Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mun pitää varmaan lähteä pois Facebookista

Vierailija
14.03.2018 |

Edesmennyt anoppini loukkaantui kun julkaisin erään kuvan hänen minulle antamasta Arabian astiasta. Poistin kuvan. Nyt oli eräs opettaja loukkaantunut kun julkaisin lapseni ompeluajokortin. Poistin kuvan. Mies ei halua että lähden Facebookista mutta se tuntuisi parhaimmalta ratkaisulta vai kuinka?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poisto kavereista ja Esto on kätevä toiminto.

Jos alkaa elämään siten, että varoo muiden loukkaantumisia, niin siinä saakin sitten varoa.

Jos ei halua Estää, niin ottaa etäisyyttä vähentämällä yhteydenpitoa. Mulla yksi kaveri loukkaantui jatkuvasti siitä, mitä kuvitteli mun ajattelevan, eikä uskonut kun sanoin että erehdyt. Lopulta hän loukkaantui siitäkin, kun kerroin kyllästyneeni facebookiin, ikäänkuin hän olisi sen edustaja. Sen jälkeen poistin hänen viestinsä lukematta, ja kylläpä helpotti oloa.

Tuo kun sanot miehesi haluavan sun pysyvän fb.ssä särähtää vähän. Etkö sentään itse tee omat päätöksesi?

En tee. Mies aika lailla määrää kaikesta.

Miksi sä alistut moiseen? Surullista:(

En pärjää yksin, en sairauksien takia enkä taloudellisesti eikä mulla ole vanhempia/sukulaisia tai ystäviä jotka auttaisivat.

Vierailija
22/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä sulla on noin loukkaantuvaa sakkia fb-ystävissä?

Loukkaantuiko anoppi siis kuvasta sun seinällä vai oliko joku myynti-ilmoitus? Hän on antanut sulle astian ja nyt myyt sen pois, esimerkiksi?

Mitä se jollekin opelle kuuluu, jos esittelet lapsen saavutuksia netissä? Vai solvasitko samalla ko. opettajaa?

Tuo ompeluajokortin ope loukkaantui kun siinä näkyi hänen nimensä. Open nimeä ei saa kuulemma julkaista Facebookissa.

Monet ammatinharjoittajat haluavat turvallisuussyistä suojata yksityisyyttään eri tavoin. Monet ovat työnsä takia alttiita vihalle, ja opettajat, terveydenhoitohenkilöstö, sosiaalityöntekijät yms. kuuluvat näihin. Et ilmeisesti kysynyt opettajalta lupaa hänen nimensä julkaisemiselle? Olisi yksinkertaista peittää nimi kuvasta.

Jokaisella on oikeus kieltää nimensä ja kuvansa levittäminen fb.ssä. On lapsellista nimittää sitä loukkaantumiseksi. Sinä toimit väärin, ja hän oikaisi sinua.

Niin toimin, tietämättäni tein niin. En ajatellut että hän siitä suuttuu koska on sukulaisemme ja on muutenkin Facebookissa yms.

Mutta nyt tiedät sen. Erehdyksiä sattuu, mutta niistä voi ottaa opiksi.

Itse uutena fb.käyttäjänä luulin, että on ok liittää kavereita ryhmiin. Päättelin näin siitä, että yksi tuttuni teki mulle niin. Jos en pitänyt ryhmästä johon hän oli mut liittänyt, erosin siitä. Yksinkertaista. Mutta yksi kaverini huomautti mulle ettei halua että liitän häntä ryhmiin. No tarkemmin ajatellen oikeassa hän oli, en minäkään siitä pitänyt, enkä siis tehnyt niin enää.

Ihmettelen monien ihmisten tapaa julkaista itsestään ja perheestään kaikkea mahdollista julkisena. Siitä voi olla arvaamattomia seurauksia. Esim. murtovarkaille on suureksi avuksi kertoa, että olemme kaksi viikkoa matkoilla, tervetuloa! Kuvien ja nimen perusteella on helppo tarkistaa osoite fonectasta, ja sitten vain kämppää tyhjentämään.

Tätä voi miettiä seuraavan kerran, kun julkaisee reaaliaikaisia kuvia etelänauringosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loukkaantuiko anoppi siis kuvasta sun seinällä vai oliko joku myynti-ilmoitus? Hän on antanut sulle astian ja nyt myyt sen pois, esimerkiksi?

Mitä se jollekin opelle kuuluu, jos esittelet lapsen saavutuksia netissä? Vai solvasitko samalla ko. opettajaa?

Tuo ompeluajokortin ope loukkaantui kun siinä näkyi hänen nimensä. Open nimeä ei saa kuulemma julkaista Facebookissa.

Monet ammatinharjoittajat haluavat turvallisuussyistä suojata yksityisyyttään eri tavoin. Monet ovat työnsä takia alttiita vihalle, ja opettajat, terveydenhoitohenkilöstö, sosiaalityöntekijät yms. kuuluvat näihin. Et ilmeisesti kysynyt opettajalta lupaa hänen nimensä julkaisemiselle? Olisi yksinkertaista peittää nimi kuvasta.

Jokaisella on oikeus kieltää nimensä ja kuvansa levittäminen fb.ssä. On lapsellista nimittää sitä loukkaantumiseksi. Sinä toimit väärin, ja hän oikaisi sinua.

Niin toimin, tietämättäni tein niin. En ajatellut että hän siitä suuttuu koska on sukulaisemme ja on muutenkin Facebookissa yms.

Mutta nyt tiedät. Sori, mutta kuulostat itse kovin suuttuvaiselta ja säikyltä.

Vierailija
24/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitse kenen ystävä olet FB:ssa. Minä en ole hyväksynyt kaveripyyntöä nimenomaan appiukolta (anoppi ei käytä FB:a) enkä lasten opettajilta. Päivitykseni on tarkoitettu ystävilleni, enkä halua esim näitä ihmisiä sinne edes nimellisesti kavereina roikkumaan.

Vierailija
25/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos alkaa elämään siten, että varoo muiden loukkaantumisia, niin siinä saakin sitten varoa.

Jos ei halua Estää, niin ottaa etäisyyttä vähentämällä yhteydenpitoa. Mulla yksi kaveri loukkaantui jatkuvasti siitä, mitä kuvitteli mun ajattelevan, eikä uskonut kun sanoin että erehdyt. Lopulta hän loukkaantui siitäkin, kun kerroin kyllästyneeni facebookiin, ikäänkuin hän olisi sen edustaja. Sen jälkeen poistin hänen viestinsä lukematta, ja kylläpä helpotti oloa.

Tuo kun sanot miehesi haluavan sun pysyvän fb.ssä särähtää vähän. Etkö sentään itse tee omat päätöksesi?

En pärjää yksin, en sairauksien takia enkä taloudellisesti eikä mulla ole vanhempia/sukulaisia tai ystäviä jotka auttaisivat.

No sitten ei auta muu kuin antaa miehen määräillä.

Vierailija
26/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on ollut pakko antaa tehdä.

Vierailija
27/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edesmennyt anoppini loukkaantui kun julkaisin erään kuvan hänen minulle antamasta Arabian astiasta. Poistin kuvan. Nyt oli eräs opettaja loukkaantunut kun julkaisin lapseni ompeluajokortin. Poistin kuvan. Mies ei halua että lähden Facebookista mutta se tuntuisi parhaimmalta ratkaisulta vai kuinka?

Arabian kahvimuki on sinun, ei anoppisi, saat tehdä sillä mitä haluat eikä se kuulu anopillesi.

Ompeluajokortti on lapsen, ei opettajan. Saat lapsesi omalla suostumuksella ottaa siitä kuvan ja julkaista sen Facessa, eikä se kuulu opettajalle.

Vierailija
28/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan toissapäivänä, kun kirjoitit näin:

"Nyt voin erota, kun mies saa rahaa."

Haluaisitko jotenkin avata ylläolevaa?

Vierailija
29/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin se on ollut pakko antaa tehdä.

Kuulostaa siltä, että olet ihan muun kuin kotisi vanki.

Puhut kuin joku orja! Haloo!

Ei ole monella muullakaan sukulaisia, eikä edes puolisoa. Ja silti on vaan pärjättävä, vaikka olisi sairas.

Mitä tarkoittaa "huono liikkumaan". Saatko vammaistukea?

Jatka tuohon avuttomaksi heittäytyvään tyyliin, niin lopulta sun mies saa tarpeekseen ja lähtee kävelemään. Kunhan vain varoitan.

Vierailija
30/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ap on tänään "huono liikkumaan".

Mutta kun joku täällä joskus mainitsi siitä huonosta liikuntakyvystä, se kertoi liikkuvansa aivan normaalisti eikä kukaan hänet nähnyt ikinä edes epäilisi muuta. Lempiharrastuskin on biletys ja tanssiminen (jonka mies on tosin sittemmin kieltänyt).

Vierailija
31/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on neljä eri profiilia FB:ssä erilaisia tarkoituksia varten.

Vierailija
32/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, ap on tänään "huono liikkumaan".

Mutta kun joku täällä joskus mainitsi siitä huonosta liikuntakyvystä, se kertoi liikkuvansa aivan normaalisti eikä kukaan hänet nähnyt ikinä edes epäilisi muuta. Lempiharrastuskin on biletys ja tanssiminen (jonka mies on tosin sittemmin kieltänyt).

Että sä jaksat vittuilua. Toivottavasti saat joskus takaisin. Olen sanonut että pystyn ns normaalisti kävelemään muutama sata metriä. Sitä olen tarkoittanut ja sitä ettei ontumistani huomaa. Tänään huonona päivänä en pysty liikkumaan kuin muutaman askeleen. Ja ennen tanssin kun olin paremmassa kunnossa ja se kuntoni on hyvin vaihteleva. Mutta jatka toki vittuilua.

Vierailija
33/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pidän facella yhteyttä aikuisiin lapsiini. Kätevämpi kuin puhelu tai tekstarit.

Mitähän alapeukuttamista tässäkin oli. Puhelun otan jos on oikeesti jotain asiaa ja mielummin näen kasvotusten. FB viestiin voi lapset vastata silloin kun on aikaa.

Vierailija
34/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde sitten pois Facebookista. Niin yksinkertaista.

Mutta kun aina vain vatvot ja valitat, vatvot ja valitat, etkä ikinä TEE mitään yhdellekään ongelmallesi.

Tämä kun vielä olisi niin helppo ongelma ratkaista.

Vierailija
35/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdin vuosi sitten ja helpotti. Facebook on ajan hukkausta.

Vierailija
36/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myynyt edesmenneen anoppini astiaa vaan laitoin kuvan että näin kauniin astian sain anopilta, siitä loukkaantui. Tuo ompeluajokortin ope loukkaantui kun siinä näkyi hänen nimensä. Open nimeä ei saa kuulemma julkaista Facebookissa.

Jokainen voi jakaa Facessa kaikki henk.kohtaiset asiat, vaikka vessassa käynnit, mutta miksi sinne pitää laittaa muiden asioita. Ymmärrän opettajaa oikein hyvin, samoin anoppiasi.

Miksi et vain laittanut asiasta kuvaa, ilman, että keneltä olet saanut sen lahjaksi tai ompelukonekortin, ilman lapsesi tai opettajan nimeä.

Itse en tykkää, jos minua koskevia asioita lörpetään somea, vaikka ei olisi edes nimellä, vaan riittää vain "sisko" tai kotini olisi tunnistettavissa. Joskus olen joutunut sen jopa erikseen kieltämään, kun jotkut eivät vain tajua.

Vierailija
37/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En myynyt edesmenneen anoppini astiaa vaan laitoin kuvan että näin kauniin astian sain anopilta, siitä loukkaantui. Tuo ompeluajokortin ope loukkaantui kun siinä näkyi hänen nimensä. Open nimeä ei saa kuulemma julkaista Facebookissa.

Jokainen voi jakaa Facessa kaikki henk.kohtaiset asiat, vaikka vessassa käynnit, mutta miksi sinne pitää laittaa muiden asioita. Ymmärrän opettajaa oikein hyvin, samoin anoppiasi.

Miksi et vain laittanut asiasta kuvaa, ilman, että keneltä olet saanut sen lahjaksi tai ompelukonekortin, ilman lapsesi tai opettajan nimeä.

Itse en tykkää, jos minua koskevia asioita lörpetään somea, vaikka ei olisi edes nimellä, vaan riittää vain "sisko" tai kotini olisi tunnistettavissa. Joskus olen joutunut sen jopa erikseen kieltämään, kun jotkut eivät vain tajua.

Onneksi ne asiat on korjattu.

Vierailija
38/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko edesmennyt anoppi sitä mieltä, että sinun on lähdettävä facebookista pois? Enkelianoppi vastaan miehesi, vaikea dilemma. Kenen faceprofiilista olikaan kyse?

Vierailija
39/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko edesmennyt anoppi sitä mieltä, että sinun on lähdettävä facebookista pois? Enkelianoppi vastaan miehesi, vaikea dilemma. Kenen faceprofiilista olikaan kyse?

Edesmenneen anopin kanssa sovimme tuon astia asian ennen hänen kuolemaansa. Omasta profiilistani on kyse mutta mies päättää meillä melkein kaikesta.

Vierailija
40/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on nyt hieman ohis, mutta kenen kanssa olet yhteydessä siellä Facebookissa?

Ei muuten, mutta kun olet täällä vuodesta toiseen valittanut, että sinulla ei ole yhtään (lue: yhtään) ystävää, ei miehenkään kanssa yhtään ystäväpariskuntaa, ei yhtään sukulaista joka suostuisi olemaan kanssasi tekemisissä eikä edes yhtään naapuria, jonka kanssa seurustelisit.