen erikoistuva on 9 kk terveyskeskuksessa. Se on vain osattava kantaa myös. Jokainen kirurgi opiskelee ensin yleislääkäriksi 6 v. Joudut kilpailemaan paikasta erikoistuvana kirurgina nuorien huippujen kanssa. Ota realistisempi ote, niin voit alkaa rakentaa uraa. Älä katso nenänvartta pitkin muuta kuin leikkaussalia.

On raskas ja pitkä ja kallis kokopäiväopiskelu. Parasta mitä on. Mieti.

Itse olen sisätautien erikoislääkäri, osaston ylilääkäri ja olen opettanut kliinisenä opettajana kandeja edellisessä elämässäni.

Vierailija
11/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa opiskella täysipäiväisesti, se oli siinä sitten. Unohda silloin koko juttu. Se on erittäin kokonaisvaltaista opiskelua! Ja jos täytyy lukiota vielä täydentää, ryhdy 100 % hommiin tai unohda koko juttu. On hyvää elämää monella tavalla!!

Vierailija
12/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään väheksy muiden alojen lääkäreitä, erittäin tärkeää työtä kaikki lääkärit tekevät. Itse en vain näe mitään hohtoa muussa kuin leikkaamisessa. Oikeasti leikkelen ja ompelen niitä sian sydämiä kotona. Mieheltä olen poistanut pari rasvapattia.

Vierailija
13/44 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä, empaattisia ja kuuntelevia lääkäreitä tarvitaan. Moni sairaanhoitaja on hyvä asiakaspavelija. Itse olen sairastellut ja todennut, että lääkärit ovat usein outoja ja tympeitäkin. Eivät kuuntele. Sairaanhoitajista taas löytyy hienoja ihmisiä ja työntekijöitä, joilla on asenne kohdallaan ja sydän kultaa. Sairaanhoitaja myös tietää, millaista se työ on käytännössä, jos lääkäriksi aikoo opiskella. Monesta tulisi mahtava lääkäri, vaikka työvuosia olisikin vähemmän kuin nuorempana opiskelleilla.

Vierailija
14/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä, empaattisia ja kuuntelevia lääkäreitä tarvitaan. Moni sairaanhoitaja on hyvä asiakaspavelija. Itse olen sairastellut ja todennut, että lääkärit ovat usein outoja ja tympeitäkin. Eivät kuuntele. Sairaanhoitajista taas löytyy hienoja ihmisiä ja työntekijöitä, joilla on asenne kohdallaan ja sydän kultaa. Sairaanhoitaja myös tietää, millaista se työ on käytännössä, jos lääkäriksi aikoo opiskella. Monesta tulisi mahtava lääkäri, vaikka työvuosia olisikin vähemmän kuin nuorempana opiskelleilla.

Minä olen terveyskeskuslääkäri, ja tänäänkin sattui potilaaksi monisairas entuudestaan tuttu potilas haastavan omaisensa kanssa. Karvat nosti pystyyn jo ennen vastaanottoa. Kuuntelin, tutkin, hoidin ja järjestelin asiat. Lähtiessään kiittelivät, että niin tyytyväisiä olivat taas minun vastaanottooni. Ei sitä tympääntymistään tarvitse aina näyttää, ja potilaan asiat saa silti järjestettyä. 

Vierailija
15/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tietenkään väheksy muiden alojen lääkäreitä, erittäin tärkeää työtä kaikki lääkärit tekevät. Itse en vain näe mitään hohtoa muussa kuin leikkaamisessa. Oikeasti leikkelen ja ompelen niitä sian sydämiä kotona. Mieheltä olen poistanut pari rasvapattia.

Odotapas kun halvaannut aivoverisuonitukoksen seurauksena. Sitä ei niin vain leikkauksella hoidetakaan. No, eipä siinä ole mitään hohtoa, että hoidetaan halvaantunut takaisin elämään. 

Vierailija
16/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen terveyskeskuslääkäri, ja tänäänkin sattui potilaaksi monisairas entuudestaan tuttu potilas haastavan omaisensa kanssa. Karvat nosti pystyyn jo ennen vastaanottoa. Kuuntelin, tutkin, hoidin ja järjestelin asiat. Lähtiessään kiittelivät, että niin tyytyväisiä olivat taas minun vastaanottooni. Ei sitä tympääntymistään tarvitse aina näyttää, ja potilaan asiat saa silti järjestettyä. 

"Haastavan omaisensa kanssa"... :DDD

Vierailija
17/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Lääkiksessä voi alkaa keskittyä kirurgiaan joskus viiden eka vuoden kuluttua. Kesätyö kirralla tms. Jokainen erikoistuva on 9 kk terveyskeskuksessa. Se on vain osattava kantaa myös. Jokainen kirurgi opiskelee ensin yleislääkäriksi 6 v. Joudut kilpailemaan paikasta erikoistuvana kirurgina nuorien huippujen kanssa. Ota realistisempi ote, niin voit alkaa rakentaa uraa. Älä katso nenänvartta pitkin muuta kuin leikkaussalia.

Itse olen sisätautien erikoislääkäri, osaston ylilääkäri ja olen opettanut kliinisenä opettajana kandeja edellisessä elämässäni.

Vai oikein lääkärileikkejä leikit. Menehän jo nukkumaan, ylä-asteella on ollut kuitenkin rankka viikko.

Vierailija
18/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cat kirjoitti:

Mainittakoon, että tässä tämä "kesätyö kirralla" tarkoittaa amanuenssin paikkaa, josta maksetaan noin 1500 e / kk. Ja sitten jatkossa kun olet suorittanut terveyskeskuspalvelun, joudut taistelemaan siitä, että ylipäätään pääset johonkin sairaalaan suorittamaan kirurgian erikoistuvan lääkärin palvelua, ja paremman puutteessa teet töitä siinä parjatussa terveyskeskuksessa. 

Vierailija
19/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siellä leikellään sian sydämiä illan ratoksi. Mä vaan luen näitä outoja aloituksia.

Vierailija
20/44 |
23.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cat kirjoitti:

Vai oikein lääkärileikkejä leikit. Menehän jo nukkumaan, ylä-asteella on ollut kuitenkin rankka viikko.

Täällä vissiin on taas joku  mami, joka ei ymmärrä, että täällä ne lääkärimamitkin viettää vapaa-aikaansa siinä, kun eivät järjestä shamppanjamaisteluita kollegoilleen perjantai-iltaisin työviikon päättyessä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä