Järkyttävintä mitä jostain ihmisestä on paljastunut?
Ihan mitä tahansa mikä yllätti sinut. Oliko kyseessä ystävä, tuttava, työkaveri vai kummin kaima? Yllättikö joku ihminen käytöksellään?
Itse seurustelin pitkään yhden miehen kanssa, ja sain vasta parin vuoden jälkeen seurustelun aloittamisesta tietää, että miehellä on lapsi, jonka oli "hylännyt" lapsen vammaisuuden takia. En pystynyt jatkamaan seurustelua. Tuli yllätyksenä, sillä mies vaikutti sydämelliseltä ja vastuulliselta.
Kommentit (473)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus yötä kaverillani teininä, oltiin molemmat 15 (Asui isänsä ja veljensä kanssa, äiti oli kuollut paria vuotta aiemmin) ja joskus puolen yön aikaan heräsin ja olin menossa vessaan niin kuulin ja näin omin silmin kun kaverini harrasti olkkarin sohvalla seksiä isänsä kanssa. Järkytyin ihan saatanasti ja menin nopeasti piiloon kun en halunnu et ne näkee mua. Tää tramatisoi mua ja oli suurin syy minkä takia mulle tuli ahdistuskohtauksia ym ja masennus paheni. Myöhemmin selvisi että mun kaverilla oli ollu 14 vuotiaasta asti isänsä kanssa suhde, oli jopa tullut raskaaksi, mutta oli tehnyt abortin.
Minkähän takia eivät menneen rakastelemaan isän huoneeseen tai muualle vaan ottivat riskin kiinnijäämisestä. Ehkä se kiihotti vielä lisää. Olikohan veli mukana touhuissa myös. Nämä taitaa olla aika yleisiä, että isät haluavat tyttäriään kielletyllä tavalla. Vähän kuin tuo toisen tarinan pappa, joka kiinnostui lapsenlapsestaan.
Miehet ovat sairaita. Maalla asuvia tyttöjä on monesti ahdistelleet juuri omat sukulaismiehet ja koko yhteisö on hiljaa hyväksynyt tämän. Täällä oli joskus ketjukin aiheesta.
Muistaisitko millä nimellä tuollainen ketju oli?
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli mun lapsuudesta asti yhdet perhetutut. Ne oli vähän kuin setä ja täti mulle. Aikuisena jossain vaiheessa oltiin heillä mökillä porukalla kylpytynnyrissä, siis uikkareissa. Tuo perheen isä jonka olin tuntenut koko elämäni, alkoi veden suojissa hipeltää kättä reidelläni. Mun oma mies ja Laisi lapsi oli lähistöllä ja hänen vaimo ja lapset myös.
Nousin pois järkyttyneenä mutta yritin ettei vaimonsa tai mun vanhemmat huomaa mitään. En ole sen jälkeen voinut käydä heillä, eikä kukaan tietenkään tiedä miksi.
Kylpytynnyri on kyllä sairas keksintö - ainakin nuo yhteiskylpemiset kännissä ja lapsetkin mukana. Sanon aina kohteliaasti yök (on flunssainen olo = yökin kohteliaisuusmuoto), kun pyydetään osallistumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus yötä kaverillani teininä, oltiin molemmat 15 (Asui isänsä ja veljensä kanssa, äiti oli kuollut paria vuotta aiemmin) ja joskus puolen yön aikaan heräsin ja olin menossa vessaan niin kuulin ja näin omin silmin kun kaverini harrasti olkkarin sohvalla seksiä isänsä kanssa. Järkytyin ihan saatanasti ja menin nopeasti piiloon kun en halunnu et ne näkee mua. Tää tramatisoi mua ja oli suurin syy minkä takia mulle tuli ahdistuskohtauksia ym ja masennus paheni. Myöhemmin selvisi että mun kaverilla oli ollu 14 vuotiaasta asti isänsä kanssa suhde, oli jopa tullut raskaaksi, mutta oli tehnyt abortin.
Minkähän takia eivät menneen rakastelemaan isän huoneeseen tai muualle vaan ottivat riskin kiinnijäämisestä. Ehkä se kiihotti vielä lisää. Olikohan veli mukana touhuissa myös. Nämä taitaa olla aika yleisiä, että isät haluavat tyttäriään kielletyllä tavalla. Vähän kuin tuo toisen tarinan pappa, joka kiinnostui lapsenlapsestaan.
Miehet ovat sairaita. Maalla asuvia tyttöjä on monesti ahdistelleet juuri omat sukulaismiehet ja koko yhteisö on hiljaa hyväksynyt tämän. Täällä oli joskus ketjukin aiheesta.
En kyllä muista, ehkä joku muu muistaa. Voi olla, että ketju on poistettu. Nuo kokemukset olivat todella yleisiä ja ketjussa taidettiin puhua siitä, millaisen seksuaalisen ahdistelun kohteeksi on joutunut alaikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Yhen ihastuksen/hoidon (nykyään ex)mies oli kavereidensa kanssa raiskannut omat lapsensa, melko shokeraavaa
Oliko tää se keissi mikä paljastu Pirkanmaalla..? Kolme miestä sai syytteen. Olipahan karsee juttu, joskus Alibista luin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle kävi vähän saman tyylisesti kuin ap:lle. Mies paljasti vasta jonkin ajan kuluttua että hänellä on lapsia, joita näkee vain harvoin, sillä "lapsiperhe-elämä kävi liian raskaaksi". Olen itse vela mutta en silti halunnut jatkaa tuon miehen kanssa.
vela?
Vela tarkoittaa vapaaehtoisesti lapsetonta henkilöä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä kaverillesi kuuluu nykyään? Olet varmasti seurannut tilannetta!
Olen täysin samaa mieltä. Kommenttisi oli autitoudessaan suorastaan liikuttava. En oikein osaa muuta järkevää kirjoittaa, paitsi että; sinä ko. kommentin kirjoittaja, ajatteletko että olemme ihminen tekojemme takana, vai ihminen ajatustemme ja omatuntuntomme takana?
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa meissä on jotain mikä järkyttäisi tuntemiamme ihmisiä. Kaikki salaa jotain (isoa tai hyvin pientä) edes joiltakin tai haluaa antaa tietynlaisen mielikuvan. Pyrin nykyään siihen, etten enää järkyttyisi niin helposti mistään, vaikka ihmisyys itsessään onkin välillä aika järkyttävää. Moni meistä sortuu pahassa tilanteessa tekemään jotain itselleenkin odottamatonta/tuttujen mielikuvan vastaista.
Siis tähän oli tarkoitettu...
Eniten järkyttää se, miten hyvän kuvan ihmiset antavat itsestään ennen kuin paljastuvat joksikin toiseksi... Näitä on aika useita:
-kaverini mies oli todella ujo. Kunnes baarissa tanssimassa ollessaan tarttui kiinni alapäähäni... Yritti hyväillä vai mitä lie. Onneksi kaverini ja tämä mies ovat eronneet sillä paljastui, että tämä mies pyöritti useita naisia kaverini selän takana.
-yhden sukulaiseni silloinen kumppani antoi itsestään todella hyvän kuvan kunnes sukulaisen kuoltua paljastui, että oli kavaltanut huomattavan summan kuolleen ihmisen rahoja.
-eräs hoitajana työskentelevä tuttuni vaikuttaa hyvin empaattiselta ja mukavalta sekä osaavalta työssään. Kunnes paljasti myöhemmin, miten paljon halveksuu potilaita ja mm. saattaa tietoisesti vaarantaa heidän turvallisuutensa. Oli todella kylmäävää kuulla näitä hänen puheitaan.
Tähän toinen puoli. Oon tällänen 22v nainen joka nauttii elämän pienistä asioista ja on onnellinen siittä mitä on. Kun tässä on deittailtu ja tutustuttu potenttiaalisiin miehii ni melkeen aina tulee aika samat laulut. Miten töitä painetaan niskalimassa, ylitöitä otetaa ja vapaa aikaa ei oo, ja siittä päivittäinen valittaminen miten väsyttää ja miten ei oo kavereille aikaa vaikka toisin vois tehdä. Sitte perustellaan et "10vuoden päästä voin hengähtää ja nauttia elämästä"! Siis mitä? Elät nyt sun ainutta elämää ja sä ajattelet et alotat 10vuoden päästä ku lähiöunelma saavutettu. Ja sitte tulee nää exiään syyttävät. Ex halus uusia helyjä, huonekalut, rotukoiran, läppäriä, puhelinta, taplettia, minä aina baarissa tarjosin yms. HYVÄKSKÄYTTÄJÄ. Ja tää mies saattaa koittaa kantaa mulle ties mitä vaikken edes pyydä ja loukkaantuu kun sanon et en ota vastaan. Baarissa saa tapella siittä et itte maksan juomani. Et mitenköhän nääkin oikeesti on menny.. Sitte on nää jotka esittää omat elämäntavotteet nii että ne olis munkin. Ja sitte on nää jotka alkaa muuttaa itteensä "parempaan" et kelpais. Jos oon huolinu sellasena ni miks ruveta selittämään et mun takia tahtoo paremman työn/kehon/ulkonäön yms ja samalla aiheuttaa itselleen huonon olon ja laittaa ittensä tilanteeseen missä ei haluais olla? Sit on nämä jotka liimautuu kiinni ja viettää kaiken vapaa ajan ja tekstailee ja soittelee monta kertaa päivässä. Sit kun sanoo et tahtoo omaa aikaa ni käytös pahenee. Parhaat on nää takertujat jotka sit äijäporukalla valittaa et akka tahtoo olla vaa keskenää eikä kavereille oo enää aikaa, vaikka itte liimautuu. Huoh. Tuli vaan mieleen että mahtaakohan kyseisen artikkelin miehellä olla ne omat "mitä minun pitää olla" kriteerit liian ylhäällä, ei naisten.
Tuttu paljastui pedariksi. Sai ehdollisen tuomion lapsen törkeästä seksuaalisesta hyväksikäytöstä. Onneksi joku vuoti / narautti kyseisen tyypin tonne vähän ikävämmän maineen saaneeseen nettijulkaisuun, jonne kaivettiin kovotuksen kuvatkin..
Ei mitään sääliä, ja siihen loppui kaikki yhteydenpito. Hävis myös kaikki muutkin tuttavat ja kaverit. Tiedän että aika moni tuttu pisti sellaiset terveiset, että jos IKINÄ ottaa mitään yhteyttä, niin he pieksevät tuon kuvotuksen.
Kun asia tuli "julkiseksi" hävis myös tyypin naama työpaikan nettisivuilta. Siitä en sitten tiedä tekeekö enää hommia kyseisessä firmassa. Mutta ihan oikein. Sitä saa mitä tilaa.
Me katkaisimme vaan yhteydenpidon, meillä on saman ikäinen tyttölapsi (4v) jota kyseinen oksennusläjä käytti hyväkseen. Joten ei ole mitään asiaa meidän tontille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tämä ketju kyseessä:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3912122/ketju/oliko_muilla_alloja_sukul…
Sairasta settiä, itselläkin vastaavia kokemuksia. :( T: eri
Äitini kiltti ja kunnollinen pitkäaikainen miesystävä (eli isäpuoleni) rakastui minuun, kun olin reilu parikymppinen. Tein heti selväksi, että minua tilanne lähinnä ällöttää ja laitoin asialle stopin, eikä se paljastunut muille. Ovat edelleen 20 vuoden jälkeen tapahtuneesta yhdessä.
Yksi poikaystäväni paljastui patologiseksi valehtelijaksi ja pikkurikolliseksi. Väliaikainen säätöni paljasti olevansa pilvenpolttelija. Toinen säätö paljastui bi-mieheksi. En halua jakaa sänkyä miehen kanssa, joka käy hoonauttamassa itseään muilla miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Järkytyin siitä että eräs rähjäinen ja rupsahtanut mielenterveyspotilas on ollut joskus tosi komea, näin vanhan kuvan hänestä :( Jotenkin tosi surullista. Kaikki elinvoima ja karisma kadonnut hänestä.
Niin karisma katosi.
Homopiireissä on väkeä jotka harrastaa seksiä kertomatta että heillä on hiv. Vahinko kiertämään.
En halua muistella järkyttävimpiä asioita niin kerron vähemmän järkyttävämmän: sovinistinen ja homofobinen ex-mieheni jätti minut toisen miehen takia. Edelleen ovat yhdessä. (Ja en sitten tarkoituksella ottanut sovinistista ja homofobista miestä, vaan se paljastui sellaiseksi vasta häiden jälkeen)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse yllätyin ujon työkaverin suhteen. Tutustuimme, aloimme hengata vapaa-ajallakin ja tästä työkaverista kuoriutui hauska, kiva ja suorastaan rääväsuinen rämäpää. :D Töissä on edelleen ujo.
Ei uskalla olla oma itsensä suuressa porukassa
Tällaisia ihmisiä on muuten aika paljon, jotka ovat oikeasti kuin yö ja päivä isossa/tuntemattomammassa porukassa ja kahdenkesken tai hyvien ystävien ympäröimänä, eli ei mitenkään harvinaista. Toki se silti yllättää :)
Vierailija kirjoitti:
Homopiireissä on väkeä jotka harrastaa seksiä kertomatta että heillä on hiv. Vahinko kiertämään.
Tämä on muuten Suomessa rikos, josta voi saada jopa vankeustuomion. Siis jos tietää että on itse hiv-positiivinen eikä kerro siitä seksikumppanilleen ja tartuttaa tämän.
Tunnen erään röntgenhoitajan, joka on suorastaan ylitsevuotavaisen ystävällinen sekä potilaille että kolleegoille, mutta tekee todella julmaa pilaa potilaista näiden selän takana jatkuvasti. Matkii mm. puhetapaa, maneereja, potilaiden pyyntöjä yms. ja nauraa räkäisesti päälle. Tuntuu joskus ihan uskomattomalta kuunnella kyseisen ihmisen juttuja, varsinkin kun tietää, että potilaat yleensä pitävät hänestä. Kun vaan tietäisivät mitä hän ajattelee heistä...
Ystävä olikin patologinen varas ja valehtelija. Kolme työnantajaa oli haastanu käräjille kun oli varastanu työnantajalta,työkavereilta,asuakkailta (kehitysvammaiselta yli 1000e) jne. Kuulin toiselta kaverilta joka tiesi käräjistä. Ystävä ei halunnut keskustella asiasta ja selvittää niitä vaan välit meni poikki.