Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo reisikipu vaivaa. Lääkäristä eikä googlesta ei ole apua

Vierailija
16.03.2018 |

Reisien etuosissa ja sivuissa tuntuu puristavaa/jäytävää kipua levossa. Kävely ja pyöräily sujuu ilman kipua. Istuessa vaivaa hieman, mutta pahimmillaan on öisin kyljellä nukkuessa. Mitä ihmettä voisi olla? Nivelsairaus löytyy, mutta biologisten lääkkeiden ansiosta oireeton. Tämä tuntuu enemmänkin lihasperäiseltä. Onko kenelläkään muulla ollut tälläista outoa särkyä ja onko siihen löytynyt syytä?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kuukautiskipu tuntui reisissä, juurikin reiden etuosassa. Muuna aikana ei kipua ollut.

Vierailija
2/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö statiini-lääkkeitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisikohan lonkan limapussin tulehdus? Kyljellään nukkuminen kivuliasta, lähes mahdotonta.

Vierailija
4/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limapussin tulehdus?

Vierailija
5/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Influenssarokotteen jälkeen itselle tuli tuollaista. Jatkunut nyt siis jo monta kuukautta.

Vierailija
6/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reumapolilla ultrattu tuota lonkkaa, ei tulehdukseen viittaavaa. En syö statiineja, onko se kolesterolilääkettä? Triptyliä syön kipuun ja sitten tosiaan biologinen lääke. Näitäkin olen miettinyt, on niin outoa jäytävää/polttavaa kipua ja miksi vain levossa. Kipu on niin kovaa, että häiritsee unta. Jos saan nukuttua, kipu tulee uniin. Esim viimeyönä sain unessa syöpädiagnoosin.

Vierailija
7/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos viina, terva, sauna tai Google ei auta on tauti kuolemaksi.

Vierailija
8/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fysioterapeutille pääsee ilman lähetettä jos on ns. Suoravastaanotto. Valitse alaraajaongelmiin perehtynyt js mahdollista.

Vierailija
9/31 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy varmaan varailla aikaa fysioterapiaan. Lonkan limapussintulehdusta epäilin pitkään itsekin, mutta luulisi että ultratessa olisi näkynyt. AP

Vierailija
10/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vika löytynyt?

Itsellä ollut jo ainakin 5 vuotta, joskus on poissa ja silti aina palaa uudestaan. On lähinnä vasemman lonkkaluun alla ja siinä turvotusta. Sormin koskettaessa kipeitä kohtia siinä. Selkää leikattu kyllä ja kävely on ok, eikä muutenkaan päiväoloissa vaivaa. Fyssarin ohjeilla yritän pakaravenytystä jne.

Vierailija
11/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjua avaamatta ajattelin jo, että ihan varmaan samasta vaivasta kyse. Mulla tuli jossain vaihessa, kun olin todella stressaantunut niin reiden sisäosaan patti. Olin ihan varma, että kyseessä jokin kasvain. mutta googlettelin sitä silloin, että varmasti liittyy kuukautiseen. Ei ole sitten vaivannut enää muutamien kuukautisten jälkeen.

Vierailija
12/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuollaista reisikipua kuukautisten aikana, loppuraskaudessa ja synnytykseen jälkeen. Liittynee hormoneihin ja esiintyy samalla, kun kohtu supistelee. Voisikohan sullakin olla jokin gynekologinen syy reisikipuihin, jos muut syyt on jo poissuljettu?

Vierailija
13/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
15/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä selkeästi oireet, vertaa omaan oireesiisi

https://www.webmd.com/diabetes/guide/meralgia-paresthetica

Vierailija
16/31 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iskias?

Vierailija
17/31 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitäkin eli iskiastyyppistä särkyä, tuo meralgia voisi olla yhteydessä myös, kun on vahvempi kipu tuossa reidessä. No yritetään fysikaalisilla neuvoilla mennä.

Vierailija
18/31 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuko se kipu lihaksessa vaiko luussa? Mulla on toisen jalan reidessä ajoittain sietämätön kiputila nimenomaan levossa. Tuntuu kuin sitä luun sisäosaa rassattaisiin liekehtivällä jääpuikolla. Fysioterapeutti sanoi että mun polvilumpio on väärässä asennossa, siis ollut siinä asennossa aina, ja että se kiristää luukalvoja ja lihaksia. Lääkkeeksi sain venytysharjoituksia. On kyllä tepsineet, lumpio on kai ihan yhtä vinksallaan kuin ennenkin, mutta ei kipeydy enää niin usein tuo jalka.

Vierailija
19/31 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli selässä leikkauksen vaatinut välilevyn pullistuma. Se painoi sopivasti iskias hermoa joka alkuun säteili kipuna reidessä. Makuulla ollessa oli väärässä asennossa tuskaista.

Kun on en osannut ottaa varovasti ja tein ruumiillista töitä niin pullistuma paheni ja lopulta koko vasen säteili kipua. Välillä tuntu samalta kuin olis paha suonen veto meneillään.

Mutta koko aikana selässä ei ollut mitään kipuja tai jäykkyyttä vaikka vika oli siellä.

Vierailija
20/31 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sanoisin kans että hermopinne, eli juurikin se femoralishermo jää nivusen alueella puristukseen ja aiheuttaa reiden etu- ja sivuosaan aivan jäätävää kipua. Itsestä tuntui siltä kun olis puukolla lyöty. Asiansa osaava fyssari tai ortopedinen osteopaatti osaa auttaa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä