Stefan Wallin (rkp) kansanedustajien sopeuttamiseläkkeiden poistosta:"Jos viilauksia tulee, ne eivät perustu toriparlamentin vaatimuksiin."
"Wallinin mukaan kansalaisaloitteen ongelmana on takautuva lainsäädäntö - eli että jo tehtyjä sopimuksia muutetaan jälkeenpäin. Vain muutamien väärinkäytösten takia ei ole syytä muuttaa lakia. Hänen mukaansa laki muutos ei olisi johdonmukainen."
https://yle.fi/uutiset/3-10118632
Kuka äänesti eduskuntaan tuollaisen kansalaisia vähettelävän sikailijan?
Kommentit (83)
Et tosiaan ole oikeusoppinut ja huomaa et kaikki on sinulle vaikeaa. Kyllähän tässä muutkin ihmiset on uraansa, sijoituksiaan, koulutustaan ym asioitaan koskevia päätöksiä tehnyt luottaen siihen että lainsäädäntö on pysyvä ja jos jotain muutetaan niin huomioidaan ne joiden elämään vaikuttaa . Mutta itsekin jäin yli 60 v työttömäksi ja saanko eläkeputken jollaista olen muille maksanut yli 40 v työuran aikana ? En saa vaikka maksut otettu. Tuosta vaan muutettiin että ei koske 1965 syntyneitä, heille 2 kk ansiosidonnaista ja sitten laskee 20 % ja edelleen 5% . Ja kesto ei ole jatkuvasti nousevaan eläkeikään saakka vaan max alle 2 v . Paljon helpompi olisi kansanedustajan työllistyä , koulutus heilläkin, säästöjä ja kontakteja kertynyt kansanedustaja vuosilta. Monet parhaassa työiässä toisin kuin minä .
Vierailija kirjoitti::
Miten kaikkia muita etuuksia sitten on pystytty muuttamaan takautuvasti? Paskaa puhuu, koska on jo laskeskellut ja sumplinut elämänsä tuon eläkkeen varaan.
Mitä etuuksia on muutettu takautuvasti?
Ootko sellasesta kuin työttömyysturvan aktiivimalli kuullut?
Työttömyysturva on sosiaaliturvaa, "sopeutumiseläke" on eläke, jälkimmäinen on "ansaittu". Toki näissä on jotain tulkinnanvaraa.
Mitäs se työttömyysturva on jos ei ansaittua? Mustaan aukkoonko työttömyysvakuutusmaksut menee? Lopeta nyt jo hyvän sään aikana tuo paskanjauhaminen, idiootti.
An
Luin Stefan Stalin... Ei mulla muuta
Poistun...
Kannattaa vinkata Donaldille.
Åbo Akademi nyt on muutenkin RKP:n tuki(yli)opisto jolla ei tieteen tekemisen kanssa paljon ole yhteyttä.