Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi te haluatte tietää lapsen sukupuolen etukäteen?

Vierailija
19.04.2006 |

En nyt mitenkään halua saada riitaa aikaiseksi, mutta olen aina ihmetellyt miksi joku haluaa tietää sen sukupuolen jo ennakkoon?

Minusta se on yksi iso osa syntymän ihmettä kun ei tiedä kumpi se on! Ja tää on mun mielipide!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Me haluttiin ainokaisen kohdalla tietää, oliko se pelkkä uteliaisuus? Jälkeenpäin ajatellen olis kyllä ollut tosi outoa, jos olis ultraarvio mennytkin pieleen. Vaikka sitä itseään psyykkas, että ei se ihan varmaa ole, oli silti kaappi valmiiksi täynnä possunpunaista vaatetta :)

Vierailija
22/25 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysytään ihan jo käytännöllisyyden takia. Meillä on koosta 50 kaikki vauvanvaatteet tallella kokoon 92 (eli siis tähän saakka) ja olisi ihan kiva tietää voiko toinen käyttää samoja vai hommataanko uudet jutut, eli siis halutaan valmistautua ja toisekseen silkasta uteliaisuudesta.



Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Meillä on koosta 50 kaikki vauvanvaatteet tallella kokoon 92 (eli siis tähän saakka) ja olisi ihan kiva tietää voiko toinen käyttää samoja vai hommataanko uudet jutut, eli siis halutaan valmistautua ja toisekseen silkasta uteliaisuudesta.

Siis ettekö aio käyttäää vanhoja vaatteita, jos uusi vauva on eri sukupuolta?! Vaan kauppaan vaan uusia ostamaan...

Sen ymmärrän, että mekot ja selkeimmät pinkit pitsihörhöt jäävät pojalla käyttämättä, mutta että akikki vaatteet... Varsinkin jos ensimmäinen on ollut poika, en osaa kuvitella, mitä vaatekappaleita ei tytöllä voisi pitää.

Alkuperäiseen kysymykseen vastauksena, me kysäistiin ultraajalta ihan puhtaasta uteliaisuudesta ja toisaalta siksi, että nimeä oli helmpompi alkaa miettimään.

Vierailija
24/25 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset


- Tämmöisessä asiassa, kun oma lapsi, olen niin utelias ja kärsimätön, että on ollut helpotus tietää etukäteen kumpikos tulee. Niin voi totutella ja ääneen puhua onko tyttö vai poika. Sellainen pitkä aaah huokaus, kun hieroo masua ja miettii että täällä on nyt tän ja tän niminen meidän poika tai tyttö, kumpikos on sitten sanottu tulevan :)



- Voi miettiä valmiiksi sille sukupuolelle mielenkiintoista nimeä. Ei tarvitse vaivautua miettimään sitä toisen sukupuolen nimeä. Voi totutella kutsumaan jo masussa vauvaa sillä nimellä, niin, että se tuntuu luontevalta sitten heti synnytyksen jälkeen.



- Voi ostella valmiiksi vauvan vaatteita ja -tavaroita, leluja, vauvakirjaa yms sukupuolen mukaan.



- Voi sisustaa vauvan huoneen valmiiksi tyttö tai poika tyyliseksi.



Meillä 3 kerralla on ollut niin selvät merkit kumpi tulee, ettei siinä ole voinut erehtyä :)

Vierailija
25/25 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, asumme Saksassa ja lapsi pitää rekisteröidä nimen kanssa viimeistään kolme päivää syntymästä. Eli olisi kiva jos nimi olisi olisi jo tarkkaan harkittu sukupuoleen sopivaksi. Tietysti viimehetken mielipiteen muutoksen mahdollisuus on otettava huomioon, jos vauva ei näytäkään yhtään " sen nimiseltä" . Mutta tietäisi ainakin panostaako enemmän tytön vai pojan nimeen.



Toiseksi, tilan puute. Kaapit ovat täynnä mekkoja ja muita selkeästi tyttöjen vaatteita, joita saatiin/hankittiin esikoiselle. Jos tietäisin, että olisi varmasti poika, voisin pistää vanhat vaatteet kiertoon ja hankkia uusia poikien vaatteita tilalle. Jos tietäisin, että olisi varmuudella tyttö, odottelisin vain rauhallisin mielin, enkä edes katselisi poikin vaatteita.



Nyt on vaan tilanne se, että varmuudella ei voi sanoa, kun aina kun ollaan ultrassa sinne kurkattu, ovat jalat olleet sopivasti ristissä, ettei varmuutta ole saatu. Tai sitten lääkäri on liian varovainen sanoissaan. Mielestäni olen pari kertaa nähnyt pojan vehkeet, mutta seuraavalla kerralla lääkäri sanoikin sen olevan mielestään tyttö. Itselläni on vahva poikaolo, joten ei auta muuta kuin odotella vielä pari viikkoa, sitten se selviää :-).



Esikoisesta veikattiin poikaa, vaikka silloin asia ei edes niin kiinnostanut. Tyttö tuli kuitenkin. Onneksi silloin asuttiin vielä Suomessa, niin ei tullut nimen kanssa paniikkia. Silloin oli pojalle nimi valmiina, nyt se nimi jo kyllästyttäää...