Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko jotenkin huono mutsi, kun mua ei jaksa kiinnostaa, mitä merkkejä, kuoseja ja värejä mun vauvan päältä löytyy?

Vierailija
15.03.2018 |

Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.

Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.

Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.

Jos haluat tietoisesti opettaa lapselle, että on ihan sama minkä näköisenä ihmisten ilmoilla liikkuu, niin silloin mun mielestä tällä osa-aluella olet vähän huono vanhempi. Kaiken muun kasvatuksen lisäksi myös siisteyskasvatus on tärkeää. Ei niiden vaatteiden tarvitse olla kalliita merkkejä ja kauden trendivärejä kunhan ne joilla kotoa poistutaan ovat ehjät, puhtaat ja muutenkin hyvässä kunnossa ja väritykseltään/ kuoseiltaan yhteen sopivat ja myös tilanteeseen ja säähän sopivat.

Ei vaatteiden tarvitse olla kuoseiltaan ja väreiltään yhteensopivia jos ei halua. Suomessa tuo yhteensopivuus tarkoittaa mustaa ja tytöille pinkkiä ka pojilke mustaa tai sinistä. Todella tylsää. Siistit, ehjät ja puhtaat vaatteiden kuitenkin tulee olla.

No eihän tarkoita!

Vierailija
62/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole huono äiti. Minun lapsella on jonkuverran merkkivaatteita mutta enemmän "normi" vaatteita tai siis ei merkki.. en osta vaatetta merkin takia vaan sen miellyttääkö se omaa silmääni :) Mulla vähän naurattaa jotku äipät jotka ovat esim päästä varpaisiin pukeneet lapsensa gugguu merkin vaatteisiin.. tai eräskin kaveri jonka lapset on aina kun nähään päästä varpaisiin joko gugguussa, metsolassa tai mini rodinissa.. jotenki noloa 🙄

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole huono äiti. Minun lapsella on jonkuverran merkkivaatteita mutta enemmän "normi" vaatteita tai siis ei merkki.. en osta vaatetta merkin takia vaan sen miellyttääkö se omaa silmääni :) Mulla vähän naurattaa jotku äipät jotka ovat esim päästä varpaisiin pukeneet lapsensa gugguu merkin vaatteisiin.. tai eräskin kaveri jonka lapset on aina kun nähään päästä varpaisiin joko gugguussa, metsolassa tai mini rodinissa.. jotenki noloa 🙄

Mutta eihän aloittaja kertonut avauksessa mitään siitä, millainen äiti hän on! Emme siis voi tietää oikein mitään hänen äitiydestään.

Vierailija
64/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aivan rakastunut six bunnies merkkiin 😍

Ihania värejä ja kuvioita.

Odotan hot rod tapahtumaa että pääsen tonkimaan kojuja 😃

Vierailija
65/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua noista merkeistä mitään....

Vierailija
66/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa vauvakuvianne. Oliko niin just eikä melkein kaikki yhteen sopivia?

Tuskin.

Kyllä oli aina yhteensopivaa, ainakin kuvissa. Olen esikoisvauva vm. -88. 

Vierailija
67/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

Kyllä oli aina yhteensopivaa, ainakin kuvissa. Olen esikoisvauva vm. -88. 

Mä olen esikoinen vm -86 ei ainakaan mun kuvissa ole 🙈

Vierailija
68/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulle ole opetettu että kotoa poistutaan siistimmissä vaatteissa? Se on sitten jokaisen oma asia, ja makuasia, mitä pitää siistinä. Jos nuo äidit tykkäävät noista merkeistä ja ovat panostaneet muutamaan parempaan vaatekertaan, niin mitä noloa siinä on? Sinä voisit vaikka miettiä minkälainen kaveri olet naureskellessasi toisten selän takana ja pitäessäsi heitä noloina. Miksi olet noin kaksinaamainen? Esität kaveria ja samalla halveksit.

Vierailija
69/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkeistä viis, mutta itse tykkään, että värit ja kuosit sopii yhteen. Vaatteita on joka tapauksessa hankittava, miksi ei samalla vaivalla ostaisi kivoja vaatteita. Maailmani ei kuitenkaan järky, jos näen jollain toisella yhteensopimattomia vaatteita.

Vierailija
70/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noloa on ainoastaan toisten arvostelu ja arvottaminen ulkoisten seikkojen perusteella.

T. ("Merkki")Lastenvaunut ostettu käytettynä. En pelkää, että ovat homeessa, huolsimme ne itse ennen käyttöönottoa. Suurin osa vaatteista saatu ilmaiseksi ja värjätty pesukoneväreillä mieluisaksi. Elän kuitenkin taloudellisesti turvattua elämää, eikä hankinnat ole penneistä kiinni. Itse vaan tykkään kierrätyksestä.

En suoraan sanottuna ole ajatellut, että muiden hankintoja voisi joku viitsiä arvostelemaan. Järjenköyhyyttähän se on lähes aina. Jos joku toinen mamma sanoo minulle noita piilo-alentavia juttuja vaikka käytetyistä vaunuista, taidan sanoa, että jokainen tekee omat valintansa, ja siirtyä seuraavaan henkilöön.

Vierailija
71/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Monet äidit kilpailevat keskenään vauvojensa tavaroista ja välineistä, mutteivät koskaan siitä, kenen vauva on onnellisin. 

Missä tätä kilpailua käydään ja keitä nämä "monet äidit" ovat?

Kilpailua käydään ihan äitien kesken siellä missä he milloinkin viettävät aikaansa, esim. instan, whatsapin ja facebookin yksityisissä ryhmissä, kahviloissa ja yleensäkin ostoskeskuksissa.

Yksi näistä "monista" äideistä on esimerkiksi ystäväni, joka tilasi 1600 euron vauvanvaunut ja 1000 euron edestä merkkivauvakamaa osamaksulla, vaikka miehensä on työtön ja omatkin tulot minimitasolla. Hän ei ole mikään yksittäistapaus, vaan myös uudet mammatuttavansa (somesta ja vauvakerhoista) tekevät ihan yhtä typeriä valintoja; vauvan merkkivaatteisiin -ja kamoihin käytetään rahaa, jota ei ole. Sitten postaavat vauvaryhmissään näitä kuvia toisilleen, kun 3kk:n ikäisellä vauvalla on Conversen kengät ja niihin mätsäävä satasen asukokonaisuus. 

Mun täytyy kyllä kanssa sanoa, etten ole koskaan törmännyt tällaiseen kilpailuun, en epäsuoraankaan. Päinvastoin, mun piireissä on tosi paljon sellaista "en jaksanut taaskaan sitä enkä tätä" -puhetta ja aivan kaikki on kierrätettyä. Mä ymmärrän tosi hyvin äitien väsymystä ja hyvä, että siitä puhutaan, mutta olen joutunut joskus sensuroimaan itseäni, kun mä oikeasti viihdyin vauvan kanssa kahdestaan kotona ja rakastan leikkiä lasten kanssa, ja tykkään myös joskus ostaa niitä ihania, kalliinpuoleisia vaatteita (merkillä ei ole väliä, enkä osta yli varojeni).

Vierailija
72/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska someen on saatava luxuskuva hinnalla millä hyvänsä

Vierailija
73/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni kyllä leveilee merkeillään. Ei suoraan mutta piiloviestinä.

Vierailija
74/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessa puhutaan VAUVASTA!!! Hieman eri asia pukea vauva ”vähän sinnepäin” kuin vaikka eskari-ikäinen lapsi.

Mutta jatkakaaa toki jankkaamista. Gugguu!!!!! vaan kaikille!

Vierailija
75/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt kaikille ole vain sitä,että "sattumalta" omaa silmää miellyttää juuri se Gugguun tai Metsolan pipo ja Mini Rodinin haalari mikä muillakin on. Kyse on puhtaasti siitä,että haetaan hyväksyntää. Halutaan kuulua joukkoon,osoittaa ettei ole rahasta puutetta(vaikka olisi). Enemmän tämä tuntuu korostuvan köyhillä,jotka on itsekin köyhistä ja epävakaista oloista. Ostetaan velaksi ja osamaksulla ne kalliit vaatteet,vaunut,tarvikkeet jne. Tietysti valtaosalla merkkivaatteista käyttävistä ei ole näin, mutta nuo köyhät merkkivaatteita ostelevat on ihan oma alalajinsa.

Vierailija
76/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tietenkään, mutta minä, joka tykkään ”hössöttää vauvanvaatteissa”, ilmeisesti olen ketjun perusteella :DD

Itse taas ajattelen, että tää asia on sellainen ”kukin tyylillään”, eikä sillä ole mitään hiton väliä, jo joku rakastaa pukea suloisiin ja väreiltään toisiinsa sopiviin vaatteisiin, joku on kunnon merkkihirmu ja jotain taas ei niin ne vaatteet niin kiinnosta. Jos lapsella on hyvä olla, niin sen kai pitäisi olla se oikeasti tärkeä asia? Suomessahan juuri sinä olet sallitumpi äitipersoona, kun et ”koreile”, mutta eiköhän aloituksen tarkoitus ollutkin vain kuulla tämä itsestäänselvyys ja tiesit sen kyllä ;)

Toiset mammat rakastaa muiden arvostelua itseään korostellen, juuri tällä ketjun tyylillä... mä näen tuon sellaisena oikeana turhamaisuutena, että ajattelee jonkun lapsen vaatteista jotain, oli ne sitten Burberrya, Uffia, veljen vanhaa tai Lindexiä.

Vierailija
77/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukisitko gugguun paidan jos huomenna siinä lukisikin gugguun sijasta vaikka prisma?:)

Vierailija
78/91 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukisitko gugguun paidan jos huomenna siinä lukisikin gugguun sijasta vaikka prisma?:)

Hah, jos prisma alkaisi valmistaa ökyhintaisia lastenvaatteita laadukkaista materiaaleista, kivoissa trendiväreissä ja prisma-logolla, tulisi varmasti ensin ainakin miljoona kommenttia tänne, blogeihin ja kahvipöytäkeskusteluihin tähän tyyliin: ”voiko olla laadukasta, jos valmistajana on Prisma? Itseäni ainakin epäilyttää, ylihintaisia vaatteita jne...” Aivan varmasti! Mutta kun pipossa lukee Gugguu on se automaattisesti laadukas ja kestävä. Ja tietenkin hienoin pipo kaikista.

Vierailija
79/91 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskin.

Itseasiassa on. Aina on ollut siistit ja toisiinsa sopivat ja sointuvat vaatteet. En ole itsestäni edes vauvana nähnyt yhtään kuvaa, jossa olisi ruutua, raitaa, pilkkua, sinistä, punaista, mustaa ja liilaa sekaisin samaan aikaan päällä. Vaan jos on ollut kuviollista yläosaa, alaosa on ollut hillitty ja yksivärinen. Päinvastoin myös.

-80 luvulla syntynyt olen.

Vierailija
80/91 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni kyllä leveilee merkeillään. Ei suoraan mutta piiloviestinä.

Toiset pukevat lapsensa miten haluaa ja joku urpo ottaa ne toisten lasten vaatteet piiloviesteinä. Ei luoja.

Kyllä minäkin nyt varmaan johonkin piiriin olen hinkumassa kun ostin käytetyn Gugguun jumpsuitin.. Mistä löydän tämän piirin, johon hingun? En ole vielä itsekään huomannut haluavani johonkin tuollaiseen. Vai mitä minä piiloviestin tuolla? Mielenkiintoista.