Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tein väärin kun kerroin parisuhdeväkivallasta ystävälle?

Vierailija
12.03.2018 |

Miten jonkun mieli voi kehittää tällaista?

Eksäni päätyi riidan yhteydessä ravistelemaan mua niin, että käteen tuli kädenjälkimustelma. Erosin ja peitin mustelmaa pitkillä paidoilla, koska symppasin tuolloin vielä eksää hankalan lapsuuden vuoksi enkä halunnut, että hän saa osakseen vihaa ja halveksuntaa.

Heikolla hetkellä menin kuitenkin avautumaan mustelmasta yhdelle parhaimmista ystävistäni. Ystäväni, pyynnöstäni huolimatta, kertoi asian eteenpäin ja se levisi. Puolitutut tulivat kyselemään asiasta, jolloin pyysin, ettei kukaan hylkäisi eksääni kavrina ja korostin hänen hyviä puoliaan. Väitteen todenperäisyydestä en sanonut juuta enkä jaata, ja pyrin vaihtamaan heti keskustelunaihetta, jotta se kyseleminen vihdoin loppuisi ja ihmiset unohtaisivat.

Tietenkin joku idiootti oli mennyt kysymään eksältäni asiasta ja ollut kuulemma uhkaava. Eksäni otti siis yhteyttä minuun ja kertoi tämän tarinan hyvin vihaisena. Kerroin totuudenmukaisesti, etten itse ole kertonut kuin yhdelle parhaimmista ystävistäni, joka kielloista huolimatta kertoi eteenpäin. Eksäni oli tästä hyvin vihainen ja katkaisi puhelun.

Eksäni on nyt kostoksi aloittanut kampanjan, jossa hän levittelee tietoa, että olen valehtelija, joka levittää nyyhkytarinaa saadakseen osakseen sympatiaa. Ja että olen oikeasti narsisti ja nautin tällaisesta huomiosta. Haluaisin jo unohtaa kaiken, mutta nyt joudun sitten kaiken lisäksi kuulemaan kysymyksiä siitä, mitä ajattelen siitä, että eksäni on kuvaillut minua narsistiksi. Tulee sellainen olo, että ihmiset haluaisivat, että joko vahvistaisin tai kieltäisin olevani narsisti. Tollaselta syytökseltä puolustautuminen tuntuu ihan absurdilta, niin oon jättänyt väliin.

Eli oon päätynyt tilanteesta, jossa mua pahoinpideltiin ja avauduin siitä heikolla hetkellä tilanteeseen, jossa mun kaikkia motiiveja epäillään. En uskalla heittää yhtäkään sarkastista läppää, ettei joku tulkitse sitä jotenkin narsistiseksi. Ja ilmeisesti monet pitää mua valehtelijana, koska en ole suostunut puolustautumaan, koska en suostu puhumaan paskaa eksästäni, koska mulla on elämässä parempaakin tekemistä.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin. Helpotti.

Ap

Vierailija
2/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö että ystäväsi on sellainen joka kertoo eteenpäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäsi on hullu. Älä ole yhteyksissä, katkaise välit yhteisiin tuttuihin äläkä "symppaa" sinä naiivi kultainen tyttönen! Tiedä mitä valheita on jo aiemmin levittänyt sinusta.

Vierailija
4/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kykenet niin jätä se? Kuulostaa narsistiselta ihmiseltä miehesi siis. Väkivalta vain pahenee ja raaistuu kun se kerran alkaa. 

Vierailija
5/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö että ystäväsi on sellainen joka kertoo eteenpäin?

Ajattelin, että jos pyydän niin hän ei kerro. 

Ap

Vierailija
6/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Exäsi on hullu. Älä ole yhteyksissä, katkaise välit yhteisiin tuttuihin äläkä "symppaa" sinä naiivi kultainen tyttönen! Tiedä mitä valheita on jo aiemmin levittänyt sinusta.

En vain ymmärrä, miten joku voi samalla tietää, että on pahoinpidellyt ja suuttua, kun se tulee ilmi. Hän ei katunut sitä mustelmaa silloinkaan kun aiheutti sen, vaan käänsi mun ärsyttävyyden syyksi. Ja suuttui kun erosin sen takia. Ihan niin kuin ei olisi nähnyt omaa osuuttaan erossa lainkaan. Syytöksiä sateli pitkään. 

Ap

Vierailija
7/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on ihme kaveripiiri.

Vierailija
8/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä ainakin näet, ketä kannattaa pitää omassa elämässäsi ja ketä ei. Myös että millaisiin ihmisiin kannattaa käyttää omaa aikaansa.

Vierailija
9/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain ymmärrä, miten joku voi samalla tietää, että on pahoinpidellyt ja suuttua, kun se tulee ilmi. Hän ei katunut sitä mustelmaa silloinkaan kun aiheutti sen, vaan käänsi mun ärsyttävyyden syyksi. Ja suuttui kun erosin sen takia. Ihan niin kuin ei olisi nähnyt omaa osuuttaan erossa lainkaan. Syytöksiä sateli pitkään. 

Ap

Yksi sana ja ymmärrät kaiken: narsisti.

Hyvä kun erosit.

Vierailija
10/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä ainakin näet, ketä kannattaa pitää omassa elämässäsi ja ketä ei. Myös että millaisiin ihmisiin kannattaa käyttää omaa aikaansa.

Niinpä. Oon viettänyt paljon aikaa viime aikoina sisarusten kanssa, koska ollaan tunnettu niin kauan, että he tietävät mitä mä olen ja mitä en. Ei tarvitse ainakaan heille todistella, etten ole narsisti. 

Ap

Vierailija
11/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutettu kirjoitti:

Jos kykenet niin jätä se? Kuulostaa narsistiselta ihmiseltä miehesi siis. Väkivalta vain pahenee ja raaistuu kun se kerran alkaa. 

Et sitten viittinyt lukea aloitusta..

Vierailija
12/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä sattui yksi iso moka. Piilottelit tapahtunutta.

Vierailija
13/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satutettu kirjoitti:

Et sitten viittinyt lukea aloitusta..

No ei se mitään  :) Hyvä neuvo kuitenkin oli. Ehkei mulle, mutta jollekin toiselle. 

Vierailija
14/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mustelmista valokuvaa, oletko tehnyt asiasta rikosilmoitusta? Nämäkin olisivat keinoja todistaa että olet kokenut väkivaltaa.

Vierailija
15/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään väkivaltaisen tyypin salaisuutta pitäisi. Etenkin jos on jo käynyt mulle rakkaaseen ihmiseen käsiksi.

Vierailija
16/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä sattui yksi iso moka. Piilottelit tapahtunutta.

Niin tai piilottelin liian huonosti. Koska kaikki tämä on seurausta siitä, että ihmiset sai sitten kuitenkin tietää. Mutta asia oli silloin vain niin mielen päällä, että muutaman viinilasin jälkeen menin kertomaan ystävälle. Jos en olis niin ehkä saisin olla rauhassa eksältä, joka kummittelee kavereiden tai "kavereiden" kautta. 

Ap

Vierailija
17/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mustelmista valokuvaa, oletko tehnyt asiasta rikosilmoitusta? Nämäkin olisivat keinoja todistaa että olet kokenut väkivaltaa.

No ei kyllä harmi vaan, koska yritin silloin vaan piilotella asiaa ja oikein hieroin mustelmaa, että se lähtisi, koska ärsytti koko ajan miettiä kesällä näkyykö se. En siis todellakaan halunnut ottaa siitä muistoksi valokuvia, vaan halusin että se katoaa maailmasta. 

Ap

Vierailija
18/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhdeväkivallasta kertominen on väärin, jos on kyse tyypillisestä parisuhdeväkivallasta. Eli sellaisesta, jota ei oikeasti ole tapahtunut.

Vierailija
19/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mäkään väkivaltaisen tyypin salaisuutta pitäisi. Etenkin jos on jo käynyt mulle rakkaaseen ihmiseen käsiksi.

Noin se munkin ystävä perusteli. Että hän ei halua suojella ihmistä joka on kajonnut muhun. Ymmärsin kyllä selityksen ja ollaan yhä hyviä ystäviä. 

Ap

Vierailija
20/32 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoat, jotka on sen mustelman nähneet ovat minä, eksä ja se kaveri jolle kerroin. En tee rikosilmoitusta, koska jos joudun käyttämään ystävää todistajana, se aiheuttaa mun ystävälle ihan samanlaisen tilanteen kuin missä mä olen nyt. Eli eksä ihan varmasti keksii hänestä jotain ikävää, jotta saa hänet todistettua valehtelijaksi. Koska eksä on näyttänyt täysin unohtaneen koko tekonsa ja käyttäytyy kuin olisi itse uhri jollekin (en edelleenkään ymmärrä mille). En vaan voi kaverille aiheuttaa harmia. Hävettäisi jos ulkopuoliset saisi välillisesti mun kautta jotain paskaa niskaansa. 

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi