Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Venlafaxinista / muista masennuslääkkeistä uupumukseen?

Vierailija
14.03.2018 |

Määrättiin juuri masennusoireisiin Venlafaxinia, mutta epäilyttää, koska itsellä ei ole mitään tuskaa tai syviä pahan olon kuiluja: masennus oireilee vain turtumuksena ja uupumuksena, kyvyttömyytenä tehdä mitään tai kiinnostua mistään.

Venlafaxin on ilmeisesti kuitenkin 'mielialaa tasaava' lääke joka vie pahimmat kärjet pois, ja siksi huolettaa että se turruttaa vain entisestään. Kaikki ihmiset reagoivat tietysti eri tavoin, mutta kiinnostaisi kuulla, onko kukaan kokenut venlafaxinilla olevan stimuloivia vaikutuksia, tai vaihtoehtoisesti mistä muusta olette löytäneet avun vastaaviin oireisiin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käytin Efen kanssa normaalisti alkoholia. Ei mitään yhteisvaikutusta. Tietysti jos luet pakkausselosteita niin alkoholia ei suositella mikään lääkkeen kanssa, mutta käytännössä sillä ei ole mitään merkitystä. Psykiatrikin ( kokenut ja arvostettu) sanoi ettei vaikuta mitenkään yhteiskäytössä, vartavasten asiaa kysyin. Itselläni siis kohtuukäyttö harvoin, ei mitään alko-ongelmaa,

Vierailija
22/25 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en suosittele! Mutta jokaisenhan se pitää itse oppia kantapään kautta, joillekin harvoille tietenkin voi sopia.

Mulla se turrutti pois kaikki tunteet ja teki ihan zombiksi. Olisin voinut vaan istua tylsämielisenä seinää tuijottaen kaikki päivät, ihan kuin leffoissa ne hullujenhuoneen asukit. Lisäksi aiheutti univaikeuksia, painajaisia, väsymystä ja ummetusta. Masennukseen ja ahdistukseen vaikutti siis vain turruttavasti, mutta kuitenkin tunsin ne huumattunakin. Halusin lopettaa käytön melko lyhyeen ja vieroitus oli karseaa. Karmea lääke ainakin mulle!

Nyt syön Voxraa ja onhan se aivan erilainen lääke. Ei turruta päätä eikä väsytä vaan antaa energiaa. Mutta toisaalta aiheuttaa unettomuutta, levottomuutta, ahdistusta ja jonkinlaista hypomaniaakin. Eikä auta masennukseen.

Ehkä mulle hyvää lääkettä ei ole olemassakaan (Seronilkin kokeiltu).

Mihin tarkoitukseen sinulle sitten määrättiin Voxraa?

Jos sinulla on noinkin paljon erilaisia sivuoireita, kannattaisi puhua lääkärille niistä mahdollisimman pian. Voxra ei ilmeisesti sovi sitten sinulle. 

Minulla on melko lyhyt kokemus Voxrasta, mutta se on sopinut minulle hyvin. Ja ihan masennuksen hoitoon sitä on määrätty minulle. 

https://laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m=7690

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

7 jatkaa...

Onko Voxra kallista? Nyt on kuitenkin suht normaali (?) olotila, joten en haluaisi lisää ahdistustakaan, mutta nuo unet voisivat kyllä puolestani häipyä :(

Niin ja Voxra ja ruokahalun  lisääntymisen riski?

Lääkkeiden hinnat löytyvät ihan netistä googlaamalla             *lääkkeen nimi* hinta (esim. Voxra hinta)   

http://www.terveyskirjasto.fi/terveysportti/geneerinen.laaketiedot?p_nimi=VOXRA      

Mitä tulee ruokahalun lisääntymiseen, niin eiköhän sekin ole ihan yksilöllistä kuten kaikki muukin lääkkeisiin ja niiden sopivuuteen liittyvät asiat. Jos vähänkin epäilet omaa kykyäsi hillitä ruokailutottumuksiasi, rupea noudattamaan säännöllisiä ruokailuaikoja.

Minulla on menossa masennuksen hoidon lisäksi myös elämäntaparemontti, jossa on tarkoitus saada kohdalleen niin uni-, ruokailu- kuin liikuntarytmikin. Ne nimittäin ovat keikahtaneet ihan toimimattomiksi masennukseni myötä. Arvelen, että näin käy aika monelle masentuneelle.

Tärkeintä on, etteivät ruoka-ajat veny niin pitkiksi, että sorrut ahmimaan. Ja ruoka-aikoina ei santsailla vaan tosiaan opetellaan kuuntelemaan omaa vatsaa. Se kyllä lähettää kylläisyydentunteita, kunhan jaksat olla kärsivällinen.

Jos sinulla on terveelliset elämäntavat - noudatat 5 aterian rytmiä etkä mätä lautasellesi liian paljon ruokaa -ja siltikin sinun tekee mieli ahmia valtavia määriä ruokaa, on syytä kertoa tästä lääkärille. Samoin jos syöt liian vähän, sekin pitää kertoa lääkärille. 

Vähän itsekuria mukaan, niin asiat järjestyvät. Puhun kokemuksesta. Ahdistus pisti minut syömään liikaa. Masennuksen vuoksi en taas jaksanut välittää ruokailurytmistä.  

Vierailija
24/25 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla toimii hyvin.

Luhistuisin työpaineen alle ilman lääkettä.
Valitettavasti pakko luopua juomisesta.

Kaipaan biletystä:(

Alkoholi lisää ahdistusta. Sitäpaitsi lääkkeiden kanssa ei pitäisi käyttää muutenkaan alkoholia. Bilettää voi vaikka limsan voimalla. Ei siihen viinaa tarvita. 

Vierailija
25/25 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytin useita vuosia Venlafaxinea ja lopetin sen käytön nelisen vuotta sitten. Vieroitusoireisiin kuuluivat sähköiskumaiset tuntemukset pään sisällä. Sillon, kun se tuntemus on akuutti, ei ymmärrä mistään mitään; kaikki ikään kuin pysähtyy. Ei näe tai kuule mitään.

Noita sähköiskuja tuli koko sen lopettamisen ajan, eli noin neljä kuukautta. Sen jälkeen ehkä vuoden aikana niitä tuli muutamia kertoja viikossa. Nyt näin monen vuoden jälkeen niitä tulee muutamia kuukauden aikana.

Olin juuri kovassa flunssassa viikon ja silloin jostain syystä noita sähköiskuja tuli ehkä noin 50 vuorokaudessa. Nuo ovat siis ihan Venlafaxinesta lähtöisin. En usko, että tulen noista eroon pääsemään; nyt on niin kauan mennyt lopettamisesta.

En koe, että olisin hyötynyt tästä lääkkeestä mitenkään. Lääkkeisiin, omalla kohdallani, syntyi henkinen riippuvuus-suhde. Halusi uskoa, että ne auttavat ja kuvitteli, että lopettamisen jälkeen tilanne olisi ollut vielä pahempi.

Jos nyt tällä tietämyksellä miettisin tämän nimenomaisen lääkkeen käytön aloittamista, en aloittaisi. En missään tapauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän viisi