En tiedä onko lapsi liian kipeä kouluun
Kipeää kaulaa valitti jo eilen ja kaula vaikuttaa kyllä vähän turvonneelta (imusolmukkeet). Yskii vain vähän ja ei ole kuumetta.
Kommentit (8)
Mä annan jäädä kotiin, jos on hiukankin kipeä ja valittaa. Parempi olla pois terveenä, kuin sairastaa koulussa ja tartuttaa muut.
Antaisin jäädä kotiin ja seuraisin tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Mä annan jäädä kotiin, jos on hiukankin kipeä ja valittaa. Parempi olla pois terveenä, kuin sairastaa koulussa ja tartuttaa muut.
Niin ja tää on ollut siitä asti kun lapseni tuli koulusta normaaliin aikaan alakouluikäisenä 39 asteen kuumeessa. Kukaan ei ollut huomannut sairastumista ja lapsi ei ollut valittanut kenellekään vaikka paleli horkassa. sama
No kyllä jo tiesinkin sisimmässäni että on se oikeasti kipeä, koska kaulan imusolmukkeet on selvästi arat ja kyllä se tuolla yskii. Ahdistaa vaan kun opettaja valittaa, että poissaoloja on paljon ja jää jälkeen, luulee kai että annan lintsata. Mutta, eihän se minun ongelmani ole, mitä luulee. Ap
Vierailija kirjoitti:
No kyllä jo tiesinkin sisimmässäni että on se oikeasti kipeä, koska kaulan imusolmukkeet on selvästi arat ja kyllä se tuolla yskii. Ahdistaa vaan kun opettaja valittaa, että poissaoloja on paljon ja jää jälkeen, luulee kai että annan lintsata. Mutta, eihän se minun ongelmani ole, mitä luulee. Ap
Tää on kyllä tosi kurjaa. Meilläkin kokemusta siitä, että puolikuntoisena pitäisi mennä kouluun, ettei tule open mukaan liikaa poissaoloja. Siellä oli usein luokassa näitä ”toipilaita” tartuttamassa muita. Jos alakoulussa jää muista jälkeen muutamassa päivässä, niin silloin pitäisi opettajan ehkä hieman höllentää..
Antaa toisen levätä niin menee tauti nopeammin ohi. Ei opettajakaan haluais olla töissä sairaana.
Se on kyllä kurjaa, että poissaoloja syynätään tunnin tarkkuudella. Ei saa rauhassa parannella itseään flunssasta.
Jos pitää miettiä, niin sanoisin, että on liian sairas kouluun! Jos on kipeä, niin anna olla kotona ja seuraa, että mihin suuntaan kehittyy. Voi olla alkava virustauti. Tartuttaa muutaman muunkin, vaikka ei itse vielä kovin sairas ole.