Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minä en saa toista lasta:o(

Vierailija
20.04.2006 |

Sain kuulla tänään tuomion hoitavalta lääkäriltäni, että toisen raskauden yrittämisessä ei ole järkeä eikä se ole minulle turvallista. Sairastan vaikeaa endometrioosia ja olen saanut ainokaisen lapseni IVF-hoidolla monien vuosien hoitokierteen jälkeen.

Nyt tauti on niin levinnyt ettei IVF-hoitoakaan enää suostuta tekemään vaan seuraava askel olisi sitten kohdun poisto. Olen 29-vuotias.

Älkääkä vaan sanoko että " piristy, ainahan voit adoptoida ja maailma on täynnä kodittomia lapsia jne" , eipä ajatus lohduta juurikaan tällä hetkellä.

Olen onnellinen että saan olla äiti tälle ainoalle aurongonpaisteelleni, mutta en voi mitään sille että suren kuitenkin...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iloitse kuitenkin lapsestasi. Hänhän on kultaakin kalliimpi. :)

Vierailija
2/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en vain saa sitä ensimmäistäkään, ja nyt on ilmennyt juttuja, ettei onnellinen vahinko olisi edes turvallista terveydellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

*voimahali*

Vierailija
4/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos halista!

Minä en millään tahtoisi jaksaa niitä kyselyjä joita satelee sukulaisilta, tuttavilta, naapureilta ja jopa ihan tuntemattomilta, eli:

Milloin seuraava syntyy? Kai te nyt sisaruksen lapselle teette?

Oletteko itsekkäitä kun ette lapselle pikkuveljeä tahdo? ja niin edelleen....

Vierailija
5/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä sinusta tuntuu. Sekundäärinenkin lapsettomuus voi olla musertavaa.

meille oli tulossa kaivattu kakkonen (IVF) mutta menetime Toiveemme raskauden puolivälissä :´´(. Itse olen suuntaamassa kohti uusia hoitoja, mutta tuska ja kaipuu ovat välillä liian suuria jaksaa eteenpäin. Onneksi on tuo lapsi sinulla ja minulla joten on pakko jaksaa. Siitä saa sen voiman.

Suosittelen harkitsemaan adoptiovaihtoehtoa avoimin mielin.

Voi hyvin!!!

Vierailija
6/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani, sinulla on siis ollut keskenmenoja? En osaa edes kuvitella millaista tuskaa se aiheuttaa.

Minun ainokaiseni syntyi tähän maailmaan aivan liian aikaisin- hädin tuskin 7.kuukaudella mutta jäi kuitenkin henkiin, nippa nappa.

Muistan kun lapsivesi meni rv22 -ajattelin että kaikki on ohi, lapseni kuolee.

Mutta kuin ihmeen kautta synnytys ei alkanutkaan vaan vauva sai lisäaikaa.

Voimia Sinulle, toivottavasti vielä onnistaa...

AP

Vierailija
7/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai susta saa tuntua pahalta, vaikka teillä olisi jo yksi lapsi. Minäkin jännitän, että miten toka tärpää, kun ekaa tehtiin kolme vuotta. Sanokaa utelijaille ihan suoraan, että haluaisitte lisää lapsia, mutta sulla sairaus, joka estää lisälasten hankinnan. Turha kierrellä ja kaarrella vuosia tyhmien kysysten kanssa.

Vierailija
8/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos lohdutuksen sanoista.

Minua ahdistaa tämä adoptioasia, mieheni ei ole asiasta ollenkaan innostunut- hän ei pysty hyväksymään ajatusta että saisimme lapsen ulkomailta.

Käytännössähän kotimaiset adoptiot ovat niin " harvinaisia" että ulkomainen adoptio olisi mahdollisempi ajatus.

Mutta miten kääntää miehen pää- kun omakaan ei ole oikein asiasta varma?!!?

AP

Vierailija
9/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa..

Vierailija
10/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että adoptioajatukseen voi tarvita pitkänkin ajan ennen kuin haluaa edes miettiä. itsekin olen loukkaantunut, kun murhetta on koetettu torjua sanomalla no, ainahan voitte hankkia adoptiolapsen...

Siis sure suurta suruasi vaikka se sattuukin :(. Koeta saada tukea lähimmäisiltä tai ammattilaisiltakin.

Minua kaikesta huolimatta lohduttaa taustalla ajatus, että adoptiomahd on jossain tulevaisuudessa olemassa jos tuntuu siltä.

Vierailija
11/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nunnan nännit

Vierailija
12/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennätin kirjoittaa viestini ennen sinun viestiäsi.

Ymmärrän myös miehesi suhtautumisen... meillä taitaa olla mies samaa mieltä. en ole vielä uskaltanut puhua asiasta. ja kuten sanoin en ole itsekään vielä valmis.

Mutta ehkä ajatus vielä kypsyy teillä molemmilla. Nyt on varmasti sokki päällä :(.

halauksia vielä sinulle!

Vierailija
13/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisiko esim. luovutettujen sukusolujen käyttö?

Vierailija
14/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kysyit multa tuota kohtuasiaa niin kerron että endometrioosi ja sen vuoksi tehdyt lukuisat leikkaukset ovat aiheuttaneet niin suuren määrän kiinnikkeitä niin mahaonteloon kun kohtuunkin että uuden raskauden yrittäminenkin olisi liian suuri riski. Kohtulihaksen sisällä on suuria endometrioomakasvaimia jotka pitää poistaa, mutta vuotoriski on niin suuri että kohdunpoisto on oikeastaan ainoa järkevä keino.

Ainokainen syntyi pikkukeskosena liian aikaisen vedenmenon ja vaikean kohtutulehduksen vuoksi.

Kävimme kolkuttamassa Kuoleman portteja, niin tyttäreni kuin minäkin.

AP

Vierailija
15/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

20, ei taitaisi auttaa luovutetut solut. Selittämätön kohtukuolema, selittämättömät keskenmenot, on tutkittu. Ongelmia raskaaksitulossa ei ole, luulen, että veressäni on jotain vialla (tutkittiin kyllä kohtukuoleman jälkeen, mutta silloin ei löytynyt selvää syytä).

Vierailija
16/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä onko hyytymistekijät tutkittu? Kolmen km:n jälkeen pitäisi tutkimus tehdä muistaakseni.

Vierailija
17/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuvitellakaan kuinka paha olo sulla on. Toivon että joskus helpottaa.

Vierailija
18/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääseekö hyytymistekijätutkimukseen kuinka helposti. Itsellä on tutkittu yhden (!) km:n perusteella, joten sairaanhoitopiireillä on varmaan erilaisia käytäntöjä. Tutkimus on kallis, joten varmaan joissain paikoissa ei kovin helposti tutkita.

Vierailija
19/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ystävä. Minäkin pelkään samaa. Meillä on maailman ihanin lapsi,mutta toista ei kuulu vaikka kuinka toivomme. Minulla on myös endometrioosi jota hoidetaan taas. Olen samaa ikäluokkaa kanssasi, ja ympärille syntyy vauvoja vähän väliä. Välillä olen epätoivoinen ja välillä toiveikas. Hiljattain koin keskenmenon, josta toipuminen ei tunnu loppuvan. Sitä lasta oli niin kauan kaivattu.. Mutta toivon että aika vielä koittaa ja lapseni saa sisaruksen. Ymmärrän kipuasi, itken kanssasi. On tuskallista kantaa sairautta ja sen seurauksia. Iloitaan siitä onnesta joka meillä jo on. Aurinkoa!

Mama

Vierailija
20/20 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viestistäsi-vertaistuki tuntuu olevankin ainoa oikeasti lohduttava asia, vaikka näin virtuaalisestikin- tietää ettei ole yksi ongelman kanssa vaan joku muukin miettii samaa.

Onko sulle tehty endon poistoleikkauksia?

Mut on operoitu 3 kertaa joista viimeisin meinasi viedä hengen-tuli postoperatiivinen vuoto mahaonteloon, vuodin 3,6 l verta ennenkuin huomattiin ja pääsin uusintaleikkaukseen:o(

KAIKKI kaverit, sukulaiset, naapurit ja puolitutut saa koko ajan vauvoja, ja meiltä kysellään että MILLOINKAS TEILLE?!

Vaikka omat sukulaiset ja kaverit kyllä tietävät mikä meidän tilanne on- osa aattelee että " kyllä se siitä kun lakkaa stressaamasta."

Vaan kun IVF oli meille ainoa mahdollisuus saada raskaus edes alkuun, luomuvauvasta emme ole koskaan edes saaneet haaveillakaan.

Kipu ja tuska on niin fyysistä kuin psyykkistäkin- välillä on niin toivoton olo.

Toisaalta ruoskin itseäni itsekkyydestä- mitä oikein valitan;minullahan on jo lapsi jota minun ei pitänyt edes saada(onnistumiprosentti sille IVF-hoidolle kohdallamme oli 5%), pitäisi siis olla kiitollinen.

Ja olenkin.

On tämä vaan niin ristiriitaista tämä elämä.

Voimia ja toivoa sinullekin toivoen

Pepper

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi