Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko jotenkin huono mutsi, kun mua ei jaksa kiinnostaa, mitä merkkejä, kuoseja ja värejä mun vauvan päältä löytyy?

Vierailija
15.03.2018 |

Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.

Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi. Huvitti kun sain kuopuksen ja kyselin täällä tai saatoin olla jonkun toisen ketjussakin, niin edullisten vaunujen perään ja joku vinkkaa 199€ maksavat vaunut ja sain täällä hirveetä marinaa miten jälleenmyyntiarvo sitä ja tätä. Ostin noi halvat ja myin myöhemmin pois 80 eurolla. Olisinko kalliissa vaunuissa hävinnyt vain 120€?

Vierailija
42/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä löytyy sekaisin kaikkea. Kalliita merkkejä ei ole. En näe mitään järkeä ostaa kalliita vaatteita koska ovat vain pienen hetken käytössä.

Kukin tyylillään ja tekee niin kuin parhaakseen näkee. Itse käytän rahat toisin. Ja hyödynnän kirppareita jotka pursuavat siistejä ja ehjiä lasten vaatteita 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet, mutta et siitä syystä vaan siksi kun kyselet tällaisia typeriä kysymyksiä

Vierailija
44/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin settinä kahdet kärryt, toiset merkkiä britax ja toisten merkkiä en edes tiedä, turvakaukalon, joka on merkkiä britax ja turvaistuimen jonka merkkiä en tiedä, 200 eurolla. Pinnis löytyi kympillä patjoineen päivineen torista, en tiedä mistä on alunperin ostettu. Hoitopöydän sain siskoltani ja se on ikeasta.

Vaatteista ostan sen mikä omaan silmään miellyttää, usein kirppareilta tulee tehtyä löytöjä. Sitterin sain siskon kautta ilmaiseksi, viki siinä näkyy lukevan.

Vierailija
45/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, oletko surkea vai hyvä äiti, kun ei sitä voi päätellä vauvan vaatteiden perusteella.

Ärsyttävä humblebrag kyllä ainakin olet. Se viittaa sinne ei-niin-hyvään suuntaan... itseänikään ei kiinnostaisi merkit, mutta en kuitenkaan sen perusteella pitäisi itseäni mitenkään parempana...

Vierailija
46/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kamala kun lapset puetaan moloon

Vierailija
47/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Monet äidit kilpailevat keskenään vauvojensa tavaroista ja välineistä, mutteivät koskaan siitä, kenen vauva on onnellisin. 

Missä tätä kilpailua käydään ja keitä nämä "monet äidit" ovat?

Kilpailua käydään ihan äitien kesken siellä missä he milloinkin viettävät aikaansa, esim. instan, whatsapin ja facebookin yksityisissä ryhmissä, kahviloissa ja yleensäkin ostoskeskuksissa.

Yksi näistä "monista" äideistä on esimerkiksi ystäväni, joka tilasi 1600 euron vauvanvaunut ja 1000 euron edestä merkkivauvakamaa osamaksulla, vaikka miehensä on työtön ja omatkin tulot minimitasolla. Hän ei ole mikään yksittäistapaus, vaan myös uudet mammatuttavansa (somesta ja vauvakerhoista) tekevät ihan yhtä typeriä valintoja; vauvan merkkivaatteisiin -ja kamoihin käytetään rahaa, jota ei ole. Sitten postaavat vauvaryhmissään näitä kuvia toisilleen, kun 3kk:n ikäisellä vauvalla on Conversen kengät ja niihin mätsäävä satasen asukokonaisuus. 

Kumpi tässä nyt kilpailee, sinä vai kaverisi? Jäi hieman epäselväksi nytten. Puhut kaverisi ostoksista jne juuri kuten yleensä puhutaan heistä, jotka ostavat vähänkään kalliimpaa. Mistä tiedät kaverisi kavereidenkin tulotason?

Me ostettiin 1300€ vaunut yhdestä tilistä ilman osamaksuja. Teimmekö typerän ratkaisun kun ostimme juuri meille täydelliset rattaat? Mielestäni emme.

Vierailija
48/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Six Bunnies on ihana merkki

Vierailija
49/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meiltä löytyy sekaisin kaikkea. Kalliita merkkejä ei ole. En näe mitään järkeä ostaa kalliita vaatteita koska ovat vain pienen hetken käytössä.

Kukin tyylillään ja tekee niin kuin parhaakseen näkee. Itse käytän rahat toisin. Ja hyödynnän kirppareita jotka pursuavat siistejä ja ehjiä lasten vaatteita 😊

Kävin juuri läpi edellisten lasten vaatteita tälle tulevalle, ne merkkivaatteet ovat parhaimpikuntoisia, vaikka todella käytettyjä ovat. Eli eron huomaa ihan perus H&M (siellä on muuten laatu huonontunut viime vuosina, kukaan huomannut samaa?). Myöskin pitkään aina mennyt yksi vaatekoko, kai nuo aika kitukasvuisia ovat. Vuoden iässä oli toisella käytössä 68.

Mutta meilläkin paljon on kirppikseltä. Löysin kerran käyttämättömän merkkivaatteen 5€ ja ovh oli jotain 50€. Tiesin sen, sillä olin sitä ihaillut kaupassa, en vain raaskinut ostaa.

Esikoiselle löytyi vaikka ja mitä. Nyt mitä olen kierrellyt, niin kaikki on järestään hirveän haalistuneita ja nukkaisia. Enkä tykkää sellaisita, joten en niitä osta. Niitä on kahden jäljiltä jo omasta takaa. Tiedän kyllä, että täälläkin olisi myös parempi kirppari, mutta sinne ei pääse kunnolla meiltä kuin autolla ja sellaista meillä ei ole. Tykkäisin siis tosiaankin ostella paljon enemmänkin kirppiksiltä, jos täältä vain saisi kunnollisia. Ensimmäisenä kierränkin aina kirppikset, katson tori.fi:n ja facebookin kirpparit.

Vierailija
50/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin juuri läpi edellisten lasten vaatteita tälle tulevalle, ne merkkivaatteet ovat parhaimpikuntoisia, vaikka todella käytettyjä ovat. Eli eron huomaa ihan perus H&M (siellä on muuten laatu huonontunut viime vuosina, kukaan huomannut samaa?). Myöskin pitkään aina mennyt yksi vaatekoko, kai nuo aika kitukasvuisia ovat. Vuoden iässä oli toisella käytössä 68.

Mutta meilläkin paljon on kirppikseltä. Löysin kerran käyttämättömän merkkivaatteen 5€ ja ovh oli jotain 50€. Tiesin sen, sillä olin sitä ihaillut kaupassa, en vain raaskinut ostaa.

Esikoiselle löytyi vaikka ja mitä. Nyt mitä olen kierrellyt, niin kaikki on järestään hirveän haalistuneita ja nukkaisia. Enkä tykkää sellaisita, joten en niitä osta. Niitä on kahden jäljiltä jo omasta takaa. Tiedän kyllä, että täälläkin olisi myös parempi kirppari, mutta sinne ei pääse kunnolla meiltä kuin autolla ja sellaista meillä ei ole. Tykkäisin siis tosiaankin ostella paljon enemmänkin kirppiksiltä, jos täältä vain saisi kunnollisia. Ensimmäisenä kierränkin aina kirppikset, katson tori.fi:n ja facebookin kirpparit.

Täällä on tuo silinteri aivan loistava kirppari

Vierailija
51/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puen päälle puhtaat vaatteet ja vaihdan kun ne likaantuu. Jotkut ovat nyppyisiä ja vanhoja, käytettynä saatuja, osa uusia, monesti värit eivät edes sovi yhteen.

Mua ei vaan jaksa kiinnostaa mitkään merkkilastenvaatteet tai muodikkaat värisävyt.

Jos haluat tietoisesti opettaa lapselle, että on ihan sama minkä näköisenä ihmisten ilmoilla liikkuu, niin silloin mun mielestä tällä osa-aluella olet vähän huono vanhempi. Kaiken muun kasvatuksen lisäksi myös siisteyskasvatus on tärkeää. Ei niiden vaatteiden tarvitse olla kalliita merkkejä ja kauden trendivärejä kunhan ne joilla kotoa poistutaan ovat ehjät, puhtaat ja muutenkin hyvässä kunnossa ja väritykseltään/ kuoseiltaan yhteen sopivat ja myös tilanteeseen ja säähän sopivat.

Vierailija
52/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koko tuo otsikko jo provosoi vastaamaan joko tai. Vaihtoehtoisia samalle vastakkainasettelun aloituksille: 

* Olenko huono äiti kun en osta lapselle mitään käytettyä? 

* Millainen äiti ostaa lapselleen 1000€ vaunut?!

* Millainen äiti kuljettaa lastaan 10 vuotta vanhoissa vaunuissa?!

* Merkkivaatemammat on tyhjiä sisältä

* Meillä kaikki on kierrättetyä

* Kuka pistää lastenvaatteisiin satasia vuodessa?!

* Kuka ostaa noita Molon (hyi mikä sana) vaatteita?! (Ja sitten sama toisin, eli kuka hullu niitä ostaa uutena kun kirppariltakin saa?) 

Juuri tuo Molo saa itsessäni aikaan pienen naurahduksen. En mä mahda sille mitään että siitä tulee mieleen ihan muuta kun lastenvaatemerkki 🙈

Tää on niiiiiin väsynyt juttu jo. Aikuinen ihminen tirskuu jollekin lastenvaatemerkin nimelle. Iät ajat ollut markkinoilla ja aina vaan naurattaa ja jaksaa "kauhistuttaa"? Menee samaan kategoriaan kuin pikkulasten kakka-pissavitsit ja hihittelyt, yhtä kehittynyt huumorintaju...

Vierailija
53/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos haluat tietoisesti opettaa lapselle, että on ihan sama minkä näköisenä ihmisten ilmoilla liikkuu, niin silloin mun mielestä tällä osa-aluella olet vähän huono vanhempi. Kaiken muun kasvatuksen lisäksi myös siisteyskasvatus on tärkeää. Ei niiden vaatteiden tarvitse olla kalliita merkkejä ja kauden trendivärejä kunhan ne joilla kotoa poistutaan ovat ehjät, puhtaat ja muutenkin hyvässä kunnossa ja väritykseltään/ kuoseiltaan yhteen sopivat ja myös tilanteeseen ja säähän sopivat.

Ei vaatteiden tarvitse olla kuoseiltaan ja väreiltään yhteensopivia jos ei halua. Suomessa tuo yhteensopivuus tarkoittaa mustaa ja tytöille pinkkiä ka pojilke mustaa tai sinistä. Todella tylsää. Siistit, ehjät ja puhtaat vaatteiden kuitenkin tulee olla.

Vierailija
54/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei vaatteiden tarvitse olla kuoseiltaan ja väreiltään yhteensopivia jos ei halua. Suomessa tuo yhteensopivuus tarkoittaa mustaa ja tytöille pinkkiä ka pojilke mustaa tai sinistä. Todella tylsää. Siistit, ehjät ja puhtaat vaatteiden kuitenkin tulee olla.

Nimenomaan. Eikä vauvat ymmärrä kuosien päälle vielä mitään.

Vierailija
55/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja koko tuo otsikko jo provosoi vastaamaan joko tai. Vaihtoehtoisia samalle vastakkainasettelun aloituksille: 

* Olenko huono äiti kun en osta lapselle mitään käytettyä? 

* Millainen äiti ostaa lapselleen 1000€ vaunut?!

* Millainen äiti kuljettaa lastaan 10 vuotta vanhoissa vaunuissa?!

* Merkkivaatemammat on tyhjiä sisältä

* Meillä kaikki on kierrättetyä

* Kuka pistää lastenvaatteisiin satasia vuodessa?!

* Kuka ostaa noita Molon (hyi mikä sana) vaatteita?! (Ja sitten sama toisin, eli kuka hullu niitä ostaa uutena kun kirppariltakin saa?) 

Juuri tuo Molo saa itsessäni aikaan pienen naurahduksen. En mä mahda sille mitään että siitä tulee mieleen ihan muuta kun lastenvaatemerkki 🙈

Tää on niiiiiin väsynyt juttu jo. Aikuinen ihminen tirskuu jollekin lastenvaatemerkin nimelle. Iät ajat ollut markkinoilla ja aina vaan naurattaa ja jaksaa "kauhistuttaa"? Menee samaan kategoriaan kuin pikkulasten kakka-pissavitsit ja hihittelyt, yhtä kehittynyt huumorintaju...

Suutuit kommentoijalle ja arvostelit hänen huumorintajuaan itse.

Oletko kukkahattutäti?

Vierailija
56/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä kuullutkaan mistään molosta. Johtuu varmaan siitä etten seuraa "trendejä"

Vierailija
57/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua jotenkin etoo kaikki merkkivaatteet ja se egon kohotus mitä niillä yritetään. Niin pinnallista.

Vierailija
58/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa vauvakuvianne. Oliko niin just eikä melkein kaikki yhteen sopivia?

Tuskin.

Vierailija
59/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua jotenkin etoo kaikki merkkivaatteet ja se egon kohotus mitä niillä yritetään. Niin pinnallista.

Mä ostan merkkivaatteita ennen muuta siksi, että ne ovat kestäviä. Enkä tietenkään osta muita kuin sellaisia merkkejä, jotka olen itse havainnut hyviksi, tai tuttujen kautta kuullut, että laatu on hyvää. Toiset merkit olen valinnut siksi, että suosin kotimaista. Ostan myös lapsille vaatteita torin kautta käytettynä, ja kun ostan tiettyjä merkkejä esim. ulkovaatteissa, tiedän suunnilleen, mitä saan.

Vierailija
60/91 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni ovat oppineet pukeutumaan kuten itse tahtovat. Eivät kulkemaan massan mukana 😉