Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lestadiolaiset tollasia kun Putouksessa?

Vierailija
12.03.2018 |

Siis Putous-sketsissä oli nämä lestadiolaiset pullahiiret. En tunne tai ole tavannu ketään lestadiolaisia, pukeutuuko ne noin vanhanaikasesti harmaisiin mekkoihin ja villatakkeihin ja on lihavia? Ihan uteliaisuutta vaan kyselen

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin että millonkoha putouksessa on lestadiolaisista sketsi, sen verran eksoottisina niitä täällä piskuisesa suomessa pidetään. Johan niistä on kirjaa, elokuvia, dokkareita, keskusteluohjelmia, teatteria, oopperaa ym tehty. Miettiikö kukaan muu että miltäköhä tuntuis seurata omaa ryhmää eksotisoivia juttuja? Varmaan outoa :D

Onhan se outoa, mutta toisaalta niin on ollut lapsuudesta saakka, että lestadiolaisena olen outolintu. On hämmentävää miten voimakkaita mielipiteitä oma elämäntapa voi herättää, varsinkin kun se itselle on täysin normaalia.

T. Vl

Sehän s juuri aiheuttaa niitä voimakkaita mielipiteitä, että lestadiolaiset on jo lapsina aivopesty ja pitävät normaaleina asioita, jotka oikeasti normaaleille ihmisille ovat kauhistus. Kuten sukurutsa, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja raiskaaminen, perheväkivalta ja naisen alistettu asema perheessä ja yhteisössä.

Ai että lestat pitää normaileina asioina nuita? Hehjeh, melko kuiva huumorintaju sulla. Ihme tarve pistää toisia jatkuvasti alaspäin, kertoo susta enemmän kuin kenestäkään muista. Toivottavasti tuli hyvä mieli.

Vierailija
82/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo nähny koskaa lihavaa lestadiolaista. Ihmetyttää miks ne on niin hoikkia verrattuna kantaväestöön jossa puolet on ylipainoisia?

Niillä ei ole tarpeeksi rahaa ruokaan. Ei pääse lihomaan, kun syödään vaan henkensä pitimiksi. Ruokaa tehdään aika pieni määrä kerrallaan perhekokoon verrattuna ja ruoka jaetaan kaikille perheenjäsenille eikä lisää saa.

Lestathan on just rikkaita kantaväestöön verrattuna

Älähän yleistä, ei kaikki lestat ole mitään miljonääri-Sipilöitä, on siellä ihan tavallisia duunariperheitäkin. Mieti nyt itse, jos tavallisessa keskiluokkaisessa perheessä on kaksi lasta ja kaksi työssäkäyvää aikuista, niin näillä on toistakymmentä lasta ja usein vain mies käy töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaisuus on koko maailmankin mittakaavassa todella järkyttävä uskonlahko. Mieti mikä kirous on syntyä sellaiseen perheeseen, hyi olkoon. Ihan sairasta.

Vierailija
84/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lestadiolaisuus on koko maailmankin mittakaavassa todella järkyttävä uskonlahko. Mieti mikä kirous on syntyä sellaiseen perheeseen, hyi olkoon. Ihan sairasta.

Ihanat nettitrollit taas saapunu ❤️

Vierailija
85/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En oo nähny koskaa lihavaa lestadiolaista. Ihmetyttää miks ne on niin hoikkia verrattuna kantaväestöön jossa puolet on ylipainoisia?

Niillä ei ole tarpeeksi rahaa ruokaan. Ei pääse lihomaan, kun syödään vaan henkensä pitimiksi. Ruokaa tehdään aika pieni määrä kerrallaan perhekokoon verrattuna ja ruoka jaetaan kaikille perheenjäsenille eikä lisää saa.

Älähän yleistä, ei kaikki lestat ole mitään miljonääri-Sipilöitä, on siellä ihan tavallisia duunariperheitäkin. Mieti nyt itse, jos tavallisessa keskiluokkaisessa perheessä on kaksi lasta ja kaksi työssäkäyvää aikuista, niin näillä on toistakymmentä lasta ja usein vain mies käy töissä.

Älähän säkään yleistä, ei kaikilla lestadiolaisilla oo toistakymmentä lasta. Monella tänä päivänä pienet perheet

Vierailija
86/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestadiolaiset on tosi hoikkia ja laitettuja. Täällä helsingissä ei näy yhtä tyylitietoisia naisia mitä lestadiolaiset on täällä. Sais moni ottaa mallia, ilo silmälle on hyvin pukeutuvat naiset

Vierailija
87/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin että millonkoha putouksessa on lestadiolaisista sketsi, sen verran eksoottisina niitä täällä piskuisesa suomessa pidetään. Johan niistä on kirjaa, elokuvia, dokkareita, keskusteluohjelmia, teatteria, oopperaa ym tehty. Miettiikö kukaan muu että miltäköhä tuntuis seurata omaa ryhmää eksotisoivia juttuja? Varmaan outoa :D

Onhan se outoa, mutta toisaalta niin on ollut lapsuudesta saakka, että lestadiolaisena olen outolintu. On hämmentävää miten voimakkaita mielipiteitä oma elämäntapa voi herättää, varsinkin kun se itselle on täysin normaalia.

T. Vl

Sehän s juuri aiheuttaa niitä voimakkaita mielipiteitä, että lestadiolaiset on jo lapsina aivopesty ja pitävät normaaleina asioita, jotka oikeasti normaaleille ihmisille ovat kauhistus. Kuten sukurutsa, lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ja raiskaaminen, perheväkivalta ja naisen alistettu asema perheessä ja yhteisössä.

Ehdin jo ajatella että onpa ollu yllättävän hyvätasonen keskustelu noin vauvafoorumiksi mutta ei sitä onnee kauan kestäny

Vierailija
88/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö lestadiolaiset kuulu kantaväestöön? Miksi ei?

Vierailija
89/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se täysin pimeä lahko ja aivan poikkeuksellisen typerä. Vain karu totuus.

Vierailija
90/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda jo kanavaa ja mee ulos nauttii kauniista ilmasta

Vierailija
91/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda jo kanavaa ja mee ulos nauttii kauniista ilmasta

En tottele lahkolaisten komentoja.

Vierailija
92/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älähän säkään yleistä, ei kaikilla lestadiolaisilla oo toistakymmentä lasta. Monella tänä päivänä pienet perheet

No eivät ole "kunnon" lestoja sitten.

Vierailija
93/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eivät ole "kunnon" lestoja sitten.

Miten sulla on oikeus määritellä kuka on "kunnon" lesta?

Vierailija
94/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totelkaa lestat Lars-Leeviä ja polttakaa röökiä. Muistakaa, ei ehkäisyä!

Vierailija
95/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pukeutuvat hyvin ja ovat oikeastaan tosi "laittautuneita". Se että laittautuneella naisella ei ole meikkiä ja värjäämättömät hiukset paljastaa lessunaisen. Lisäksi ovat suurimmaksi osaksi hyvin hoikkia.

Oli minusta tosi mauton sketsi.

Tämä on juuri näin. Tosin minäkin olen ihmisten ilmoilla laittautunut tyylikkääksi ja huolitelluksi, mutta en meikkaa enkä värjää ja inhoan käyttää koruja. En ole lesta, mutta ehkä sellaiseksi luullaan?

Vierailija
96/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jostain syystä ajatellut, että lestadiolaisnaiset pitävät itsensä hoikkina siksi, että kropan on jaksettava lukuisia raskauksia eikä niitä saa ehkäistä. Lihavallehan raskaus on riski (raskausdiabetes yms.), joten ehkä haluavat pysyä hengissä. :) Kun ei voi päättää, että "pistän itteni eka kuntoon ja sitten vauva saa tulla, jos on tullakseen", kuten muut naiset, kropan on oltava valmiina raskauden mahdollisuuteen aina.

Vierailija
97/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen jostain syystä ajatellut, että lestadiolaisnaiset pitävät itsensä hoikkina siksi, että kropan on jaksettava lukuisia raskauksia eikä niitä saa ehkäistä. Lihavallehan raskaus on riski (raskausdiabetes yms.), joten ehkä haluavat pysyä hengissä. :) Kun ei voi päättää, että "pistän itteni eka kuntoon ja sitten vauva saa tulla, jos on tullakseen", kuten muut naiset, kropan on oltava valmiina raskauden mahdollisuuteen aina.

Toi on itse asiassa aika urbaanilegendaa, pitää olla tosi anorektisen laihoja, jotta hedelmällisyys laskee. Suurin osa lestanaisista ihan tavallisen kokosia, hoikkia ja treenattuja naisia, ei mitenkään anorektisia. Ne urheilee tosi paljon ja syö terveellisesti

Vierailija
98/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut, että paino on lestanaisille (ainoa)  asia elämässä, jota voi kontrolloida, joten siinä hoikkuudessa pitää päteä. Et voi päättää lapsiluvusta ja siten työelämään menosta, meikkaamisesta, hiusten värjäämisestä jne. Mutta painon suhteen voi päteä, "olen ainakin hoikka ja siten haluttava, pätevä jne." Siihen kai se vitsin terä kulminoitui. Lestojen keskuudessa paheksuttavinta on olla lihava.

Vierailija
99/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen lukenut, että paino on lestanaisille (ainoa)  asia elämässä, jota voi kontrolloida, joten siinä hoikkuudessa pitää päteä. Et voi päättää lapsiluvusta ja siten työelämään menosta, meikkaamisesta, hiusten värjäämisestä jne. Mutta painon suhteen voi päteä, "olen ainakin hoikka ja siten haluttava, pätevä jne." Siihen kai se vitsin terä kulminoitui. Lestojen keskuudessa paheksuttavinta on olla lihava.

Apua ei nyt ihan noinkaan. Millon on tullu epänormaalia olla normaalipainoinen? Ihan keskivertokokosia ne lestat on, ei mitenkään kummosen kokosia.

Vierailija
100/107 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lestan tunnistaa aina.

Naiset on vähintään 10-15 vuotta vanhemman näköisiä, naamasta näkee että vanhemmat on olleet serkuksia keskenään, harmaa hiirenhäntä tukka roikkuu hoitamattomana ja vaatteet on jostain kierrätyskeskuksesta hankittuja rättejä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän viisi