Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vuoro asuminen

timo
14.03.2018 |

Okei. Tuli vastaan juttuja, joiden perusteella lasten etuja ollaan parantamassa tekemällä laki vuoroasumiseen liittyen. Tämä kuulosti omaan tilanteeseeni helpottavalta asialta, koska olen parisuhteessa jossa nainen on riitojen aikana esittänyt kommentteja, joiden perusteella tämä aikoisi tehdä lapsestamme pelinappulan ja rahastaa minua hänellä. Heitot on ollut tyyliin vittu että nä maksat jne.. olen aikaisemmasta suhteesta olevan lapsen lähivanhempi, ja tämän äidin kanssa on kaikki saatu aina ilman ongelmia sovittua koska molemmat ajattelevat lapsen parasta. Nyksän kanssa ei keskustelujen perusteella näin siis olisi. Vuoroasumisessahan ei tarvi siis maksella elareita esim, vaan vanhemmat voi lapsilisien lisäksi laittaa vaikka lasta varten olevalle tilille hänen tarpeisiinsa lasketun rahan josta sitten maksellaan vaatteet menot ruuat yms.. Erosta kun ollaan silloin tällöin puhuttu niin selväksi olen tehnyt, että vkl iskä hommat ei ole mun juttu eikä lapsenkaan parhaaksi vaan molemmat antaa lapsen elämään osansa ja elatustukien nyhtäminen on aikas ronskia hommaa varsinkin jos summa on lapsen tarpeisiin nähden ihan kohtuuton. Esim yksi ystäväni maksaa 450e yhdestä lapsesta, äitinsä asustelee itsekseen ja on töissä.. minun laskujen mukaan lapseen menis tuolla elatusavun tarpeella 1050e/kk mikä ei mene mihinkään järkeen. Eli kommetteja kaipaisin kyseiseen asiaan. Onko miehiä, tai naisia kenen puoliso ei jostain syystä ole suostunut kyseiseen järjestelyyn? Jos niin miksi, ja miten oikeuden päätös mikäli kummallakin vanhemmalla on kaikki ok ja halu sekä mahdollisuus vuoro asumiseen?

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla