Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas se lähestyy... Tuo yksinäisten painajainen nimittäin neljän päivän vapaa eli pääsiäinen

Vierailija
16.03.2018 |

Odotan joka vuosi kauhulla pääsiäistä sillä se tarkoittaa neljän päivän vapaata. Yksin. Viikonloput menee juuri ja juuri, tosin silloinkin lääitsen itseäni unilääkkeillä jotta nukkuisin suurimman osan viikonlopuista sillä en kestä tylsyyttä ja yksinäisyyttä. Nyt se on taas edessä. Ei mitään tekemistä neljään päivään. Kavereita ei ole. Ulkomaille ei ole varaa lähteä eli makaan taas sängyssä neljä päivää. Muuta tekemistä ei ole paitsi katsoa tv:tä ja nukkua. Ihan kamalaa :( Miten muut yksinäiset selviätte? Toinen painajainen on juhannus ja se kolmen päivän vapaa. Huoh.

Kommentit (182)

Vierailija
161/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa vieraillut kirjoitti:

Lahdessa on minusta kiva baari Teerenpeli (taisi olla useampia) siellä tuli aina joku mies juttusille. Rohkeasti vaan yksin baariin, joskus se on kamalaa joskus taas löytää juttuseuraa. 

Olen alkoholisti

Ok, nyt alkaa kuullostaa provolta

Vierailija
162/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on monimutkainen ongelma, koska sen kokeminen ja siten myös lievittyminen on yksilöllistä. Jollekin yksinäisyys lievittyy, kun saa juttuseuraa. Jollekin toiselle tuo taas ei riitä vaan yksinäisyyden lievittyminen edellyttää kaveria, jonka kanssa voi tehdä asioita. Kaikille ei kaverikaan riitä vaan tarvitaan ystävä, jolle voi purkaa huoliaankin. Ja jollekin ystäväkään ei riitä, vaan tarvitaan puoliso. Miten aloittajan yksinäisyys lievittyisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö, nukkuu, katsoo sarjoja esim. HBO:lta. Siinähän se aika sitten taas sujahtaa.

Vierailija
164/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä päätin lähteä kylpylään. Yksin. Olen yksinäinen, mutta en anna sen haitata. Pitkät lomat vietän kotona, ulkomailla, risteillen, telttaillen. Kavereita ei ole, sukulaisilla perhettä, vanhempia ei ole. Olen jo niin tottunut yksin oloon, että en oikein osaa edes kaivata seuraa. Arjet menee töissä. Tsempit sulle. Lue pääsiäisenä vaikka kirjoja, ulkoile, rentoudu. Sillä niistä yksinäisyyden hetkistä selviää 😊

Vierailija
165/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahdessa vieraillut kirjoitti:

Lahdessa on minusta kiva baari Teerenpeli (taisi olla useampia) siellä tuli aina joku mies juttusille. Rohkeasti vaan yksin baariin, joskus se on kamalaa joskus taas löytää juttuseuraa. 

Olen alkoholisti

Ok, nyt alkaa kuullostaa provolta

suomalaisten ratkaisu tylsyyteen=viinan juonti

Kaikki eivät pysty tähän...ja ymmärrystä ei riitä

Vierailija
166/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syö, nukkuu, katsoo sarjoja esim. HBO:lta. Siinähän se aika sitten taas sujahtaa.

samalla voi tumputtaa:)

Vierailija
167/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi töitä pääsiäisenäkin, mutta yksinäisenä ihmisenä voin kertoa, ettei välttämättä ne aktiviteetit auta.

Istuin bussissa ja aloin itkeä. Ihan vaan koska on huono olla.

Jos katson esim teatteriesitystä, jossa joku pari seurustelee, saatan alkaa itkeä, koska tulee niin paha olo.

Tai jos leffassa on parisuhde.

Tai jos näkee ulkona pariskuntia.

Leipominen on vähän turhaa, kun en saa itse syödä niitä leipomuksia, niin menis varmaan roskiin. Eikä oikein viitti heittää rahaa roskiin.

Vapaaehtoistyötä olen tehnyt, mutta muut on niin parempia verkostoitumaan, että teen sitä vapaaehtoistyötäkin yksin. Ja se vie voimia ja stressaa ja olen sitten ihan poikki.

Jossain vaiheessa katsoin paljon dokkareita, luin lehtiä ja kirjoja, mutta sitten koin niin suurta maailmantuskaa asioista, etten pystynyt enää nukkumaan. En siis pystynyt siihenkään pidemmän päälle. Kevyet reality-ohjelmat ei välttämättä oikein jaksa innostaa.

Vanhempien luona olisi muuten kiva käydä, jos en olisi näkymätön heillekin. Toki kysytään mitä kuuluu, muttei sitten kuunnella vastausta. Ja jos mulla on ideoita jonkin asian suhteen, mitä ajattelin tehdä, matkustaa tai opiskella, se torpataan heti. Heidän suhtautuminen kaikkeen on negatiivista eikä ole hyväksi mulle. Sekin on pidemmän päälle raskasta. Kysytään, että kai mulla on tinder puhelimessa. Ei ole.

Töissä on muuten kiva olla, kunhan ei joudu olemaan yksin. Sitten pää alkaa taas hajota ja tulee itsetuhoisia ajatuksia ja alkaa itkettää.

Että ei se yksinäisyys ja paha olo vaan kytkeydy pois päältä, vaikka olisi sadantuhannen ihmisen konsertissa.

Vierailija
168/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on sellainen paheneva kierre, muita ei lähtökohtaisesti kiinnosta ihminen, jonka elämässä ei ole muuta kuin työ ja televisio. Olen semierakko, jolla on yksi hyvä ystävä ja sosiaaliset kontaktit täyttyvät pääosin työssä. Pääsiäinen on lempijuhlapyhäni, kukaan ei ihmettele tai säälittele vaikka on pääsiäisen yksin. Juhannus on minulle se pahin.

Mikään tekeminen ei täysin korvaa yksinäisyyden aiheuttamaa tyhjyyttä ja surua, mutta kun kerran töissä käyminenkin helpottaa, pitää sitten vapaa-ajallakin keksiä jotain sisältöä. Jos hyvä haltijatar ilmaantuisi antamaan sinulle ihmissuhteita, millaisia ne olisivat ja miten viettäisit aikaa puolison tai ystävien kanssa? Aika monia näistä asioista voi tehdä myös yksin tai sitten niiden takana olevaa perustarvetta miettimällä voit korvata osan asioista. Jos vaikka haluaisit kokata yhdessä upean illallisen, ehkä voitkin olla oma paras ystäväsi ja hemmotella itseäsi sillä ruoalla ja kuunnella musiikkia tai äänikirjaa ruokaa laittaessa.

Mitä teet kesälomallasi, kun et ole Suomessa? Mikset voi tehdä samoja asioita nyt pääsiäisenä?

Vierailija
169/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koko elämä on kotona yksin kykkimistä tabletin ja telkkarin ääressä... mieti sitä!

Vierailija
170/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen parisuhteessa mutta silti teen pääsiäisenä itekseni asioita. Käyn kaupassa, tapaan ystävää, käyn kirkossa ja ehkä taidenäyttelyssä.

Vierailija
171/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan ovikellosta patterit pois, enkä avaa kenellekään! (kerjäläisnoidille)

Vierailija
172/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa, kun ei neljää päivää kestä yksin omassa seurassa? Ei ole kyllä kaikki muumit laaksossa sellaisella, joka ahdistuu neljän päivän yksin olosta. Voihan siinä jossakin vaiheessa tulla yksinäinen olo, mutta että jo etukäteen ahdistuu, kun tietää, että parin viikon päästä olen muutaman päivän ilman seuraa ja että kärsii siitä ihan suunnattomasti koko pääsiäisen. Täytyy olle silloin jotain muutakin ongelmaa. Onko masennusta tai tyhjyydentunnetta, vai mitä. Normaalisti ihminen tekee vapaalla niitä asioita, joista nauttii, oli seuraa tai ei.

Vierailija
173/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä aloittaja.

Juhlapyhät on perheellisten ja perheiden juhlia.

Kyllä se masentaa, kun kaikki muut on pariskuntia ja itse yksin jossain konsertissa tai lounaalla.

Muistan kun täytin vuosia ja sain lahjakortin töistä. En pitänyt mitään juhlia vaan menin yksin erääseen kylpylään.

Olin varannut illallisen jonne meninkin sitten.

Valehtelematta olin ainoa yksinsyöjä siellä salissa.

Tarjoilija vielä vei minut aika näkyvään paikkaan istumaan, oli vissiin täyttä eikä vapaita yksittäisiä paikkoja ollut.

Joku herkempi olis varmaan jättää ytimessä syömisen kesken, mutta minä söin kyllä rauhassa, hiukan kyllä ihmettelin, että onko tosiaan näin ettei muita ilman seuraa.

Samoin olimme sinkkunaisinarilainen kahdestaan eräänä juhannuksena hotellissa ja siihen kuului myös juhannusillallinen.

Me olimme ainovat jotka ruokailimme kahdestaan. Kukaan muu yksinäinen ei ollut koko ruokalassa.

Myös illalla ravintolassa olimme ainoat vapaat naiset, yhtään muuta ei ollut, vapaista miehistä puhumattakaan.

Ainakin täällä on juhannuksena kaupunki aivan tyhjä, ei ristinsielua missään eikä tapahtumia muualla kuin jossain maaseudulla.

Jos on sellainen ihminen, ettei kehtaa pyytää kenenkään mökille tai vastaavaan, niin yksin saa olla.

Ei pariskunnat kutsu muita kuin pariskuntia, ainakaan vanhemmiten.

Vierailija
174/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen yksinäinen ja olen enimmäkseen yksin kotona. Pääsiäisessä ei silti ole mitään ongelmaa, on ihanaa olla yksin, käydä koiran kanssa ulkona ja syödä pääsiäisherkkuja. Anteeksi mutta en ymmärrä ihmisiä jotka eivät osaa yhtään olla yksin vaan ahdistuvat heti. Itse en jaksa toisten seuraa jatkuvasti. Muita?

Vierailija
175/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana elämä, tyhjä, täydellinen.

Vierailija
176/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan montaa hyvää ystävää ole kun en kaikkia kelpuuta. 

Nautin pääsiäisen rauhasta ja tanssin. Huhdon lavatansseissa lattareita ja kaikkea sitä mitä bändit sattuvat soittamaann. Pidän hauskaa selvinpäin kuten kaikki muutkin siellä.

En ole kyyninen. Minusta elämästä pitää nauttia ilman mitään hemmetin unilääkkeitä.

Hanki harrstuksia ja ei ne ihmiset sinun luoksesi tule. Mene itse heidän luokseen. Elämä on ihanaa.

Vierailija
177/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumilautailemaan kannattaa lähteä yksin niin oppii yleensäkkin lähtemään yksin jonnekkin. Aina ei ole edes hupimiehellä seuraa. Myös yksinäisyys kuuluu elämään aika ajoin. Se on normaalia.

Nuorena kun muut seurustelivat ja en itse ollut löytänyt ketään niin lähdin Stadin yöelämään yksin ja sai melkoisen määrän kamuja pikkuhiljaa. Yksin kulkija saa aina seuraa. Kaveriporukassa ei muihin tutustu.

Nyt ylös ja lauta käteen!

Vierailija
178/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joka asiasta kannata ottaa nokkiinsa! Elämässä pitää myös kasvattaa sietokykyään. Älä ole pumpulissa vaan kerää voimasi ja kirjoita akressiivisesti takaisin, niin myös sinussa tapahtuu jotain ;)) Vai tapahtuiko jo?

Vierailija
179/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ole pystynyt siihen mitä olet yrittänyt niin on aika ryhdistäytyä. Laihduta ja aja partasi jos se ei ole sexikäs. Osta pari uutta vaatetta ja lähde vaikkapa baariin ottamaan pari bisseä. Siitä se alkaa ihmisten ilmoilla oleminen. Yksin on kiva ja vapaa liikkua. On oman itsensä herra.

Pari bisseä rentouttaa mutta alkoholisoitua ei kade, se vie huonoihin piireihin jossa on kalman haju.

Vierailija
180/182 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin voisi tehdä suursiivouksen, ikkunat pestä jne. Lukea lehtiä joita on jäänyt lukematta ja valitettavasti täytyy kyläillä yhtenä päivänä. En oo varma saanko edes olla yksin. Tietenkin ulkoilla jos hyvä ilma.