Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juotteko limsaa joka päivä tai lähes joka päivä?

Vierailija
15.03.2018 |

Tai kuinka usein suunnilleen?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon pitsan tai hampurilaisen kanssa yleensä lasillisen kokista. Niihin se jotenkin sopii, vaikka muuten en välitä makeista juomista (makeat herkut kyllä menee). Ehkä n. kerran kuussa siis.

Vierailija
22/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.1.5litraa päivässä pepsi maxia :) en voisi elää ilman

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join ennen ja joisin nytkin, mutta rahatilanne on tiukempi, niin olen nipistänyt niistäkin. Light cola on ollut paheeni tosi kauan. Sokerilimuista en pidä.

Vierailija
24/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

n.1.5litraa päivässä pepsi maxia :) en voisi elää ilman

Sama. "Kiva" kuulla että on muitakin addikteja.

Pitäis oppii tästä litkusta eroon mutta aina se ns tulee takaisin salavaivihkaa . Tahdon puutetta sitten kai. Ennen pepsimaxia olin koukuttunut kaakaoon 🙄 toki sitä en sentään 1,5l juonu päivässä.

Vierailija
25/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes lasillista vuodessa

Mies kyllä joisi vaikka 1,5 litraa päivässä!

Vierailija
26/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes joka vuosi.

Vierailija
27/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran vuodessa ehkä pari huikkaa lasista.

Vierailija
28/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime kesänä pullon kokista. Join ehkä desin. Loppu meni viemäreiden putsaukseen.

Kuvottavaa sokerilientä!

Vierailija
29/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos juotte kokista tai pepsiä, niin onko teidän hampaat tummuneet ? miten värjäymät saisi pois ?

t: yksi joka juo paljon kokista, ehkä pullon päivässä.

Kiille on mennyt pilalle. Etuhampaat ovat kiillottomat, karheat, hyvin epätasaiset, murentuvat, tummentuneet sekä vihlovat. Kiilteen kulumiselle ei julkisella hammaslääkärillä tehdä mitään, ja yksityiselläkin ainoa apu siihen on laminaattikuoret (maksavat useita tuhansia euroja). Hampaiden valkaisua ei myöskään kannata ajatella minään tulevaisuuden hätävarana, kun kiille on mennyt piloille valkaisuhoidot ovat paljaan hammasluun vuoksi niin kivuliaita että itselleni hammaslääkäri ei suostunut edes harkitsemaan.

En ole saarnaaja mutta ihan omasta kurjasta kohtalosta oppineena haluaisin neuvoa ihmisiä jättämään hiilihapolliset juomat ja mehut herkkupäivien harvinaisuudeksi. Sokerittomat juomat ovat ihan yhtä pahaksi hampaille kuin sokerilliset. En toivoisi tätä kohtaloa kenellekkään ja erityisesti lapset ja nuoret käyvät sääliksi.

Vierailija
30/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join vuosikausia säännöllisesti pepsi maxia. Yhtäkkiä lopetin kuin seinään, koska jotenkin alkoi ällöttää se + todella epäterveellistä.

Nyt olen ollut yli 8 kk ilman, ja juon vain vettä ruoka- ja janojuomaksi.

Ei ole limskoja ikävä!

Vierailija
31/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerittomia limuja viikonloppuisin, nykyisellään 1,5-2l / viikonloppu.

Oli pakko rajoittaa, kun kesäisin mennyt joka päivä 0,5l ja viikonloppuisinkin helposti 3-4l. Vatsa on aika herkkä noille hiilihapoille, niin oli pakko alkaa rajoittaa. Mulla auttaa hillitsemään muuta makeannälkää ja suoranaista karkkien överisyömistä, joten mieluummin limppareita. Jokuhan paha tapa ihmisellä täytyy olla.

Vierailija
32/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon melko usein, helposti sen 6-9 litraa viikossa menee. Ei ole reikiä vielä hampaissa näkynyt, ja olenhan minä niitä pessytkin

Vierailija
33/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miksi ihmeessä tekisin niin?

Syöttekö lusikalla suoraan pussista sokeria joka päivä tai lähes joka päivä?

Syöttekö sokerijugurtteja joka päivä tai lähes joka päivä?

Ranskalaisia, karkkia, pirtelöä, energiajuomia jne.?

Ei kukaan peruskoulusta päässyt voi olla niin tyhmä, että söisi tai joisi joka päivä tuollaista roskaa.

Vierailija
34/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon melko usein, helposti sen 6-9 litraa viikossa menee. Ei ole reikiä vielä hampaissa näkynyt, ja olenhan minä niitä pessytkin

limukat ei niinkään aiheuta reikiä normaalilla hammashygienialla mutta happohyökkäysten aiheuttamia kiillevaurioita hammasharjalla ei pelasteta. erilaiset sylkien ph-arvot, syljen määrä ynnä muu tapauskohtainen vaikuttaa kuinka kauan kiilteen kulumisessa kestää

Vierailija
35/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join, lähes päivittäin. Stoppi tuli kahta kautta. Ensin allergisoiduin makeutusaineelle. Naama turposi ja silmäluomet.

Sitten toinenkin vyyhti alkoi purkautua. Pitkäkestoinen löysä vatsa, suoliston seinämä vuosi läpi verenkiertoon, raudanpuute ja vitamiinipuutoksia, candida albicans vuosi suolistosta verenkiertoon, kakassa sulamatonta ruokaa. Aivot sumussa, jatkuva väsymys, johon cocis toi keinotekoisen hetken piristyksen. Suolisto ja ruuansulatus parani muutamassa kuukaudessa. Ei enää päivittäin eikä viikottainkaan hiilihappojuomia. Ja ennenkin hammaslääkärillä kehutut hampaat muuttuivat valkoisemmiksi ja vahvemmiksi.

Vierailija
36/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvin pärjää ilmankin, aina on vaihtoehtoja.

Vierailija
37/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava hiilihappo 😝

Vierailija
38/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun hampaat on tummentuneet, mutta juon myös kahvia ja teetä. En tiedä, mikä osuus on kokiksella (juon n. pullon päivässä).

Reikiä ei ole tullut muuta kuin jotain pieniä alkavia, jotka katoaa itsestään.

Sokereista vänkkäävälle: on niitä sokerittomia limujakin. Miksi sokeri on tämän ajan myrkky? Ihminen tarvitsee sokeria. Ja joo-o, en tarkoita pelkästään pussista saatavaa sokeria. Hedelmätkin tuntuvat olevan pannassa.

Vierailija
39/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Join monta vuotta lähes päivittäin 0,5 l pullollisen pepsi maxia. Nyt olen vähentänyt jo vuoden ajan niin, että aluksi ostin pullon viikonlopuksi, ja viime kuukausien aikana vain kerran kuussa. Pepsi ei edes maistu enää niin hyvälle, mutta voin kuvitella, että jos jostain syystä alkaisin hetkeksi juomaan vähän reippaammin taas limsaa, koukuttuisin taas nopeasti.

Vierailija
40/48 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kerran kuukaudessa.