Kaupan kassa ei osannut laskea 60% alennusta
Taitaa olla nuorten naisten matematiikan taito kehnolla tasolla, tyttö ei osannut mitenkään pitkän yrittämisen jälkeen laskea alennusta vaan joutui kutsumaan toisen henkilön apuun.
Kommentit (26)
Mulla kävi kerran samanlainen tilanne. Taisi nuorta kassaneitiä vähän hermostuttaa kun vanhempi charmantti hopeakettu nauratti ja heitti vitsiä tilanteessa. :)
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla nuorten naisten matematiikan taito kehnolla tasolla, tyttö ei osannut mitenkään pitkän yrittämisen jälkeen laskea alennusta vaan joutui kutsumaan toisen henkilön apuun.
Mitä ostit ja miksi noin iso alennus?
Jos ei ole aikoihin prossalaskuja harrastanut, niin ei voi muistaa. < noin selitti kaverini, kun yritti -30% tarjouslapuista selvitä. Ajatteles, 5.99 euron hinnasta kolmannes pois? Ohhoh.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kävi kerran samanlainen tilanne. Taisi nuorta kassaneitiä vähän hermostuttaa kun vanhempi charmantti hopeakettu nauratti ja heitti vitsiä tilanteessa. :)
Muistan kyllä, yöks..vanha hikinen kääkkelö rasvaisine alapääjuttuineen
.
Olen muutamia kertoja ollut tilanteessa jossa jätän ostokset sikseen ja poistun kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kassa ei osannut, niin näppärästi siinä kaikki nuoret naiset sitten leimataan. :D
N45
Alennus lasketaan kassakoneella. Ei itse.
Aikuinen nainen on matematiikan taidoiltaan n. 9-vuotiaan pojan tasolla. Näin on luonto päättänyt, onneksi me miehet olemme keksineet taskuun mahtuvan laskimen, jolla nainenkin selviää näistä arkipäivän matemaattisista pulmista.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, muhun iski hirvee epäilys, että mä tunnen tämän "charmantin hopeaketun". Hopeakettu kyllä, muttei niinkään charmantti. Isopäinen, lyhyenläntä, hoikka ja nolo tyrkky.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ole aikoihin prossalaskuja harrastanut, niin ei voi muistaa. < noin selitti kaverini, kun yritti -30% tarjouslapuista selvitä. Ajatteles, 5.99 euron hinnasta kolmannes pois? Ohhoh.
30% ei ole kolmannes. Kolmannes on 33,33%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän kaupoissa on kaikki laputetut tarjoustuotteen -60% viimeisenä aukiolotuntina.
Ei ilmeisesti osannut myöskään käyttää kassaa... Toki yleissivistykseen kuuluu perusmatikan hallitseminen, mutta jos on tullut peruskoulun matikan tunnit puhalleltua purkkapalloja, niin kassakone kyllä laskee sen alen.
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olisit päässäsi nopsaan laskenut, että hinnaksi tulee 4,20 €? Vai tarjonnut hinnaksi 4 egeä?
30% ei ole kolmannes! Kolmannes on 33%. Auts.
HInnasta 5,99e alennus on 1,80e ja maksettavaa jää asiakkaalle 4,20e.
Tai pankkikortilla mennään sentin tarkkuudella-käteisellä 5 sentin tarkkuudella.
Vierailija kirjoitti:
4,20€
Joillekin ei vain kaupan kassana olo sovi. Joistakin taasen näkee heti kättelyssä, että on siinäpä on heebo paikallaan. On ilo nähdä harjoittelijoita. Monet naurut tullut nauretuiksi. :) Terveisiä Kuopioon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä olisit päässäsi nopsaan laskenut, että hinnaksi tulee 4,20 €? Vai tarjonnut hinnaksi 4 egeä?
:D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-ryhmän kaupoissa on kaikki laputetut tarjoustuotteen -60% viimeisenä aukiolotuntina.
Jota kassan ei tarvitse laskea päässään.
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen nainen on matematiikan taidoiltaan n. 9-vuotiaan pojan tasolla. Näin on luonto päättänyt, onneksi me miehet olemme keksineet taskuun mahtuvan laskimen, jolla nainenkin selviää näistä arkipäivän matemaattisista pulmista.
Jaa, minä sain tkk:lla matikan tenteistä aina kurssin parhaat pisteet. Voinko yleistää että nainen on miehiä parempi matikassa? -nainen
No voe, et sitten voinut itse sanoa. Mykkäkö nä oot. :)