Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Outo reisikipu vaivaa. Lääkäristä eikä googlesta ei ole apua

Vierailija
16.03.2018 |

Reisien etuosissa ja sivuissa tuntuu puristavaa/jäytävää kipua levossa. Kävely ja pyöräily sujuu ilman kipua. Istuessa vaivaa hieman, mutta pahimmillaan on öisin kyljellä nukkuessa. Mitä ihmettä voisi olla? Nivelsairaus löytyy, mutta biologisten lääkkeiden ansiosta oireeton. Tämä tuntuu enemmänkin lihasperäiseltä. Onko kenelläkään muulla ollut tälläista outoa särkyä ja onko siihen löytynyt syytä?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli trombophlebiitti reidessä. Verisuonitukos voi tulla minkä ikäiselle vaan eikä ole aina raajan alaosassa! Mene ihmeessä lääkäriin.

Vierailija
22/31 |
13.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva alkoi kun olin raskaana ja kestänyt jo yli 7v reumatestit tehty eikä mitään löytynyt vaivojen alettua ollut ihan ok kausia ja nyt oon joutunut syömää särkylääkettä jo vuoden putkeen et pystyn nukkua kipua on myös tänä aikana tullut reisiin kauttaaltaa alaselkään polvitaipeisiin pohjaisiin ja nyt en ole voinut seisoa/kävellä kun jalkapohjat kipeät pidempi aika seisoessa saa kivun yltämään nilkkoihin ja jalkapöytään. En ole töissä enkä tee mitään erityisen rasittavaa joten ei nämä vaivat siitäkään johdu. Luottamus lääkäreihin ja fysioterapiaan mennyt ehkäpä joku täällä keksii mikä on kyseessä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa tätä. Minulla on viikon verran ollut kovahkoakin etureisien kipua. Alkoi raskaan suorituksen jälkeen, jossa reidet joutuivat koville ja ehkä vähän liiankin repivää.

Ensin kipu tuntui reisissä lihaskipuna, mutta sitten alkoi puristava ja häiritsevä leposärky ja ala-selän kipu. On molemmilla puolilla ja molemmissa reisissä. Istuminen ja makuullaolo on melkein tuskaisinta. Särkylääke auttaa. Kävin lääkärissä ja ei nähnyt mitään hälyttävää. Ei kuitenkaan ottanut kantaa mistä johtuu.

Osaako joku sanoa mistä tämä voi johtua? Särkyä on tasaisesti molemmissa etureisissä (välillä kuin lievää suonenvetoa) ja alaselässä nyt arkuutta, mutta se ei häiritse niin paljoa.

Vierailija
24/31 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoottinen deluusio.

Vierailija
25/31 |
12.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reumapolilla ultrattu tuota lonkkaa, ei tulehdukseen viittaavaa. En syö statiineja, onko se kolesterolilääkettä? Triptyliä syön kipuun ja sitten tosiaan biologinen lääke. Näitäkin olen miettinyt, on niin outoa jäytävää/polttavaa kipua ja miksi vain levossa. Kipu on niin kovaa, että häiritsee unta. Jos saan nukuttua, kipu tulee uniin. Esim viimeyönä sain unessa syöpädiagnoosin.

Mulla tuota, kun reiden ulkosyrjän jänne kiristyy liikaa. Vaikea venyttää, täytyy hieroa auki.

Nimenomaan levossa ja tuntuu kyllä pskamaiselta.

Vierailija
26/31 |
13.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reumapolilla ultrattu tuota lonkkaa, ei tulehdukseen viittaavaa. En syö statiineja, onko se kolesterolilääkettä? Triptyliä syön kipuun ja sitten tosiaan biologinen lääke. Näitäkin olen miettinyt, on niin outoa jäytävää/polttavaa kipua ja miksi vain levossa. Kipu on niin kovaa, että häiritsee unta. Jos saan nukuttua, kipu tulee uniin. Esim viimeyönä sain unessa syöpädiagnoosin.

Mulla tuota, kun reiden ulkosyrjän jänne kiristyy liikaa. Vaikea venyttää, täytyy hieroa auki.

Nimenomaan levossa ja tuntuu kyllä pskamaiselta.

Onko sulla selkäkipua samalla, lievää?

Vierailija
27/31 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskohan jollain ideaa, mistä kyse. Mulla särkee aina ajoittain etureisiä, se on semmosta jäytävän puristavaa. Se alkaa usein raskaan liikunnan jälkeen ja voi kestää kestää noin viikon. Kipu on molemmissa etureisissä ja tuntuu pahemmalta levossa. Ei oo jaloissa pistelyä tai tunnottomuutta, eikä mikään taivutus satu. Mulla on usein samalla lievää kipua ihan alaselässä molemmin puolin.

Onko tää iskiasta?

Vierailija
28/31 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meralgia parestheticaa minäkin epäilisin

Vierailija
29/31 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla veneerinen sairaus?

Vierailija
30/31 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä ette tajua että se on se piiiiiikki. Sori.

Vierailija
31/31 |
21.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vähän liikuntaa, kunnolla kyykkyä niin alkaa jumit paraneen.