Juttelin miehen kanssa treffipalstan kautta, suuttui kun sanoin että suomenruotsalaisuutensa on minulle turn-off
Juttelin siis eilen illalla mukavan mutta aika pinnalliselta vaikuttavan miehen kanssa. Hän kertoi nimensä joka kuulosti ruotsinkieliseltä. Kysyin onko hän suomenruotsalainen ja vastasi myöntävästi. Mies siis vaikutti jo alunperin pinnalliselta (mistä en itse pidä miehessä) joten sanoin että minulle hänen suomenruotsalaisuutensa on turn-off. Hän sitten sanoi että en minäkään mikään turn-on ole ja että vaikutan yksinkertaiselta. Hän väitti ettei loukkaantunut suorapuheisuudestani mutta vaikutti kyllä aika vihamieliseltä tuon jälkeen.
Miksi suorapuheinen on heti kusipää? Siis tarkoitan itseäni. Ainakin omasta mielestäni on parempi olla rehellinen ja sanoa mitä todellisuudessa ajattelee kuin esittää kiinnostunutta, vaikka ei kiinnostunut olisikaan. Toivon rehellisyyttä myös toiselta. Tässäkin tapauksessa harmitti se ettei tuo kyseinen mies voinut sanoa todellisia ajatuksiaan minusta kuin vasta sen jälkeen, kun minä olin sanonut todelliset ajatukseni hänestä.
Jännä juttu kyllä. Ihmiset eivät ole rehellisiä. Miksi pitää pelata kieroa peliä? Mitä sillä saavuttaa? Totuus on aina parempi kuin valhe, vaikka se satuttaisikin.
Kommentit (61)
Miksi jatkaa keskustelua miehen kanssa, jossa on heti kaksi piirrettä jota tuntuvat olevan sinulle kynnyskysymyksiä?
Vain todella hyvännäköiset ihmiset voivat olla sataprosenttisen rehellisiä ja suorapuheisia ja silti päästä parisuhteisiin asti. Pätee kumpaankin sukupuoleen. Me kaikki muut joudumme jättämään asioita sanomatta, kaunistelemaan tai valehtelemaan. Synkkää, mutta totta. Poikkeuksia voi olla, mutta ne ovat harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Joo en minäkään suomenruotsalaisesta innostuisi.
Enhän minä tosiaan sille mitään voi, etten halua suomenruotsalaista. Se nyt vaan on minulle turn-off. Outoa, ettei saisi olla mitään kriteerejä kumppanille. Tai ainakaan ei saisi sanoa ääneen mikä on turn-off.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Miksi jatkaa keskustelua miehen kanssa, jossa on heti kaksi piirrettä jota tuntuvat olevan sinulle kynnyskysymyksiä?
Koska naiset tykkäävät vedellä useista naruista samaan aikaan, ja online-aikakautena se on jumalattoman helppoa. Jokaisen narun toisessa päässä oleva ukko kuvittelee olevansa se kiinnostavin mahtisonni. Nainen venyttelee, vanuttelee, katselee ja kiertelee. Miehet sätkivät toisissa päissä ja suurin osa haaskaa aikaansa.
mikä sinua haittaa suomenruotsalaisissa?
Itse olen ollut suomenruotsalaisen miehen kanssa yhdessä kohta 26v, meillä kaksi lasta.
Ovat oikein mukavaa porukkaa koko sukunsa ja ystävänsä. Kaikki myös puhuvat täydellistä suomea.
Lapsemme myöskin kaksikielisiä, ovat käyneet ruotsinkieliset päiväkodit ja koulut.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut suomenruotsalaisen miehen kanssa yhdessä kohta 26v, meillä kaksi lasta.
Ovat oikein mukavaa porukkaa koko sukunsa ja ystävänsä. Kaikki myös puhuvat täydellistä suomea.
Lapsemme myöskin kaksikielisiä, ovat käyneet ruotsinkieliset päiväkodit ja koulut.
Ei kai niissä suomenruotsalaisissa haittaa mikään muu kuin se, että asuvat väärässä maassa. Ruotsiin on lyhyt matka ja siellä puhutaan sitä heidän kieltäänkin. Suomeen se ei kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme myöskin kaksikielisiä, ovat käyneet ruotsinkieliset päiväkodit ja koulut.Ei kai niissä suomenruotsalaisissa haittaa mikään muu kuin se, että asuvat väärässä maassa. Ruotsiin on lyhyt matka ja siellä puhutaan sitä heidän kieltäänkin. Suomeen se ei kuulu.
Voi *oksetus*. Olet sekä tietämätön että tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiinnosta. Onhan se aina jännää jutella ihmisen kanssa, jota ei ole koskaan nähnyt. Ei hän minuun vedonnut miehenä, joten halusin tuoda sen ilmi hänelle.
Ap
Oletko koskaan kuullut kohteliaisuudesta?
Suorapuheisuus on vain niille joilla on tilannetajua.
Ihmeellistä ajatuksenjuoksua, että rehellisyys ja suorapuheisuus olisi jokin syy loukata.
Ja ei se maailma ihan nyt vaan niin toimi, että on oltava suorapuheinen ja rehellinen joka paikassa.
Ei sitä ihan voi aamulla pomolleen haistattaa pitkiä vaikka siltä tuntuiskin.
Ja muuten suomenruotsalaisuus ei ole yhtä kuin pinnallisuus. Vähän sama jos joku sanoisi olevan turnoff kun olet Helsingissä asuva Kainuulainen.
Kyllä voi ihan kohteliaasti ilmoittaa toiselle, ettei kiinnosta.
Ei siinä tarvitse alkaa sen kummemmin analysoimaan piirteitä, jotka eivät osapuolessa viehätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsemme myöskin kaksikielisiä, ovat käyneet ruotsinkieliset päiväkodit ja koulut.Ei kai niissä suomenruotsalaisissa haittaa mikään muu kuin se, että asuvat väärässä maassa. Ruotsiin on lyhyt matka ja siellä puhutaan sitä heidän kieltäänkin. Suomeen se ei kuulu.
Näin useat ruotsinkieliset luokittelevat suomenkieliset, vaikka suomenkielinen ei olisi tuota mielipidettään esiin tuonutkaan.
Mielipiteesi kertoo minulle taustasi eli perheesi tai sukusi arvoista ja älykkyydestä.
Totisesti arvostan itse enemmän älyä.
Minun olisi mahdotonta elää kaltaisesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
etkö sä idiootti tiedä, että he ovat täysin suomalaisia vaikka ruotsia puhuvatkin??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin useat ruotsinkieliset luokittelevat suomenkieliset, vaikka suomenkielinen ei olisi tuota mielipidettään esiin tuonutkaan.
Nimenomaan. Tällä vuosituhannella on tullut jo korkea aika kirkastaa kansallinen identiteetti ja luopua historiallisesta muinaisjäänteestä nimeltä suomenruotsalaisuus. Yksi hyvä syy syy on suomenruotsalaisten asenteellisuus ja epäkunnioittavuus.
En edes lue noin tyhmää aloitusta. Jos jollekin suomenruotsalaisuus on turn-off, hän ei ole minkään arvoinen.
göran kirjoitti:
Mielipiteesi kertoo minulle taustasi eli perheesi tai sukusi arvoista ja älykkyydestä.
Totisesti arvostan itse enemmän älyä.
Minun olisi mahdotonta elää kaltaisesi kanssa.
Hyvä, kumpikaan ei siis menetä mitään. Varmasti suomenruotsalaisilla on vientiä, mutta itseäni ei vaan houkuttele. Jos se jotakuta loukkaa niin enhän minä sille mitään voi.
Ap
Jos ei pidä suomenruotsalaisista, on kouluttamaton ja rajoittunut, eikä tajua mistään mitään. Suomenruotsalaiset ovat Suomen eliittiä.
Kummaa kirjoitti:
Oletko koskaan kuullut kohteliaisuudesta?
Suorapuheisuus on vain niille joilla on tilannetajua.
Ihmeellistä ajatuksenjuoksua, että rehellisyys ja suorapuheisuus olisi jokin syy loukata.
Ja ei se maailma ihan nyt vaan niin toimi, että on oltava suorapuheinen ja rehellinen joka paikassa.
Ei sitä ihan voi aamulla pomolleen haistattaa pitkiä vaikka siltä tuntuiskin.Ja muuten suomenruotsalaisuus ei ole yhtä kuin pinnallisuus. Vähän sama jos joku sanoisi olevan turnoff kun olet Helsingissä asuva Kainuulainen.
Kyllä voi ihan kohteliaasti ilmoittaa toiselle, ettei kiinnosta.
Ei siinä tarvitse alkaa sen kummemmin analysoimaan piirteitä, jotka eivät osapuolessa viehätä.
Osaan kyllä olla kohtelias, mutta kumppaninhaussa rehellisyys menee kohteliaisuuden edelle. Näin se vaan minun maailmassani menee.
Ap
Suomenruotsalainen mies puolestaan kelpaisi minulle.
Suomalaisilla naisilla noita kriteereitä tuntuu löytyvän miesten suuntaan että hoh hoijaa
Joo en minäkään suomenruotsalaisesta innostuisi.