Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut käyttävät leivontaan margariinia?

Vierailija
14.03.2018 |

Maistuu ihan hirveältä. Jos kerran leipoo jo valmiiksi jotain epäterveellistä, miksei saman tien käytä voita, jolloin leivos maistuu noin tuhat kertaa paremmalta? Vai olenko vain ainoa maailmassa joka maistaa eron niin kovin selkeästi?

Yksi kaverini on kova leipomaan ja kutsuu usein meidän kaveriporukan maistelemaan tuotoksiaan. Hän ei käytä ikinä voita, vaan aina margariinia. Joko kaverini on surkea leipoja, hänen valitsemansa ohjeet ovat huonoja (en usko koska olen itse tehnyt samoilla ohjeilla voin kanssa) tai sitten karmea maku johtuu vaan ja ainoastaan margariinista. Yritän parhaani mukaan vältellä hänen kutsujaan, koska leivokset ovat oikeasti niin hirveitä ettei niitä oikein saa syötyä.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoallergian takia pakko käyttää. Tosin vaikka ei olisikaan, niin en silti käyttäisi voita. Minusta taas se maistuu "läpi", jotenkin liian rasvaiselta tai jotain.

Vierailija
2/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissakin leivoksissa voi kovettaa liikaa koostumusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt minäkin. Etenkin kaupasta valmiina ostetut leivonnaiset ja keksit on monesti ihan kauheita, kun niissä ei ole käytetty edes margariinia, vaan jotain kasviöljyä. Menee ihan pilalle hyvät pullat. :(

Vierailija
4/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, margariinin syöjät eivät ymmärrä hyvän eikä terveellisyyden päälle mitään :)

Vierailija
5/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua käyttää öljyä ja maitotuotteita en käytä lainkaan. ja älkää oikeesti väittäkö jotain voitakaan terveelliseksi....

Vierailija
6/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei voi käy niin vaikka kookosöljy käy moneen. Margariini on karmeaa ja lisäksi sisältää huonoa transrasvaa.

Vierailija
7/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalia ruokia vaikka makuasioista ei voi kiistellä on mun mielestä pekoni raejuusto ja graavi lohi ja maksalaatikko muuta en nyt tähän hätään keksi uskon että ovat monen lemppareita eikä sillä ole merkitystä mistä minä pidän

Vierailija
8/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolet voita ja puolet rypsiöljyä on hyvä yhdistelmä moniin leivonnaisiin.

Vierailija
9/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Margariineissa ei ole nykyään transrasvaa.

Vierailija
10/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kamalia ruokia vaikka makuasioista ei voi kiistellä on mun mielestä pekoni raejuusto ja graavi lohi ja maksalaatikko muuta en nyt tähän hätään keksi uskon että ovat monen lemppareita eikä sillä ole merkitystä mistä minä pidän

Tässä nyt ei ollut kyse siitä, mitkä ovat sinun lempiruokiasi ja mistä sinä et pidä. Tulikohan vastauksesi väärään keskusteluun?

Vierailija
11/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska en halua käyttää öljyä ja maitotuotteita en käytä lainkaan. ja älkää oikeesti väittäkö jotain voitakaan terveelliseksi....

Voi nimen omaan on terveellistä, mitä margariini taas ei ole.

Vierailija
12/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitoallergian takia pakko käyttää. Tosin vaikka ei olisikaan, niin en silti käyttäisi voita. Minusta taas se maistuu "läpi", jotenkin liian rasvaiselta tai jotain.

Hyvin tehdyssä leivonnaisessa voi ei maistu läpi. Margariini sen sijaan maistuu, siitä tulee semmoinen ällöttävä Flora-maku. 

ap

Vierailija
13/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa ihmetellyt minäkin. Etenkin kaupasta valmiina ostetut leivonnaiset ja keksit on monesti ihan kauheita, kun niissä ei ole käytetty edes margariinia, vaan jotain kasviöljyä. Menee ihan pilalle hyvät pullat. :(

Totta. Öljy se vasta pilaakin vielä pahemmin hyvän pullan tai muffinin. Vaikea keksiä yhtäkään kaupasta saatavaa hyvää leivonnaista, tuntuu että ne maistuvat aina ihan kamalalta. Jotkut pakastepullat ovat syötäviä.

Ap

Vierailija
14/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä kuin ap. Voilla tulee paremman makuista ja mielestäni myös leivonnaisen rakenne on parempi. Minulla on kai erityisen herkkä makuaisti, mutta pystyn erottamaan leivontamargariinilla tehdyt leivonnaiset, koska niissä on sellainen "teollinen" makuvivahde.

Vegaaniset leivonnaiset ovat asia erikseen. Olen katsonut joitain vegaanien leivontavideoita netistä eivätkä hekään kyllä tapaa tavallista leivontamargariinia käyttää.

Vierailija
15/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten edes vaivaudut leipomaan? Eihän semmoista margariinihirvitystä saa kukaan syötyä. 

Vierailija
16/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tajua :D Margariini on aivan kuvottavan makuista. Miksi ihmeessä ei käytetä niitä mahdollisimman laadukkaita ja hyviä raaka-aineita kun leivotaan? Jotkut ihan tosissaan leipoo jotain kakkuja jollain Keiju juokseva margariiniseos + makeutusaine :D :D

Vierailija
17/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi missä?

Vierailija
18/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä nyt ei ollut kyse siitä, mitkä ovat sinun lempiruokiasi ja mistä sinä et pidä. Tulikohan vastauksesi väärään keskusteluun?

mitä suosittelisit lidlin paistopisteestä menen huomenna ensimmäistä kertaa paistopisteelle olen kuullut vain kehuja mutta mikä on ihan erityisen hyvää mielestäsi

Vierailija
19/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maistuu ihan hirveältä. Jos kerran leipoo jo valmiiksi jotain epäterveellistä, miksei saman tien käytä voita, jolloin leivos maistuu noin tuhat kertaa paremmalta? Vai olenko vain ainoa maailmassa joka maistaa eron niin kovin selkeästi?

Yksi kaverini on kova leipomaan ja kutsuu usein meidän kaveriporukan maistelemaan tuotoksiaan. Hän ei käytä ikinä voita, vaan aina margariinia. Joko kaverini on surkea leipoja, hänen valitsemansa ohjeet ovat huonoja (en usko koska olen itse tehnyt samoilla ohjeilla voin kanssa) tai sitten karmea maku johtuu vaan ja ainoastaan margariinista. Yritän parhaani mukaan vältellä hänen kutsujaan, koska leivokset ovat oikeasti niin hirveitä ettei niitä oikein saa syötyä.

Etkö tiedä mitä eroa on sanoilla leivos ja leivonnainen?

Margariinista olen kanssasi samaa mieltä.

Vierailija
20/54 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Margariineissa ei ole nykyään transrasvaa.

Ekana kurkkasin "sydänystävllisen" benecolin kevyt levitteen tuotetiedot ja heti osui silmään e471.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan