Juttelin miehen kanssa treffipalstan kautta, suuttui kun sanoin että suomenruotsalaisuutensa on minulle turn-off
Juttelin siis eilen illalla mukavan mutta aika pinnalliselta vaikuttavan miehen kanssa. Hän kertoi nimensä joka kuulosti ruotsinkieliseltä. Kysyin onko hän suomenruotsalainen ja vastasi myöntävästi. Mies siis vaikutti jo alunperin pinnalliselta (mistä en itse pidä miehessä) joten sanoin että minulle hänen suomenruotsalaisuutensa on turn-off. Hän sitten sanoi että en minäkään mikään turn-on ole ja että vaikutan yksinkertaiselta. Hän väitti ettei loukkaantunut suorapuheisuudestani mutta vaikutti kyllä aika vihamieliseltä tuon jälkeen.
Miksi suorapuheinen on heti kusipää? Siis tarkoitan itseäni. Ainakin omasta mielestäni on parempi olla rehellinen ja sanoa mitä todellisuudessa ajattelee kuin esittää kiinnostunutta, vaikka ei kiinnostunut olisikaan. Toivon rehellisyyttä myös toiselta. Tässäkin tapauksessa harmitti se ettei tuo kyseinen mies voinut sanoa todellisia ajatuksiaan minusta kuin vasta sen jälkeen, kun minä olin sanonut todelliset ajatukseni hänestä.
Jännä juttu kyllä. Ihmiset eivät ole rehellisiä. Miksi pitää pelata kieroa peliä? Mitä sillä saavuttaa? Totuus on aina parempi kuin valhe, vaikka se satuttaisikin.
Rasismia eikö?