Onko nainen lihava jos painaa 80kiloa?
Kommentit (19)
173/80 nainen on mielestäni tukevahko, ei niinkään läski vielä.
173/65-70 on normaali
173/alle 65 on hoikka
Ei ole varsinkin jos on lihaksia. Peilistä sen näet. Jos ei näy selkeitä mahamakkaroita niin et ole lihava.
Kyllä mulla noissa mitoissa oli vaatekoko xl eikä m. Siitä pudottelin ensin 10 kiloa ja kokoon l. Nyt olisi vielä matkaa sellainen reilut 5 kg niin voisin näyttää jo hyvältä m-koossa.
Kyllähän olisin saanut kiskottua m-koon vaatteita päälle silloin 80-kiloisena mutta näytin gotlerpötköltä.
Jos tuon mittaisella naisella on lihaksikkat reidet ja pakarat ja on muutenkin timmissä kunnossa, paino on normaali. Lihas painaa enemmän kuin läski.
tosta on enää lyhyt matka oikeesti lihavaksi.
hyvä, että pysähdyit ajattelemaan asiaa nyt. sitten kun sulla ois ollu 90-100kg massaa päällä niin siitä on nopeesti 120kg.
Lievä ylipaino, sanoo painoindeksilaskuri. Laskuri löytyy netistä.
https://www.laskurini.fi/terveys/painoindeksilaskuri/uusi-painoindeksilaskuri
Vierailija kirjoitti:
tosta on enää lyhyt matka oikeesti lihavaksi.
hyvä, että pysähdyit ajattelemaan asiaa nyt. sitten kun sulla ois ollu 90-100kg massaa päällä niin siitä on nopeesti 120kg.
Itseasiassa olen nuorempana painanut 107kiloa. Siihen ei ole paluuta.
Nyt ollut vuosia painossa 79-82kg.
Olen rintava ja reitevä. Vaatekokoni on M/40.
Mulla samat mitat ja koko m.Treenaan 7-14 tuntia viikossa.Ei oo mahamakkaroita eikä jenkkakahvoja eikä alleja.Lihas painaa enemmän kuin läski💪💪💪💪
Oikeasti lihaksilla ei ole naisen painoon kuin korkeintaan muutaman kilon verran vaikutusta. Kyllä noilla mitoilla on myös ylimääräistä rasvaa, vaikka m-kokoon ahtautuisikin.
Itse painan normaalisti alle 60 kg, nyt raskauden jälkeen 70 kg. Bmi on 26, on lihaksia mutta on läskiäkin. Käytän xs-kokoista talvitakkiani, koska en viitsi ostaa uutta.
Keskiverto mies painaa 80kg niin kyllä naisella ois varaa kymppi pudottaa. Miehen pitäisi olla parisuhteessa se painavampi! :D
Kokoa M???
T. 174 cm/60 kg ja paidat S, housut M
Oon 176cm ja 80kg. Vaatteet M-L/38-40.
Oon aika lihaksikas, olkavarret ja reidet ei meinaa mahtuu mihinkää, mutta isommat koot on lantiolta ja vyötäröltä liian isoja.
En pidä itteeni ylipainosena, kesäks trimmaan n. 75 kiloseks, tykkään, että lihasrajat näkyy paremmin. Talvisin on kivempi syödä enemmän, että jaksaa treenata kovaa.
Kyllä mä olin mielestäni noissa mitoissa lihava ja vaatteet kokoa l.
Tein hyvin fyysistä työtä ja lihasta löytyi kyllä kans, mutta naamasta asti olin pöhöttyneempi, kuin 10kg kevyempänä.
Kummallisia nuo mitta-arviot. Koskaan ei pidä sanoa, että jonkun pitää painaa tietyn verran. Luut ja lihakset ovat eri painoisia eri ihmisillä. Lisäksi jollakin ei liikakilot haittaa mitään. Läskiaivot haittaa kovastikin.
On, poikkeuksetta, riippumatta pituudesta.
On. Haluttavan naisen paino olisi 54kg
Riippuu myös ruumiinrakenteesta mutta sanoisin ettei 173cm ja 80kg nainen ole lihava mutta hieman ylipainoinen. En itse kutsuisi kuitenkaan suoranaisesti lihavaksi.