Joutuuko lapsen silmälasit maksamaan itse?
Kommentit (39)
Joo, meillä maksoi noin 300,- Instrusta. Tosin itse sain siihen kylkeen aurinkolasit voimakkuuksilla ka kaksinkertaisella linssinohennuksella 90,- llä.
Voit kysyä, jos vaikka naapuri haluaa sponssata.
Jos olet normaali, työssäkäyvä aikuinen, niin maksat lapsesi silmälasit. HIntaa voi tulla melkein mitä tahansa 30 e - 1000 e vähän sen mukaan, mistä lasit hankit ja millaiset niiden tulee olla. Jos lapsesi on todettu näkövammaiseksi, tilanne muuttuu, katso Kelan sivuilta.
Mutta jos olet sossun asiakas tai muusta syystä tuloton, niin saat lapselle lasit yhteiskunnan maksamina.
No kukas muu ne maksais? Naapuriko?
Vierailija kirjoitti:
Joutuuko proteesin maksamaan itse? Hampaiden oikomisen?
Miksi niitä ei joutuisi maksamaan itse? Maksat itse kai myös lapsesi ruuat, vaatteet ja muutkin hänen tarvimansa asiat. Silmälasit ei poikkea näistä mitenkään.
Ainakin Helsingissä lapsen lasit korvataan tietyin osin 8-vuotiaaksi asti, kehyksistä joutuu osan maksamaan itse, jos ihan halvimmat ei kelpaa syystä tai toisesta.
Omituinen kysymys. Kuka kumma ne maksaisi puolestasi?
Mistä näitä tyhmiä aloituksia sikiää?
Vähävarainen voi pyytää sossusta apua niihin.
Hampaat ja oikomiset on laskennallisesti kymmenien tuhansien projekteja, jotka pitää tehdä. Silmälasit hankitaan uudet kun itsestä siltä tuntuu. 
Vierailija kirjoitti:
Mistä näitä tyhmiä aloituksia sikiää?
Mistä näitä tyhmiä vastauksia sikiää sikiää sikiää sikiää sikiää sikiää sikiää :D
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä. Pitäisi saada lakipykälä, että naapuri maksaa lapsen kustannukset. Saataisiin syntyvyys nousuun.
Ihan itse on maksettu lapsen lasit. Ekat sai 7-vuotiiana. Muutaman vuoden välein pitänyt uusia, n. 300€ maksanut joka kerta. Eipä tullut ees aikoinaan mieleen, että joku muu ois lasit maksanut.
Riippuu siitä miksi lasit määrätty. Laseihin voi saada maksusitoumuksen jos kyseessä on sairauden hoitoa. Joillain liikkeillä tarjolla ilmaisia laseja lapsille, perus ja jos haluaa parempaa maksaa erotuksen.
Ainakin Silmäasemalla saa osamaksulla, jos niin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Helsingissä lapsen lasit korvataan tietyin osin 8-vuotiaaksi asti, kehyksistä joutuu osan maksamaan itse, jos ihan halvimmat ei kelpaa syystä tai toisesta.
Tähän lisäisin vielä, että meillä lapsella kyseessä vahvat +lasit ja karsastus eli ihan silmäsairaalassa käydään ja sitä kautta maksusitoumus, jonka saavat kaikki, eivät ainoastaan vähävaraiset.
Monet oli heti ikävään sävyyn kommentoimassa et kukas muukaan ne maksaa tai sossu jos oot köyhä. Huomaa kyllä miten tietämättömiä monet vastanneista on.
Huoh ikävää että ei voi edes kysyä ilman et heti lytätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kyllä hyvä. Pitäisi saada lakipykälä, että naapuri maksaa lapsen kustannukset. Saataisiin syntyvyys nousuun.
Kyllähän semmoiset pykälät jo on. Verolait nimittäin.
Totta kai.
Ei paljoa verrattuna omiin.