Auttakaa! 6kk vauva ja ero
Olen miettinyt jo pitkään eroa miehestäni. Hän on muuttunut lapsen syntymän jälkeen, hänelle ei voi puhua mistään. Ylimielisesti on nauranut,kun olen itkien kertonut kuinka paha minun on olla (=synnytyksen jälkeinen masennus). Sanoi, ettei hänessä ole mitään vikaa. Meidän pitäisi keskustella vaan minun vioistani. En kuulemma voi saada lastamme kanssani asumaan koska olen masentunut ja varaton.
Tilanne on kuitenkin se, että en uskalla ottaa sitä ratkaisevaa askelta. Odotan vaan että tämä tästä paranee. Ei parane. Riidat käyvät fyysisiksi. Suorastaan kuvottaa olla miehen lähellä. Onko seuraava osoite lastenvalvoja? Voinko vaan alkaa jo etsiä asuntoa ja muuttaa sinne vauvan kanssa? Minulla on säästötili, jossa on reilu 1000e rahaa ja ajattelin että teen kaikki huonekaluhankinnat yms niilä rahoilla.
Mistä saan rahat takuuvuokraan? Kannattaako minun tyhjentää tuo tili ennenkuin haen sossusta rahaa? Haetaanko esim toimeentulotukea joka kuukausi erikseen?
Ja tietysti se tärkein eli miten lapsen tapaamiset järjestetään? Entä jos emme pääse sopuun?
Kaipaisin asiallisia vastauksia ja omakohtaisia kokemuksia/apua... kiitos :-)
Sosssuun vaan