Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro milloin ja missä tilanteessa olet viimeksi rukoillut?

Vierailija
13.03.2018 |

Oliko teillä lapsena esim. iltarukous nukkumaan käydessä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jossain jeesustilaisuudessa mutissut näönvuoksi. Iltarukouksia tai vastaavia ei onneksi pakotettu höpisemään.

Vierailija
2/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi sairastui syöpään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen että tippuisi ase käteeni jotta voisi posauttaa aivot seinälle.

Vierailija
4/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Levolle lasken luojani armias ole suojani jos sijaltain en nousisi taivaaseen ota tykösi."

Tämmöinen mulle opetettiin. Pelotti ajatella yön aikana tapahtuvaa kuolemaani, mikä ilmeisesti oli täysin mahdollinen, miksi muuten noin olisi rukoiltu. Miksi viisivuotiaiden halutaan käyvän nukkumaan ahdistuneina?

Vierailija
5/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista että koskaan olisin rukoillut. Joskus pienenä pidin näön vuoksi joskus käsiä ristissä kun vaikka kirkossa rukoiltiin mutta en silloinkaan ollut itse mukana siinä rukouksessa.

Vierailija
6/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilen joka ilta. Joka aamu ja päivän mittaan aina mieleen tulee.

Vierailija
7/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin lapsi, minulle sanottiin että rukoilemalla saa mitä tahansa. No minä ponteva kuusivuotias laitoin kädet ristiin, silmät kiinni ja toivoin rahaa. Kun avasin silmät, olin varma että nyt pääsen lelukauppaan. No arvaatte varmaan, että se oli se viimeinen kerta kun rukoilin.

Vierailija
8/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina mummin luona lapsina iltarukous. :D<3

Aikuisiällä varmaan, kun olin tosi kipeä. :D

Vierailija
9/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rukoilin, että Helsinkiin ei tulisi suurmoskeijaa vaikka tietyt ku-sipäät yrittivät ajaa sitä tänne. En ole yhtään uskovainen, olen ateisti.

Vierailija
10/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen agnostikko. Kuitenkin rukoilin ihan tänä vuonna (en tee sitä lähes koskaan) koska pelkäsin parhaan ystäväni puolesta.

Vierailija
11/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ollut sen suurempaa mielipidettä uskontoon ja siihen mihin oikein uskon ennen kuin ystäväni yritti itsemurhaa. Silloin muutamia vuosia sitten viimeksi rukoilin, että koko asia ei olisi totta.

En ole sen koommin rukoillut. Jos olisi sellainen Jumala millaiseksi kaikkivaltiaaksi se uskonnoissa kuvaillaan, ei se olisi jättänyt nuorta vahvaa ihmistä makaamaan vihannekseksi vuodeosastolle loppuiäkseen.

Vierailija
12/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena joka ilta. "Ystävä sä lapsien, katso minuun pienehen. Minne käynkin maailmassa, sinä olet hoitamassa. Onni täällä vaihtelee, taivaan Isä suojelee".

Ja nyt vielä aikuisenakin usein omin sanoin juttelen Taivaan Isälle nukkumaan käydessä. Etenkin silloin, jos tunnen itseni jotenkin väsyneeksi ja surulliseksi. Rukouksella on siihen ihmeellinen ja rauhoittava voima. Pitäisi myös muistaa kiittää siitä kaikesta hyvästä jota on elämäänsä saanut, mutta liian usein sen vaan unohtaa.

Vierailija
13/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin hyvin sairas, kipeä ja laihduin. En voinut syödä. Rukoilin ettei se olisi syöpä.

Vierailija
14/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin täällä jotain uskontoketjua ja siellä sanottiin, että jos rukoilee Jeesusta antamaan uskon, se tapahtuu tmv. Joten kokeilin.

Olen kyllä kokeillut ennenkin uskonnollisessa koulussa, jossa kuulin kaikkea muutakin outoa kuten "ilman uskontoa ei ole moraalia". Ei saapunut Jeesus taaskaan.

Vierailija
15/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi eilen illalla kiitosrukouksen.

Vierailija
16/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole koskaan rukoillut. Vanhempien ansiosta sain kasvaa ilman jeesustelua.

Vierailija
17/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun olin lapsi, minulle sanottiin että rukoilemalla saa mitä tahansa. No minä ponteva kuusivuotias laitoin kädet ristiin, silmät kiinni ja toivoin rahaa. Kun avasin silmät, olin varma että nyt pääsen lelukauppaan. No arvaatte varmaan, että se oli se viimeinen kerta kun rukoilin.

Näin siinä käy, kun joutuu väärän opetuksen kohteeksi. Rukouksesta kannattaa oppia Raamatusta, eikä uskoa kaikkea mitä kuulee.

Vierailija
18/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin siinä käy, kun joutuu väärän opetuksen kohteeksi. Rukouksesta kannattaa oppia Raamatusta, eikä uskoa kaikkea mitä kuulee.

Raamatussa nimenomaan väitetään, että uskovan rukouksiin vastataan aina. Rukouksella voi muka jopa siirtää vuoria jos uskoo tarpeeksi. Siis hölmöille kusetusta.

Vierailija
19/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ateistina olen lukenut raamatun pariinkin kertaan koska uskovaisten kanssa väittely on viihdyttävintä pulushakkia silloin kun heidän tärkeimmän siirtonsa voi aina kääntää heitä vastaan. Tosin uskovainen ja faktat ei kyllä kulje koskaan käsi kädessä, tästä syystä se on silti edelleen pulushakkia.

Vierailija
20/27 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi pari viikkoa sitten, ja ihan kiitosrukous oli kyseessä. En ole taustaltani uskonnollinen, oli aika jolloin en kirkkoonkaan kuulunut.

Vuonna 2015 kuitenkin kohtasin surua ja vastoinkäymisiä, ja epätoivon hetkellä rukoilin. Koin, että rukouksiini vastattiin. Pienessä ajassa, muutamien kuukausien sisällä koin, että minut pelastettiin tilanteista joista en välttämättä olisi ansainnut tulla pelastetuksi. Myös perheenjäseni terveys lähti kohenemaan valehtelematta puolessa tunnissa rukouksestani.

Olen kiitollinen noista ajoista. Päätin, että alan rukoilemaan silloin tällöin myös kiittääkseni - en vain silloin kun olen ns. jotain vailla. Ei tämä minusta "uskovaista" tehnyt, ihan samanlainen nuori aikuinen olen edelleen synteineen päivineen, eikä jumala päivittäin tai edes viikoittain ole mielessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän