Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroon huonosta itsetunnosta

Kaipaisin onnistumisen kokemuksia
13.03.2018 |

Onko tämä joltain onnistunut? Huono itsetunto vaikuttaa moniin asioihin. En ole tilanteeseeni tyytyväinen.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita ei oikein voi paeta muuta kuin vääntämällä ne esim agressiolla muuksi jos muu ei auta.

En haluaisi kuljettaa hirveästi turhaa draamaa mukanani. Se tekee elämästä raskasta.

Ap

Elämä on raskas monimutkainen, se on selviytymistä omine eväineen, kovaa peliä. Varmaan siinä vaiheessa kun rintamalla yritettiin ampua ihmistä mahdollisimman lähelle sydäntä varmaankaan siinä vaiheessa äidin reflektionaalislla opeilla ollut siinä vaiheessa paljoakaan sijaa.

Nyt ei olla rintamalla. Tämä meni minulta vähän ohi.

Ap

Vierailija
42/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

teehän tunnelukkotesti osoitteessa tunnelukkosi.fi ; et vaikuta masentuneelta, mitä aluksi epäilin. Tunnelukot ajavat meitä toimimaan itsellemme haitallisella tavalla. Loppujen lopuksi huono itsetunto voi olla seurausta esimerkiksi kovista vaatimuksista itselleen, sitoutumiskammoa, pessimistisyyttä ynnä muuta, mikä ei ensimmäisenä tule mielee. Tuo testi avaa uusia näkökulmia itsestä, vaikka itse en ensin edes hyväksynyt tuloksia. Tarkemmin itseään tutkittua oli pakko myöntää, että tulokset kyllä tiesivät mitä kertoivat.

Siitä on kauan, kun tein tämän testin ja luin asiasta. Todella hyvä teos ja osui silloin myös minulla nappiin. Täytyy tehdä testi uudelleen ja katsoa onko tuloksiin tullut vaihtelua aiempaan monen vuoden takaiseen testikertaan verrattuna.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että siihen auttaa mikään, tosin voisi miettiä niitä syitä mikä huonoon itsetuntoon vaikuttaa. Itselläni suurin syy on ulkönäkö: olen aika ruma nainen ja saan kuulla siitä esim. ruuhkabussissa, baareissa yms. Ja se syö itsetuntoani melkoisesti. Ei tee mieli oikein olla ihmisten kanssa tekemisissä, kun vielä näin aikuisiälläkin omasta ulkonäöstä vitsaillaan. Harrastuksia ei ole myöskään, tekis mieli erakoitua kokonaan.

Voi kun tuli paha mieli sun puolesta. En ymmärrä miten aikuiset voi toimia noin.

Älä erakoidu, meitä on muitakin. Ja paljon meitä joille ulkonäkö ei merkitse mitään vaan se sisältö :)

Vierailija
44/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ehkä sun ongelma on enemmän negatiivisessa suhtautumisessa muihin, eikä niinkään itseesi...

Samaa mietin. Todella negatiivinen ihminen. Kyselee neuvoja, mutta vain ne kelpaavat joita on itse ajatellut.

Kuule ap, mene sinne terapiaan jauhamaan, vaikka pitkäkestoiseen sellaiseen.

No niin taidan mennäkin. Mutta tuskin kovin paljon puhumaan kehonkuvasta, kun sen kanssa melko lailla sinut olen.

Ap

Vierailija
45/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko että siihen auttaa mikään, tosin voisi miettiä niitä syitä mikä huonoon itsetuntoon vaikuttaa. Itselläni suurin syy on ulkönäkö: olen aika ruma nainen ja saan kuulla siitä esim. ruuhkabussissa, baareissa yms. Ja se syö itsetuntoani melkoisesti. Ei tee mieli oikein olla ihmisten kanssa tekemisissä, kun vielä näin aikuisiälläkin omasta ulkonäöstä vitsaillaan. Harrastuksia ei ole myöskään, tekis mieli erakoitua kokonaan.

Hommaa itsellesi ruma poikaystävä niin täydennätte toisianne?

Tunnetko maailman rumimman naisen? Ei hän nyt niin  ruma ole kun ei ole lihava. Hän on jotenkin seksikäs. Taidan olla joku kummajainen:)

Outo kommentti oudolta tyypiltä.

Ap

Vierailija
46/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen miettinyt kans paljon noita samoja asioita.

Mua kiusattiin koko ala-aste aikani kaikesta, perheessäni oli väkivaltaa ja alkoholismia ja omistin vain yhden kaverin. Mietin aina että vika oli mussa, enkä osannut arvostaa itseäni koskaan.

Nyt 25-vuotiaana aloin vasta kehittämään itsetuntoani pikkuhiljaa, askel askeleelta. Se kohoaa pienistä onnistumisista, arjen kanssakäymisistä. Musta ei tule koskaan täydellistä, mut mä oon just hyvä sellasena kuin olen, ihan niinku sinäkin. Muista se :)

Vahvimmat meistä on tehty sirpaleista.

Vierailija
47/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiusattiin koko ala-aste aikani kaikesta, perheessäni oli väkivaltaa ja alkoholismia ja omistin vain yhden kaverin. Mietin aina että vika oli mussa, enkä osannut arvostaa itseäni koskaan.

Nyt 25-vuotiaana aloin vasta kehittämään itsetuntoani pikkuhiljaa, askel askeleelta. Se kohoaa pienistä onnistumisista, arjen kanssakäymisistä. Musta ei tule koskaan täydellistä, mut mä oon just hyvä sellasena kuin olen, ihan niinku sinäkin. Muista se :)

Omistit yhden kaverin?

Vierailija
48/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asioita ei oikein voi paeta muuta kuin vääntämällä ne esim agressiolla muuksi jos muu ei auta.

En haluaisi kuljettaa hirveästi turhaa draamaa mukanani. Se tekee elämästä raskasta.

Ap

Elämä on raskas monimutkainen, se on selviytymistä omine eväineen, kovaa peliä. Varmaan siinä vaiheessa kun rintamalla yritettiin ampua ihmistä mahdollisimman lähelle sydäntä varmaankaan siinä vaiheessa äidin reflektionaalislla opeilla ollut siinä vaiheessa paljoakaan sijaa.

Ap

Niin että tulisiko sitä kuitenkin harrastaa enemmän jotain keinohedelmöityksiä jotta saamme yhä enemmän valioyksilöitä keskuuteemme.

Vierailija
49/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Niin että tulisiko sitä kuitenkin harrastaa enemmän jotain keinohedelmöityksiä jotta saamme yhä enemmän valioyksilöitä keskuuteemme.

Ööh? Sinulla on ihan omat jutut meneillään.

Ap

Vierailija
50/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä kuulostaa todella hyvältä! Vaikutat jo olevan pitkällä asioiden työstämisen kanssa. Tästä kommentista minulle tuli jollain lailla hyvin optimistinen ja elämänmyönteinen olo. Vaikutat hyvältä tyypiltä! 🌞

Vierailija
51/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistit yhden kaverin?

Nyt tässä on joku innoissaan halkomassa hiuksia.

Ap

Vierailija
52/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä elin kuvitelmissa, että suurinosa ihmisistä on ns. täydellisiä ja itse olen jotenkin viallinen ja huono. Sitten nähtyäni vähän maailmaa parikymppisenä tajusin, että 99% ihmisistä täällä on pellejä muiden joukossa, jotka yrittää vaan selvitä (minä mukaan lukien). Enpä ole sen jälkeen tuntenut itseäni perus tallaajaa huonommaksi.

Vierailija
53/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon kaikista myrkyllisistä tai lannistavista ihmissuhteista!

Vierailija
54/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroon kaikista myrkyllisistä tai lannistavista ihmissuhteista!

Ihmiset tietysti voivat erin aikoina olla ihmissuhteissa erilaisissa rooleissa. Ihan kokonaan ei kaikkia ristiriitoja ihmissuhteista pysty poistamaan, mutta olen myös havainnut hyväksi säädellä yhteydenpitoa toisiin omien voimien mukaan. Ja kyllä, myös minä olen välillä huomannut sen, ettei kaikkiin ihmissuhteisiin kannata aikaansa haaskata!

Ap

Vierailija
55/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannustan sua eteneen hitaasti mutta varmasti, niinkuin kilpikonna. kasaat semmosen uuden kuoren ja säilytät sisimmäisesi arvokkuuden

Vierailija
56/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teininä elin kuvitelmissa, että suurinosa ihmisistä on ns. täydellisiä ja itse olen jotenkin viallinen ja huono. Sitten nähtyäni vähän maailmaa parikymppisenä tajusin, että 99% ihmisistä täällä on pellejä muiden joukossa, jotka yrittää vaan selvitä (minä mukaan lukien). Enpä ole sen jälkeen tuntenut itseäni perus tallaajaa huonommaksi.

Tuohan on hyvä! Minulla taas käsitys itsestä ja toisista vaihtelee aika paljonkin sen mukaan millaisissa voimissa sillä hetkellä satun olemaan.

Ap

Vierailija
57/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on auttanut terapia, jossa oon tullut hyväksytyksi sellaisena kuin olen - myös väsyneenä, osaamattomana ja virheitä tehtyäni. Mitä ne omat heikkoudet kenellekin on.. Aiemmin hain hyväksyntää teoillani, jotka oli usein omien arvojeni vastaisia, kun tarkoituksena oli vain miellyttää jotakuta toista.

Kannattaa muistaa, ettei yksikään meistä ihmisistä ole täydellinen eikä koskaan "valmis". Ihmissuhdetaitoja voit opetella aikuisenakin, esim. terapian avulla, jos se on sulle mahdollista, tai itseksesi - kirjallisuutta ym. resursseja aiheesta löytyy avuksi :) Miten voisitkaan niitä taitoja osata, jos ei kukaan ole niitä sulle koskaan opettanut?

Vierailija
58/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kannustan sua eteneen hitaasti mutta varmasti, niinkuin kilpikonna. kasaat semmosen uuden kuoren ja säilytät sisimmäisesi arvokkuuden

Ihanan voimaannuttava runo. Kiitos tästä! ❤

Ap

Vierailija
59/60 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on auttanut terapia, jossa oon tullut hyväksytyksi sellaisena kuin olen - myös väsyneenä, osaamattomana ja virheitä tehtyäni. Mitä ne omat heikkoudet kenellekin on.. Aiemmin hain hyväksyntää teoillani, jotka oli usein omien arvojeni vastaisia, kun tarkoituksena oli vain miellyttää jotakuta toista.

Kannattaa muistaa, ettei yksikään meistä ihmisistä ole täydellinen eikä koskaan "valmis". Ihmissuhdetaitoja voit opetella aikuisenakin, esim. terapian avulla, jos se on sulle mahdollista, tai itseksesi - kirjallisuutta ym. resursseja aiheesta löytyy avuksi :) Miten voisitkaan niitä taitoja osata, jos ei kukaan ole niitä sulle koskaan opettanut?

Tämä tuntui mukavan rohkaisevalta kommmentilta. Kiitos siitä. Toivon myöskin kehittyväni ihmisenä hyväksyvämmäksi myös itseni suhteen.

Ap

Vierailija
60/60 |
14.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos monista hyvistä ja rohkaisevista kommenteista! Arvostan, että olen saanut tähän asiaan näin paljon erilaisia näkemyksiä. Vaikuttaa siltä, että kovalla työllä moni on pystynyt merkittävästi kehittämään itsetuntoaan ja oppinut suhtautumaan itseensä arvostavasti.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi