Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät leivontaan margariinia?

Vierailija
14.03.2018 |

Maistuu ihan hirveältä. Jos kerran leipoo jo valmiiksi jotain epäterveellistä, miksei saman tien käytä voita, jolloin leivos maistuu noin tuhat kertaa paremmalta? Vai olenko vain ainoa maailmassa joka maistaa eron niin kovin selkeästi?

Yksi kaverini on kova leipomaan ja kutsuu usein meidän kaveriporukan maistelemaan tuotoksiaan. Hän ei käytä ikinä voita, vaan aina margariinia. Joko kaverini on surkea leipoja, hänen valitsemansa ohjeet ovat huonoja (en usko koska olen itse tehnyt samoilla ohjeilla voin kanssa) tai sitten karmea maku johtuu vaan ja ainoastaan margariinista. Yritän parhaani mukaan vältellä hänen kutsujaan, koska leivokset ovat oikeasti niin hirveitä ettei niitä oikein saa syötyä.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitellaan, että margariini on "light" ja siksi terveellisempää.

Vierailija
22/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maistuu ihan hirveältä. Jos kerran leipoo jo valmiiksi jotain epäterveellistä, miksei saman tien käytä voita, jolloin leivos maistuu noin tuhat kertaa paremmalta? Vai olenko vain ainoa maailmassa joka maistaa eron niin kovin selkeästi?

Yksi kaverini on kova leipomaan ja kutsuu usein meidän kaveriporukan maistelemaan tuotoksiaan. Hän ei käytä ikinä voita, vaan aina margariinia. Joko kaverini on surkea leipoja, hänen valitsemansa ohjeet ovat huonoja (en usko koska olen itse tehnyt samoilla ohjeilla voin kanssa) tai sitten karmea maku johtuu vaan ja ainoastaan margariinista. Yritän parhaani mukaan vältellä hänen kutsujaan, koska leivokset ovat oikeasti niin hirveitä ettei niitä oikein saa syötyä.

Etkö tiedä mitä eroa on sanoilla leivos ja leivonnainen?

Margariinista olen kanssasi samaa mieltä.

Tiedän kyllä. Vahingossa tuli sana leivos tuohon aloitukseen, anteeksi jos virheellinen sanamuotoni järkytti herkkää mieltäsi. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö tiedä mitä eroa on sanoilla leivos ja leivonnainen?

Margariinista olen kanssasi samaa mieltä.

Mitä tarkoitat ekalla lauseella?

Vierailija
24/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voita, sokeria, jauhoja, kananmunia. Näitä käytetään kun leivotaan herkullisia perusjuttuja. Ei todellakaan kannata käyttää margariinia, makeutusjauheita tai jotain gluteenittomia terveyspapusirkkamantelijauhoja.

En vaan tajua että miksi, oi miksi, nähdä leipomisen vaiva ja tehdä pahanmakuisia leipomuksia, kun ihan samalla vaivalla saisi herkullisia?

Vierailija
25/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En käsitä tuollaista kuvitelmaa. Jos jo valmiiksi on päättänyt leipoa jotain epäterveellistä, miksi kummassa se pitäisi vielä pilata margariinilla? Ei järjen hiventä. Varsinkin kun siinä on ihan sama määrä energiaa kuin voissa..

Vierailija
26/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska yleensä leivon hetken mielijohteesta ja jääkaapista löytyy vain margariinia, koska olen köyhä. Anteeksi niin helvetisti.

Vierailija
27/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen aina tunnistaa, onko leivonnassa käytetty voita vai jotain muuta :) Työkaverit esim. joskus tuovat töihin leipomuksiaan, ja huomaa kyllä jos joku on käyttänyt margariinia. Ihan turhaan pilattu muuten herkulliset leipomukset!

Vierailija
28/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän "light" tarkoita, että tuote olisi terveellinen.

Vierailija
29/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voita, sokeria, jauhoja, kananmunia. Näitä käytetään kun leivotaan herkullisia perusjuttuja. Ei todellakaan kannata käyttää margariinia, makeutusjauheita tai jotain gluteenittomia terveyspapusirkkamantelijauhoja.

En vaan tajua että miksi, oi miksi, nähdä leipomisen vaiva ja tehdä pahanmakuisia leipomuksia, kun ihan samalla vaivalla saisi herkullisia?

Olen täysin samaa mieltä. Toki maitoallergiset ja keliaatikot ovat asia erikseen, tosin vähän käy sääliksi etteivät he voi maistaa oikeasti herkullisia leivonnaisia. Kaipa siihenkin tottuu. 

Ap

Vierailija
30/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska yleensä leivon hetken mielijohteesta ja jääkaapista löytyy vain margariinia, koska olen köyhä. Anteeksi niin helvetisti.

Öö, saat anteeksi. Mutta eikö voi ole loppupeleissä halvempaa kuin margariini? Jos leivänkin päälle laitat, niin voita ei tarvitse laittaa niin suurta määrää kun margariinia, koska se on huomattavasti ravitsevampaa ja täyttävämpää.

Vierailija
31/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Margariineissa ei ole nykyään transrasvaa.

Ekana kurkkasin "sydänystävllisen" benecolin kevyt levitteen tuotetiedot ja heti osui silmään e471.

Mikään margariini ei ole "sydänystävällinen"  Vaikka kuinka niin joku väittäisi. Ei se asia mainostamalla muutu.

Vierailija
32/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisi ehkä varata kaappiin aina voita margariinin sijasta niin sitä olisi aina kun tekee mieli leipoa hetken mielijohteesta. Ei sinun minulta tarvitse anteeksi pyytää. 

Ap

Vierailija
33/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin samaa mieltä. Toki maitoallergiset ja keliaatikot ovat asia erikseen, tosin vähän käy sääliksi etteivät he voi maistaa oikeasti herkullisia leivonnaisia. Kaipa siihenkin tottuu. 

Ap

.

Tottuu siihen, koska vaihtoehtona on kärvistellä lähinnä synnytyspolttojen kaltaisissa kivuissa tuntikausia, joskus vuorokausia.

Vierailija
34/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan se huonot leivonnaiset vai voin puute yleisesti joka saa sinut noin kärttyiseksi? 

Vierailija
35/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, margariinin syöjät eivät ymmärrä hyvän eikä terveellisyyden päälle mitään :)

Hauska vitsi.

Voi on epäterveellistä.

Uskokaa mielummi ennen kuolemaa.

Vierailija
36/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vegaani. Eläinten hyvinvointi maistuu paremmalta kuin voi.

Vierailija
37/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maitoallergian takia pakko käyttää. Tosin vaikka ei olisikaan, niin en silti käyttäisi voita. Minusta taas se maistuu "läpi", jotenkin liian rasvaiselta tai jotain.

Hyvin tehdyssä leivonnaisessa voi ei maistu läpi. Margariini sen sijaan maistuu, siitä tulee semmoinen ällöttävä Flora-maku. 

ap

Sulla on vaan huonosti leipovia ystäviä tai valikoiva makuaisti.

-Team margarine-

Vierailija
38/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joku keksii joka päivä suunnilleen kymmenen "Miksi jotkut"...-alkuista ihmettelyä mitä triviaalimmeista aiheista?

Tämä joku taitaa olla sama tyyppi, joka tehtailee " Kuka muka vielä tekee sitä ja tätä?" -pähkäilyjä.

Ettei vaan sama jannu olisi se pälli, jolle Suomalainen Nainen on loputtoman kitinän lähde.

Vierailija
39/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Margariineissa ei ole nykyään transrasvaa.

Ekana kurkkasin "sydänystävllisen" benecolin kevyt levitteen tuotetiedot ja heti osui silmään e471.

= rasvahappojen mono- ja diglyseridit.

Ei ole transrasvan synonyymi.

Vierailija
40/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, margariinin syöjät eivät ymmärrä hyvän eikä terveellisyyden päälle mitään :)

Hauska vitsi.

Voi on epäterveellistä.

Uskokaa mielummi ennen kuolemaa.

Saathan sä pitää vitsinä. Se ei kuitenkaan muuta sitä, että voi on terveellistä.  Sun kuvitelmasi näköjään perustuu uskoon, ei tietoon :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän