Juttelin miehen kanssa treffipalstan kautta, suuttui kun sanoin että suomenruotsalaisuutensa on minulle turn-off
Juttelin siis eilen illalla mukavan mutta aika pinnalliselta vaikuttavan miehen kanssa. Hän kertoi nimensä joka kuulosti ruotsinkieliseltä. Kysyin onko hän suomenruotsalainen ja vastasi myöntävästi. Mies siis vaikutti jo alunperin pinnalliselta (mistä en itse pidä miehessä) joten sanoin että minulle hänen suomenruotsalaisuutensa on turn-off. Hän sitten sanoi että en minäkään mikään turn-on ole ja että vaikutan yksinkertaiselta. Hän väitti ettei loukkaantunut suorapuheisuudestani mutta vaikutti kyllä aika vihamieliseltä tuon jälkeen.
Miksi suorapuheinen on heti kusipää? Siis tarkoitan itseäni. Ainakin omasta mielestäni on parempi olla rehellinen ja sanoa mitä todellisuudessa ajattelee kuin esittää kiinnostunutta, vaikka ei kiinnostunut olisikaan. Toivon rehellisyyttä myös toiselta. Tässäkin tapauksessa harmitti se ettei tuo kyseinen mies voinut sanoa todellisia ajatuksiaan minusta kuin vasta sen jälkeen, kun minä olin sanonut todelliset ajatukseni hänestä.
Jännä juttu kyllä. Ihmiset eivät ole rehellisiä. Miksi pitää pelata kieroa peliä? Mitä sillä saavuttaa? Totuus on aina parempi kuin valhe, vaikka se satuttaisikin.
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään suomenruotsalaisesta innostuisi.
Enhän minä tosiaan sille mitään voi, etten halua suomenruotsalaista. Se nyt vaan on minulle turn-off. Outoa, ettei saisi olla mitään kriteerejä kumppanille. Tai ainakaan ei saisi sanoa ääneen mikä on turn-off.
ApJos et ole trolli, niin kyllä sinä siinä tapauksessa aika yksinkertainen olet. Tottakai kriteereitä saa olla, mutta ei niitä tarvitse kuitenkaan kertoa ihmiselle joka ei niitä täytä. Riittää että sanoo, että ei ole kiinnostunut. Kyse on normaaleista käytöstavoista.
Olisi mahtavaa, jos ihmiset uskaltaisivat useamminkin tuoda todelliset ajatuksensa esille, kuten juuri sinä nyt teit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Kummaa kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut kohteliaisuudesta?
Suorapuheisuus on vain niille joilla on tilannetajua.
Ihmeellistä ajatuksenjuoksua, että rehellisyys ja suorapuheisuus olisi jokin syy loukata.
Ja ei se maailma ihan nyt vaan niin toimi, että on oltava suorapuheinen ja rehellinen joka paikassa.
Ei sitä ihan voi aamulla pomolleen haistattaa pitkiä vaikka siltä tuntuiskin.Ja muuten suomenruotsalaisuus ei ole yhtä kuin pinnallisuus. Vähän sama jos joku sanoisi olevan turnoff kun olet Helsingissä asuva Kainuulainen.
Kyllä voi ihan kohteliaasti ilmoittaa toiselle, ettei kiinnosta.
Ei siinä tarvitse alkaa sen kummemmin analysoimaan piirteitä, jotka eivät osapuolessa viehätä.kumppaninhaussa rehellisyys menee kohteliaisuuden edelle.
Ap
Miksi? Mitä potentiaalinen kumppani hyötyy rehellisyydestäsi? Aivan, ei mitään. Olet siis rehellinen ainoastaan loukkaamistarkoituksessa. Miksi sinulle on niin tärkeää saada pahoittaa toisen mieli?
Vierailija kirjoitti:
En edes lue noin tyhmää aloitusta. Jos jollekin suomenruotsalaisuus on turn-off, hän ei ole minkään arvoinen.
Mutta vaivauduit kuitenkin vastaamaan.
Sinänsä hyvä aloitus, sohaisi useampaan muurahaispesään yhdellä kertaa.
Asuin pari vuotta Suomessa ja vielä ruotsinkielisellä alueella.se oli todellakin suuri järkytys huomata heidän halveksittu asenne suomenkielisiä kohtaan. Mutta ulkomailla asuvat suomenruotsalaiset on ihan ok, he huomaavat että eivät ole sen kummempia kuin muutkaan ihmiset. En vi käsittää sitä abartheid systeemiä mikä siellä Suomessa on .
Tieto siitä että suurin osa suomenruotsalaisista kannattaa pakollista ruotsin opiskelua kaikille on vähintäänkin iso turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummaa kirjoitti:
Ihmeellistä ajatuksenjuoksua, että rehellisyys ja suorapuheisuus olisi jokin syy loukata.
Ja ei se maailma ihan nyt vaan niin toimi, että on oltava suorapuheinen ja rehellinen joka paikassa.
Ei sitä ihan voi aamulla pomolleen haistattaa pitkiä vaikka siltä tuntuiskin.Ja muuten suomenruotsalaisuus ei ole yhtä kuin pinnallisuus. Vähän sama jos joku sanoisi olevan turnoff kun olet Helsingissä asuva Kainuulainen.
Ei siinä tarvitse alkaa sen kummemmin analysoimaan piirteitä, jotka eivät osapuolessa viehätä.kumppaninhaussa rehellisyys menee kohteliaisuuden edelle.
ApMiksi? Mitä potentiaalinen kumppani hyötyy rehellisyydestäsi? Aivan, ei mitään. Olet siis rehellinen ainoastaan loukkaamistarkoituksessa. Miksi sinulle on niin tärkeää saada pahoittaa toisen mieli?
Koska kohtelen ihmisiä siten kuin toivoisin heidän kohtelevan minua. Kuten sanoin rehellisyys on minulle tärkeämpää kuin näennäinen kohteliaisuus. Ja tarkoitan siis nimenomaan kumppaninhaussa. En minä läheisiä ihmisiä samalla tavoin kritisoi tai ole heille äärirehellinen. Mutta jos ja kun olen hakemassa itselleni kumppania, niin totta hitossa haluan, että tutustumisemme ja sitä kautta mahdollinen parisuhteemme perustuu rehellisyydelle - sille, että molemmat voivat luottaa siihen, että olemme yhdessä koska oikeasti haluamme emmekä vain tyydy toiseen vain koska parempaakaan ei juuri sillä hetkellä ole ollut tarjolla.
Ap
Vierailija kirjoitti:
No mikä oli miehen nimi ?
Åke
Älä mitään, joku helsinkiläinen mies suuttui, kun sanoin, että hän on vähän liian kaukana (melkein 500 km:n päässä).
Ap hyvä, et sinä ollut suorapuheinen, sinä olit ennakkoluuloinen. Toivottavasti se pysyy imperfektissä.
Mulla on suomenruotsalainen kaveri joka on sanonut suoraan ettei halua suhdetta suomalaisen kanssa koska se on hänelle turn-off. Mutta hän on tietenkin rasisti kun taas ap ei ole.
Taidat olla mies, joka sanoi naisesta noin.
Minäkin tapasin nettideitissä miehen, joka kovasti etsi itselleen suomenruotsalaisia juuria omaavaa kumppaniehdokasta. Kaiveli kovasti asiaa ja alkoi piikikkääksi, kun en ollutkaan sellainen mitä toivoi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummaa kirjoitti:
ApMiksi? Mitä potentiaalinen kumppani hyötyy rehellisyydestäsi? Aivan, ei mitään. Olet siis rehellinen ainoastaan loukkaamistarkoituksessa. Miksi sinulle on niin tärkeää saada pahoittaa toisen mieli?
Koska kohtelen ihmisiä siten kuin toivoisin heidän kohtelevan minua. Kuten sanoin rehellisyys on minulle tärkeämpää kuin näennäinen kohteliaisuus. Ja tarkoitan siis nimenomaan kumppaninhaussa. En minä läheisiä ihmisiä samalla tavoin kritisoi tai ole heille äärirehellinen. Mutta jos ja kun olen hakemassa itselleni kumppania, niin totta hitossa haluan, että tutustumisemme ja sitä kautta mahdollinen parisuhteemme perustuu rehellisyydelle - sille, että molemmat voivat luottaa siihen, että olemme yhdessä koska oikeasti haluamme emmekä vain tyydy toiseen vain koska parempaakaan ei juuri sillä hetkellä ole ollut tarjolla.
Ap
Mutta jos et kuitenkaan ole ryhtymässä parisuhteeseen miehen kanssa, koska hän ei täytä kriteereitäsi, niin mitä hän hyötyy siitä, että sinä kerrot mikä kaikki hänessä mielestäsi on vialla? Miksi et voi vain todeta, että sorry mutta en ole sinusta kiinnostunut? Se olisi paitsi rehellistä, myös kohteliasta.
Tosiaanko haluaisit että itseäsi kohdeltaisiin noin? Et siis halua, että mies lopettaa tapailun kanssasi sanomalla vain ettei tunne riittävästi kipinää. Sen sijaan haluat ehdottomasti, että hän lopettaa tapailun kertomalla, että sulla on ruma nimi, vääränvärinen tukka, tyylittömiä vaatteita ja sitten se suurin turn-off, olet kamala kantasuomalainen! Mitä sinä katsoisit hyötyväsi tällaisesta rehellisyydestä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummaa kirjoitti:
ApMutta jos et kuitenkaan ole ryhtymässä parisuhteeseen miehen kanssa, koska hän ei täytä kriteereitäsi, niin mitä hän hyötyy siitä, että sinä kerrot mikä kaikki hänessä mielestäsi on vialla? Miksi et voi vain todeta, että sorry mutta en ole sinusta kiinnostunut? Se olisi paitsi rehellistä, myös kohteliasta.
Tosiaanko haluaisit että itseäsi kohdeltaisiin noin? Et siis halua, että mies lopettaa tapailun kanssasi sanomalla vain ettei tunne riittävästi kipinää. Sen sijaan haluat ehdottomasti, että hän lopettaa tapailun kertomalla, että sulla on ruma nimi, vääränvärinen tukka, tyylittömiä vaatteita ja sitten se suurin turn-off, olet kamala kantasuomalainen! Mitä sinä katsoisit hyötyväsi tällaisesta rehellisyydestä?
Kyllä toivoisin, että toinen sanoisi suoraan mitä ajattelee.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mulla on suomenruotsalainen kaveri joka on sanonut suoraan ettei halua suhdetta suomalaisen kanssa koska se on hänelle turn-off. Mutta hän on tietenkin rasisti kun taas ap ei ole.
Hän on fiksu ja arvonsa tunteva. Suomalaiset ovat juntteja verrattuna suomenruotsalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Kaverisi on ennakkoluuloinen, ihan kuten ap on myös. Mikäli kaverisi alkaa viestittelemään suomalaisen kanssa ja sitten möläyttää, että sorry, jag kan inte, koska tuo sun suomalaisuutesi on turn off, niin hän on lisäksi epäkohtelias moukka, kuten ap:kin on.
Näitä aloittajan kaltaisia kyllä riittää. He luulevat, että suoruuden taakse voi mennä piiloon kun oikeasti on halunnut olla vain ilkeä.
Kaikkia omia ajatuksiaan ei tarvitse sanoa ääneen. Ei se tee maailmasta mitenkään parempaa paikkaa, että toitotetaan kaikki suusta ulos, mikä mieleen juolahtaa. Ajatuksensa voi kyllä pitää ihan ominaankin ja miettiä muutamaan kertaan, muuttuuko mikään paremmaksi jos möläytän tämän asian ääneen.
Miksi aloittaja sanoi miehelle, että suomenruotsalaisuus on turn off? Mies ei voi ns. ottaa opikseen ja olla seuraavan naisen kohdalla vähemmän suomenruotsalainen, joten kouluttamisnäkökulma ei ainakaan voi olla kyseessä.
Aloittaja ei ollut kiinnostunut ja sen voi tietenkin sanoa, mutta mitään lisäarvoa ei asian ilmoittamiseen tullut sillä, että aloittaja kertoi juuri suomenruotsalaisuuden olevan syynä kiinnostuksen puutteeseen. Yhtä suoraa puhetta olisi ollut pelkkä sen sanominen, että ei kiinnosta, mutta piikki olisi jäänyt pois. Sitähän aloittaja ilmeisesti ei nimenomaan halunnut jättää pois, hän halusi loukata, mutta jeesustelee täällä suoruudellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän on fiksu ja arvonsa tunteva. Suomalaiset ovat juntteja verrattuna suomenruotsalaisiin.
Mitä sitten jos ollaankin? Pitäisikö meidän yrittää päästä junttiudestamme? Miksi? Eikö erilaisuus olekaan rikkaus?
Ap
Jos et ole trolli, niin kyllä sinä siinä tapauksessa aika yksinkertainen olet. Tottakai kriteereitä saa olla, mutta ei niitä tarvitse kuitenkaan kertoa ihmiselle joka ei niitä täytä. Riittää että sanoo, että ei ole kiinnostunut. Kyse on normaaleista käytöstavoista.