Miksi jotkut käyttävät leivontaan margariinia?
Maistuu ihan hirveältä. Jos kerran leipoo jo valmiiksi jotain epäterveellistä, miksei saman tien käytä voita, jolloin leivos maistuu noin tuhat kertaa paremmalta? Vai olenko vain ainoa maailmassa joka maistaa eron niin kovin selkeästi?
Yksi kaverini on kova leipomaan ja kutsuu usein meidän kaveriporukan maistelemaan tuotoksiaan. Hän ei käytä ikinä voita, vaan aina margariinia. Joko kaverini on surkea leipoja, hänen valitsemansa ohjeet ovat huonoja (en usko koska olen itse tehnyt samoilla ohjeilla voin kanssa) tai sitten karmea maku johtuu vaan ja ainoastaan margariinista. Yritän parhaani mukaan vältellä hänen kutsujaan, koska leivokset ovat oikeasti niin hirveitä ettei niitä oikein saa syötyä.
Kommentit (54)
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tajua :D Margariini on aivan kuvottavan makuista. Miksi ihmeessä ei käytetä niitä mahdollisimman laadukkaita ja hyviä raaka-aineita kun leivotaan? Jotkut ihan tosissaan leipoo jotain kakkuja jollain Keiju juokseva margariiniseos + makeutusaine :D :D
No kuka käyttää jotain "juokseva"-roskia? Se onkin kamalaa.
Puhuttiin margariini vs voi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku keksii joka päivä suunnilleen kymmenen "Miksi jotkut"...-alkuista ihmettelyä mitä triviaalimmeista aiheista?
Tämä joku taitaa olla sama tyyppi, joka tehtailee " Kuka muka vielä tekee sitä ja tätä?" -pähkäilyjä.
Ettei vaan sama jannu olisi se pälli, jolle Suomalainen Nainen on loputtoman kitinän lähde.
Miksi tänne ei saisi laittaa aloituksia, jotka kiinnostavat aloittajaa itseänsä? Mistä täällä sitten pitäisi sinusta keskustella? En ole se jannu tai pälli "jolle Suomalainen Nainen on loputtoman kitinän lähde" vaan ihan tavallinen henkilö joka pohtii mitä järkeä on pilata leivonnaiset margariinilla.
ap
Voihullu, miten jaksat jankata samaa tuomatta mitään uutta keskusteluun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan tajua :D Margariini on aivan kuvottavan makuista. Miksi ihmeessä ei käytetä niitä mahdollisimman laadukkaita ja hyviä raaka-aineita kun leivotaan? Jotkut ihan tosissaan leipoo jotain kakkuja jollain Keiju juokseva margariiniseos + makeutusaine :D :D
No kuka käyttää jotain "juokseva"-roskia? Se onkin kamalaa.
Puhuttiin margariini vs voi.
Okei, no se margariini on myös kaameeta kuraa mun mielestä. Mä nyt vaan oon tätä mieltä, en tykkää yhtään margariinista. Se maistuu pahalta ja siitä jää suuhun sellainen ällöttävä kalvo. Sä ja muutkin saavat siitä tykätä, minä en.
Vierailija kirjoitti:
Voihullu, miten jaksat jankata samaa tuomatta mitään uutta keskusteluun?
En tiedä mistä puhut, enkä ole aloittaja, mutta mitä uutta kaipaisit tähän aiheeseen liittyen?
Makuasioitahan nämä. Ei toisen makuaistia voi muuttaa mielipiteillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua käyttää öljyä ja maitotuotteita en käytä lainkaan. ja älkää oikeesti väittäkö jotain voitakaan terveelliseksi....
Miksi sitten edes vaivaudut leipomaan? Eihän semmoista margariinihirvitystä saa kukaan syötyä.
Jos leipoja itse tykkää ja itse syö leipomuksensa, ei pitäisi olla mitään ongelmaa.
Itse henkilökohtaisesti käytän ennemmin hiekkaa mutta kukin tavallaan:)
Miettinyt samaa. Vielä pahempana syntinä pidän kyllä kerman korvaamista jollain flora 0% vispillä. Sitä kun yleensä pursotetaan jonkun kakun päälle ihan sellaisenaan ja hyi, että ovat ihan kauhean makuisia. Joo tiedän, että se saattaa pysyä pursotuksissa paremmin kasassa, mutta minulle kakussa on kyllä sata kertaa tärkeämpää maku, kuin just täydelliset tiptop pursotukset. Kermaakin voi vähän jämäköittää, vaikka vaniljakreemijauheella.
Joku kaurakermakin maistuu paremmalta, kuin nuo ihmeelliset kovetetut kasvimömmöt, jotka yrittävät apinoida kermaa. Koveteut kasvirasvat on myös just niitä vaarallisimpia rasvoja, ettei terveyssyytkään oikein tuohon mene.
t. leipuri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita, sokeria, jauhoja, kananmunia. Näitä käytetään kun leivotaan herkullisia perusjuttuja. Ei todellakaan kannata käyttää margariinia, makeutusjauheita tai jotain gluteenittomia terveyspapusirkkamantelijauhoja.
En vaan tajua että miksi, oi miksi, nähdä leipomisen vaiva ja tehdä pahanmakuisia leipomuksia, kun ihan samalla vaivalla saisi herkullisia?
Olen täysin samaa mieltä. Toki maitoallergiset ja keliaatikot ovat asia erikseen, tosin vähän käy sääliksi etteivät he voi maistaa oikeasti herkullisia leivonnaisia. Kaipa siihenkin tottuu.
Ap
Nyt pitää vähän älähtää. Gluteenittomalla ruokavaliolla kun olen, niin ei gluteenittomuus kyllä automaattisesti mitenkään tarkoita pahoja leivonnaisia! Toki ne yleensä ovat vähän erilaisia ja niiden tekoa täytyy harjoitella, mutta sen perusteella kaiken pahaksi tuomitseminen menee kyllä metsään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voita, sokeria, jauhoja, kananmunia. Näitä käytetään kun leivotaan herkullisia perusjuttuja. Ei todellakaan kannata käyttää margariinia, makeutusjauheita tai jotain gluteenittomia terveyspapusirkkamantelijauhoja.
En vaan tajua että miksi, oi miksi, nähdä leipomisen vaiva ja tehdä pahanmakuisia leipomuksia, kun ihan samalla vaivalla saisi herkullisia?
Olen täysin samaa mieltä. Toki maitoallergiset ja keliaatikot ovat asia erikseen, tosin vähän käy sääliksi etteivät he voi maistaa oikeasti herkullisia leivonnaisia. Kaipa siihenkin tottuu.
Ap
Nyt pitää vähän älähtää. Gluteenittomalla ruokavaliolla kun olen, niin ei gluteenittomuus kyllä automaattisesti mitenkään tarkoita pahoja leivonnaisia! Toki ne yleensä ovat vähän erilaisia ja niiden tekoa täytyy harjoitella, mutta sen perusteella kaiken pahaksi tuomitseminen menee kyllä metsään.
Todella herkullisen ja pahan väliin mahtuu aika paljon adjektiivejä. En ole missään kohtaa väittänyt, että gluteenittomat leivonnaiset olisivat pahoja, mutta ei niistä kyllä millään saa yhtä herkullisia kuin voista, vehnäjauhoista ja maidosta tehdyistä leivonnaisista. Kyllä ne ihan syötäviä ovat, jotkut jopa ihan hyviäkin jos leipoja on taitava.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, margariinin syöjät eivät ymmärrä hyvän eikä terveellisyyden päälle mitään :)
Hauska vitsi.
Voi on epäterveellistä.
Uskokaa mielummi ennen kuolemaa.
Yksikään tutkimus ei tue sitä ,että voi aiheuttaisi sydän- ja verisuonisairauksia!! Onko muka teollisesti muokattu margariini terveellistä? Kasviöljyn muokkaaminen kiinteäksi on raskas teollinen prosessi! Kovetetut kasvirasvat ovat kehollemme ongelmallisia.
Markkariini on ihan jees, pyllyrasvana.
Millä ihmeen mittarilla kova eläinrasva on terveellistä?