Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro milloin ja missä tilanteessa olet viimeksi rukoillut?

Vierailija
13.03.2018 |

Oliko teillä lapsena esim. iltarukous nukkumaan käydessä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyyttäni olen rukoillut tyttöystävää, vaikken ole uskovainen.

Vierailija
22/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen joka päivä, viimeksi tänä aamuna, kun ajelin autolla töihin. Rukous alkaa aina kiitoksilla esim siitä, että minä ja läheiseni saamme elää täällä turvallisessa Suomessa, eikä meiltä mitään olennaista puutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen joka aamu ja ilta. Joskus myös päivällä. Kiitän kaikesta ja pyydän viisautta. Minä tarvitsen rukousta, kun olen lähtenyt hyvin köyhistä oloista. Talouteni on parantunut ja lapsillani on asiat hyvin. On rukouksesta apua kaikille.

24/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin ehkä viimeksi 7-vuotiaana, kunnes tajusin mitä kusetusta se on ja lopetin koko homman.

Heikkojen ihmisten säälittävää turvallisuudentunteen tavoittelua.

Vierailija
25/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen joka ilta. En ole mitenkään uskovainen tai hengellinen ihminen,mutta uskon Jumalaan. Rukouksissani aina kiitän siitä mitä minulla on sekä juttelen kaikenlaista. Rukouksiini on monesti vastattu. Ärsyttää sellaiset ihmiset jotka laskevat leikkiä uskovaisista ja rukoilevista ihmisistä. Ärsyttää myös ihmiset jotka esim. hautajaisissa ristivät kätensä ja mutisevat jotain vaan näön vuoksi.

Vierailija
26/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin täällä jotain uskontoketjua ja siellä sanottiin, että jos rukoilee Jeesusta antamaan uskon, se tapahtuu tmv. Joten kokeilin.

Olen kyllä kokeillut ennenkin uskonnollisessa koulussa, jossa kuulin kaikkea muutakin outoa kuten "ilman uskontoa ei ole moraalia". Ei saapunut Jeesus taaskaan.

Hmm.. mitä sä odotat, tai mitä luulet tapahtuvan sillä hetkellä kun "tulet uskoon" ts. Jeesus tulee sydämeesi?

Kyllä jollekulle se hetki voi olla ihmeellinen ja voimakas, mutta voi olla että ei "tunnu" heti miltään. Usko ei ole tunne (pelkästään tai välttämättä tai läheskään aina), ihmisen mieli, tunteet, mieliala on ailahtelevainen. Jumala on kuitenkin aina sama.

Eli jos rukoilet, vaikka että "Jeesus, haluan uskoa sinuun ja olla sinun omasi" niin saat uskoa samantien että Herra kuulee rukouksesi ja ottaa sinut omaksesi. Raamatussa on lupaus, etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.

Rukouksen jälkeen ala lukea Raamattua, lue uskonnollista kirjallisuutta, mene seurakuntaan (no, itse en juuri käy vaikka uskovainen olenkin, korkea kynnys mennä kun en tunne ketään jonka kanssa mennä) yms.

Usko kehittyy ja vahvistuu ajan kanssa.

Vierailija
27/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joka ilta ja nuorempanakin lähes päivittäin. Nykyisin vain vaikeissa elämän tilanteissa ja käänteissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi