Olenko jotenkin huono mutsi, kun mua ei jaksa kiinnostaa, mitä merkkejä, kuoseja ja värejä mun vauvan päältä löytyy?
Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.
Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.
Kommentit (91)
”Mun lapsi pukeutuu vain mustaan ja valkoiseen, koska MÄ oon niin värikammoinen, iiih”
Vierailija kirjoitti:
”Mun lapsi pukeutuu vain mustaan ja valkoiseen, koska MÄ oon niin värikammoinen, iiih”
No kuka sen lapsen pukee, jos ei vanhempi?
Miksi se tekisi huonoksi äidiksi? Mutta ihmiset on erilaisia. Toiset saa oikeasti iloa näteistä vaatteista. Mitään merkkien perässä juoksemista en itsekään ymmärrä.
Luulen että enemmistö vanhemmista on kaltaisiasi. Muotimammat pitää vaan enemmän ääntä aiheesta.
Joo olet, ja niin olen minäkin. Mun lapsella on tällä hetkellä päällään vaaleanpunainen raitapaita ja tummansiniset housut joissa oransseja palloja. Ei mikään kaunis kokonaisuus, mutta sattui vaan olemaan puhtaana ja tekee tehtävänsä.
Olen itse samanlainen. Suurin osa lastemme vaatteista on kierrätettyjä, ennen kaikkea ympäristösyistä. Siis ei mistään merkkivaatekirppiksiltä hankittuja vaan sukulaisilta ym. kavereilta tulleita.
No sinähän juuri olet av-mammojen mielestä paras mahdollinen äiti. Alimpaan helvettiin ne, jotka omilla rahoillaan omien tulojensa puitteissa ostavat joskus vähän nätimpää ja kalliimpaa, jotta olisi edes jotain iloa yleensä aika raskaassa ja yksinäisessä arjessa.
Olet oikeanlainen tiedostava ja hyvä äiti. Mitä käytetympi, ilmaisempi ja yhteensopimattomampi vaate, sitä enemmän se kertoo sinun oikeanlaisesta ajatusmaailmasta ja moraalista sekä siitä, miten kelpoinen olet äidiksi. Ja siis todella kelpoinen olet.
Noin.
Siinä se, mitä halusit kuulla.
Jos sinua kiinnostaa tuntuuko vaatteet vauvan päällä hyvältä, vaatteet ovat turvalliset ja puhtaat, ei syytä huoleen.
Minuakaan ei paskaakaan kiinnosta kuosit, merkit tai vaatteiden mätsääminen yhteen. Meidän vauvalla on toistakymmentä pellavapuuvillabodya, jotka ompelin raskausaikana yksinkertaisella kaavalla, kaikki samasta kankaasta. Ekologista, halpaa ja mielekästä tylsinä hetkinä.
Vierailija kirjoitti:
No sinähän juuri olet av-mammojen mielestä paras mahdollinen äiti. Alimpaan helvettiin ne, jotka omilla rahoillaan omien tulojensa puitteissa ostavat joskus vähän nätimpää ja kalliimpaa, jotta olisi edes jotain iloa yleensä aika raskaassa ja yksinäisessä arjessa.
En kyllä ole tälläistä havainnut. Sen kritisointia kylläkin,että nykyään monet äidit ihan oikeasti arvottavat toisia ja toisten äitiyttä sen mukaan mitä lapsilla on päällä. Jotenkin on lipsuttu pikkuhiljaa siihen,että kunnon äidillä on tietyt,uudet ja kalliit vaunut ja tietynmerkkisiä,kalliita lastenvaatteita. Keskusteluissa tätä perustellaan sillä,että kyllähän Kunnon Äiti haluaa lapsilleen parasta ja Kunnon Äiti ei katsos käytä rahaa kaljaan,tupakkaan ym. Lähipiirissä on useampi kotihoidontuella elävä,per*aukinen äiti joka valittaa rahanpuutetta mutta silti lapsilla on pelkkiä kalliita merkkivaatteita. Koska TÄYTYY.
Vierailija kirjoitti:
Ai, mä olen luullut, että se ilo tulee niistä lapsista, ei sen lapsen vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Olet oikeanlainen tiedostava ja hyvä äiti. Mitä käytetympi, ilmaisempi ja yhteensopimattomampi vaate, sitä enemmän se kertoo sinun oikeanlaisesta ajatusmaailmasta ja moraalista sekä siitä, miten kelpoinen olet äidiksi. Ja siis todella kelpoinen olet.
Noin.
Siinä se, mitä halusit kuulla.
Näin juuri. Mun mielestä ihmiset sekoittavat äitiyteen mitä kummallisimpia asioita. Esimerkkejä: minä tykkään, että lapsilla on kivat ja suunnilleen yhteensopivat vaatteet päällä. Olen käyttänyt lapsilla kestovaippoja. Lapset ovat syöneet nk. sormiruokaa. Kertovatko nämä asiat jotakin minun äitiydestäni? Eivät kerro. Ne ovat ihan muita asioita, eivätkä liity siihen, olenko jotenkin hyvä tai huono äiti.
Niin. Monet äidit kilpailevat keskenään vauvojensa tavaroista ja välineistä, mutteivät koskaan siitä, kenen vauva on onnellisin.
Sillä ei ole merkitystä, mutta jos joku ammattilainen pestataan keksimään äitiyspakkauksen sisältö, tuloksen pitäisi olla esteettisesti miellyttävä.
Ihan normaalia on. Puhtaat ehjät asialliset vaatteet riittää, vauvat ei ymmärrä merkkien päälle.
Mitäpä itse luulet?