Olenko jotenkin huono mutsi, kun mua ei jaksa kiinnostaa, mitä merkkejä, kuoseja ja värejä mun vauvan päältä löytyy?
Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.
Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.
Kommentit (91)
En tiedä oletko sinä, mutta itse odotan vauvaa ja en aio ostaa yhden yhtä vaatetta -ellei ole pakko- uutena, enkä aio tuhlata rahaa naurettaviin merkkivaatejuttuihin. Ja tiedän etten ole huono äiti ainakaan sen takia.
Minä ehdottamasti tykkään pukea lapseni sävy sävyyn tai, että vaatteet sopivat kivasti yhteen! Ja opetan lapsianikin siihen. Eli jos valitset tänään tuon paidan niin mitkä housut siihen kävisi kivasti- tyyliin. Ostan vaatteita paljon kirpparilta tai kaupan ALE- korista,saadaan sukulaisilta lahjaksi, uusia ja käytettyjä. Miksi lapsen pitäisi pukeutua kuin sirkuspelle!?Pukevathan aikuisetkin vaatteet yleensä sillä perusteella päälleen mitkä käy yhteen. Ei siististi pukeutuminen tarkoita kalliita merkkivaatteita, nätin "asukokonaisuuden" voi saada 2€ kirpparilta!
Vierailija kirjoitti:
Ei se nyt kaikille ole vain sitä,että "sattumalta" omaa silmää miellyttää juuri se Gugguun tai Metsolan pipo ja Mini Rodinin haalari mikä muillakin on. Kyse on puhtaasti siitä,että haetaan hyväksyntää. Halutaan kuulua joukkoon,osoittaa ettei ole rahasta puutetta(vaikka olisi). Enemmän tämä tuntuu korostuvan köyhillä,jotka on itsekin köyhistä ja epävakaista oloista. Ostetaan velaksi ja osamaksulla ne kalliit vaatteet,vaunut,tarvikkeet jne. Tietysti valtaosalla merkkivaatteista käyttävistä ei ole näin, mutta nuo köyhät merkkivaatteita ostelevat on ihan oma alalajinsa.
Kyllä mun silmää ihan miellyttävät nuo mainitsemasi vaatemerkit. Nättejä vaatteita, kivoja kuoseja. En ole kuitenkaan ostanut kyseisten merkkien vaatteita (paitsi lapsilla on ollut ehkä kaksi Metsolan kirpparilta ostettua vaatetta, mutta nämä ovat niitä vanhempia retrofroteevaatteita), koska ne ovat niin kalliita. Ihmisillä on tapana tykätä niistä asioista, jotka ovat muotia.
Ap:lle kysymys! Olenko jotenkin huono mutsi, kun tykkään, että mun vauvalla on nätit ja yhteensopivat vaatteet ja kuosit?
Vierailija kirjoitti:
Ap:lle kysymys! Olenko jotenkin huono mutsi, kun tykkään, että mun vauvalla on nätit ja yhteensopivat vaatteet ja kuosit?
Nätit ja yhteensopivat vaatteet saa ihan kirpparihinnoin, ei tarvitse maksaa 100€ yhdestä vaatekerrasta.
Olin vauvan kanssa paljon kotona ja ulkonakin usein vain lenkillä eli ulkovaatteet päällä. Itse puin kotona ollessa päälleni pieruhousut ja kulahtaneen paidan. Vauvalle pistin vaatteet, jotka sattuivat olemaan puhtaana, eivät ne värit aina sopineet yhteen, mutta eivät olleet omatkaan vaatteet mitkään yhteensopivat ja nätit.
Sitten kun lähdimme kylään tai muskariin, pistin itselleni ja vauvalle kivat yhteensopivat vaatteet päälle. Tosin mihinkään Gugguuhun ei ollut mielestäni tarvetta, sillä halvemmillakin vaatteilla pysyi lämpimänä. Kirpparilta ostin kyllä joitakin Popin vaatteita joskus, kun satuin löytämään. Ostin myös Kivat-merkin villapipon ja Reimatecin toppahaalarin. Ihan hyviä kirpparilöytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nätit ja yhteensopivat vaatteet saa ihan kirpparihinnoin, ei tarvitse maksaa 100€ yhdestä vaatekerrasta.
Juuri näin teenkin!Mutta tykkään pukea vauvani yhteensopiviin vaatteisiin ja nätteihin kuoseihin, toisin kuin ap!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja mitähän se sinulle kuuluu vaikka joku ostaisi vaikka 150€ maksavan paidan lapselleen ja siihen sopivat 130€ maksavat housut? Aivan, ei mitään. Ei luulisi ketään toista liikuttavan muiden vaatehankinnat.
Antakaa olla jo. Vihaan aina kaiken selittämistä kateellisuudella. Mutta kyllä mielestäni tällaisista viesteistä paistaa se kuuluisa kateellisuus. Minulle on se ja sama mistä kukin vaatteensa hommaa. En minäkään raaski maksaa hirveitä summia vaatteista, mutta ei se minun persettäni liikuta mitä muut maksavat..
Mä saatan ostaa lapsille nätimpää ja kalliimpaakin - joskus - mutta mun mielestä sellaiset "ostan hyvin toisiinsa sopivan asukokonaisuuden" - tyypit on tylsiä. Lisäksi sellainen pukeutuminen on tylsää. Persoonatonta. Kaikilla oma mielipiteensä. En kommentoi toisten ihmisten lasten vaatetusta ääneen.
Omat lapset ei ole koskaan resupekkoja, mutta eivät myöskään jotain kiireestä kantapäähän vanhaan roosaan puettuja.
Minkälainen on kaunis gugguun kuosi? Kun minun silmään näyttävät yksivärisiltä collegevaatteilta joissa merkki ja vetoketju. Ja tosiaan jos siinä lukisi Prisma niin kukaan ei ostaisi.
Oletko katkera jostain? Kuulostat siltä.
Aika monessa ketjussa on jo useamminkin sanottu, että ei se hinta takaa laatua. Miten laatu nousee, jos vaikka Ciraf alkaisi yhtäkkiä pyytää collareista 50€ kun ne nykyisellään on 10€? Miten se hinta nostaa laatua noissa? Aivan, ei mitenkään.
H&M on vähän niin ja näin, laatu huonontunut viime vuosina. En osta. Vaatteet menee huonoksi nopeammin kuin kerkeävät kasvaa ulos niistä.
Luuletko, että kaikki ostavat hinnan takia? Me ainakin ostamme laadun takia. Polarn O. Pyretiltä järestään musta- ja sinipohjaiset paidat kulahtaa hirveän nopeasti, arvaa ostammeko enää niitä? Niimpä. Ei osteta.
Mutta ostamme niitä Cirafin collareita. Mielestäni ne on olleet laadukkaita ja kestäviä.
Tiesitkö, että merkkivaatteita saa myös käytettyinä? Silloin näkee laadun parhaiten. Jos se vaate on kestänyt vähintään yhdellä, kestää se vielä seuraavallakin.
Mutta huomaahan sen, että viestisi ei ollut mitään oikeaa pohdintaa asiasta, kunhan halusit huudella tuota kulunutta juttua..