Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joutuuko lapsen silmälasit maksamaan itse?

Vierailija
13.03.2018 |

Ja paljonko ne on teillä tullut maksamaan?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ihme ne sitten maksaisi jos et itse? Naapuri? Hammaskeiju?

22/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieoperiaate jonkun muun kuin minun täytyy maksaa kulut lapsestani. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mita rakastan kirjoitti:

No eipä vanhemmat oikomishoitoakaan maksa itse, juntti. Tai operaatioita, leikkauksia.

Vierailija
24/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse on maksettu kaikki lapsen silmälasit. 4vnä sai ekat ja 400€ maksaa kerta. Paksut linssit ja pitää ohentaa. Vähän väliä saa ostaa uusia kun ei kestä pojan vauhdissa. Nyt ikää 7v ja toivon että pikku hiljaa alkaisi lasit kestää.

Vierailija
25/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden lapsen kaikki lasit maksettiin itse, kahdelle saatiin silmäsaiaruden takia maksusitoumus kaksiin ensimmäisiin laseihin. Paljon meni lasten laseihin rahaa aikanaan, kun neljälle piti ne hankkia. Enää ei tarvitse kuin alaikäisen nuorimmaisen lasit maksaa (ja omat tietysti). Edes silmäpolille ei koskaan päästy, vaan yksityisellä silmälääkärillä käytettiin kaikkia lapsia.

Vierailija
26/39 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että yhden lapsen silmälasit jouduttiin uusimaan vähintään vuoden välein. Hän sai ensimmäiset lasit 3-vuotiaana, joten aika nopeasti lasit jäivät aina pieniksi. Myös vahvuus vaihtui joka lääkärikäynnillä. - 29

Vierailija
27/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2 tytöllä lasit. Molemmilla laiska silmä/karsastusta. Käyvät aina oys silmäpolilla. Lasit on aina ollu ilmaset. Vuoden välein uusittu. Jos haluaa tietyn hintaluokan yli maksavat kehykset, eron joutuu maksamaan itse. Toisella menossa nyt 6 lasit ja toisella 4.

Vierailija
28/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Presidentti tai kaupunginjohtaja maksavat.

Vierailija
29/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasemalla on ollut useampana vuonna tarjous, että ekaluokkalainen saa silmälasinsa ilmaiseksi. Vaaditaan vain lääkärin lähete eli yleensä kyse on ekoista laseista. Meidän ekaluokkalaisemme lasit maksoivat siis 0 euroa. Hyvä tarjous ja kivat rillit sai tyttö!

Vierailija
30/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eipä vanhemmat oikomishoitoakaan maksa itse, juntti. Tai operaatioita, leikkauksia.

Olen kyllä maksanut itse lapseni oikomishoidon.

Vierailija
31/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä maksaa sairaanhoitopiiri, lääkärikäynnit kerran vuodessa yliopistollisessa sairaalassa. Asutaan pohjoisessa ja lapsella hajataitto ja reippaasti tehoja laseissa. Ei olla köyhiä, olin itsekin yllättynyt kun saatiin se lomake apuvälineen hankintaan.. lapsi siis nyt 6 v, 1 vuotiaasta asti ollut lasit.

Vierailija
32/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä tajunnut tuota, että silmälasit pitää kyllä maksaa itse, mutta kuulolaitteet, proteesit, hampaiden oikomiset sun muut kyllä maksetaan. Paremmin minä pärjäisin kuurona kuin ilman laseja! Omat lasit maksavat aina lääkärikäynteineen päivineen jotain tonnin luokkaa ja kyllä se kirpaisee. Ja kirpaisi vanhempiakin kun näkö huononi niin nopeasti lapsena ja lasit piti uusia vuosittain. Se on aika iso summa kaiken kaikkiaan... 

Vierailija
33/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskouluikäiselle voi saada mahdollisesti maksusitoumuksen. Ainakin Turussa näin. Jos koululainen, kysy terkalta, jos pienempi, kysy neuvolasta.

Vierailija
34/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sossu muka maksa ja kela korvaa. Sijoitan sosialismiin veroina suurimman osan palkastani. Pitäisihän sillä jotakin saada.

Vierailija
35/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lapsen kansalaisuudesta.

Jos on suomalainen, joutuu maksamaan itse. 

Vierailija
36/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ekat lasit tuli lainaksi sairaanhoitopiiriltä. Seuraaviin laseihin saatiin maksusitoumus, koska shp:llä ei ollut enää omaa optikkoa. Maksusitoumus kattoi suunnilleen puolet lasien hinnasta. Ja kaiken lisäksi lapsi ei edes suostu pitämään niitä, joten turhasta maksettiin.

Vierailija
37/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu toistaiseksi ilmaiseksi. Nyt juuri tällä hetkellä ei tarvi käyttää, mutta vielä on yksi silmälääkäri ennen kuin täyttää 8v juuri sen takia että ehtii vielä saamaan ilmaiset lasit.

Täällä aika pösilöt vastaamassa.

Vierailija
38/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pösilöt on tosiaan vauhdissa tänään.

Vierailija
39/39 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä maksanut itse lapseni oikomishoidon.

Miksi ihmeessä olet maksanut? Alle 18-vuotiaiden hammashoito on maksutonta julkisella puolella.