Saara Aalto Liettuassa - Monstersin esitys
Enemmän tätä, vähemmän UMK:ta. Laulukin meni miljoona kertaa paremmin kun piti tanssia vähemmän. Turha tuo nostokin, heti meni nuotin vierestä. Minusta voisi jättää tanssimisen lähes kokonaan tanssijoille, se riittää että suunnilleen kävelee samaan suuntaan ja siitä voi sitten hiljalleen lisätä, jos tuntuu, että alkaa sujua luonnostaan.
Tuossa on taustanauha toki mukana ja siksikin kuulosti paremmalta kun taustalaulu ei mennyt päin seiniä, mutta hirveän paljon selkeämpi show joka jättää kaikelta riehumiselta tilaa itse laululle.
Onko mammat teistä oikea suunta?
Kommentit (559)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis Kristalla ei kuulu epävire, ehkä vähän hengästyy ja noin vauhdikas biisi ja show.
Lesbopusu oli nolo ja Kristan innokkuus esim. Punaisella matolla, muuten ok. Paljon sai pisteitä?Biisi oli kyllä aivan kamala alusta loppuun. Eiköhän se finaalin pohjamutiin jääny.
Finaalin kolmanneksi viimeinen 13 pisteen saldolla.
Kuinka paljon Saaralla on ylipäätään kokemusta ihan todellisista live-esiintymisistä? Siis että laulaa ihan itse ja ettei laulu tule blaybackinä? Luulen, että tässä ollaan, kaikesta hypettämisestä huolimatta, liikkeellä aika vähäisellä kokemuksella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diandra on yrittänyt viisuihin, mutta kuka mies? Mikael? Ääh liian tylsää
Robin olisi oikeasti kova. Pistäisi hyvän lavashown pystyyn. Energiaa ja esiintymisvarmuutta riittää.
Mutta laulusta voi tulla sanomista, jos Saara Aaltokin on kerta osalle turhan epävireinen. Ehdottomasti hänen kohdalla ei pelottaisi, että jännittäisi liikaa olla lavalla. Siellä tuo tyyppi on kyllä kuin kotonaan. Mutta biisin pitäisi toimia ja shown myös.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon Saaralla on ylipäätään kokemusta ihan todellisista live-esiintymisistä? Siis että laulaa ihan itse ja ettei laulu tule blaybackinä? Luulen, että tässä ollaan, kaikesta hypettämisestä huolimatta, liikkeellä aika vähäisellä kokemuksella.
Voi jestas.
Vierailija kirjoitti:
Saaralla on kokemusta hyvin paljonkin, mutta hänen omat esityksensä lähinnä ovat paikalla olemista ja pientä liikehdintään. Ei siis kokemusta tanssin ja laulun yhdistämisestä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Saaralla kokemusta on, paljonkin. Laulanut Andrea Boccellin ja Jose Carrerasin kanssa, omia konsertteja, joululaulukonsertteja Teemun & co. kanssa jne.
Epävireistä oli laulu tässäkin! Voi ei! Ihan alku varsinkin. Siinä on tosi vaikea melodiakulku heti alussa ja se on vaikea saada nappiin. Vaatteet ei kyllä toimi vieläkään. Jotain push uppia tarvisi niin kuin videossa oli. Ei imartele tuokaan asu.
Minusta asu oli kaunis. Tosin olisin jättänyt sen kaulapannan pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diandra on yrittänyt viisuihin, mutta kuka mies? Mikael? Ääh liian tylsää
Robin olisi oikeasti kova. Pistäisi hyvän lavashown pystyyn. Energiaa ja esiintymisvarmuutta riittää.
Mutta laulusta voi tulla sanomista, jos Saara Aaltokin on kerta osalle turhan epävireinen. Ehdottomasti hänen kohdalla ei pelottaisi, että jännittäisi liikaa olla lavalla. Siellä tuo tyyppi on kyllä kuin kotonaan. Mutta biisin pitäisi toimia ja shown myös.
Jos Robin joskus laitettais niin toivoisin jolloin lailla persoonallisuutta. Jos yritetään mukailla liikaa Ruotsin poppipoikia niin hukkuis turhaa massaan. Jotenkin energia, persoona ja valoisa luonne pitäisi saada näkymään esityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Meni epävireiseksi huutamiseksi! Tosi pettynyt oloo Saaraan. Luulin että hänellä olisi paljon enemmän lavakokemusta ja lauluääntä tai edes hala laulaa nuotilleen, huolellisemmin . Muu esitys oli ihan hyvä, ei mulla pahaa sanottavaa muusta toteutuksesta, mutta Saara onkin se heikoin lenkki tuossa kappaleessa, ja epävireisyydesta kyllä Euroviisuäänestäjät rankaisee vällittömästi ja armotta! KOSKAAN ei ole epäviresiesti esitetyt kappaleet menestyneet. Ei sitten millään, se on aivan huuhaata edes luuloitella. Jos Saara ei tosisssaan ala panostaa nuotissapysymyiseen, vaika onkin lavalla innoissaan, ja koittaa vetää "täysilä" niin plöröksi menee. Siitä ei vaan kertakaikkisesti pääse yli eikä ympäri.
Yli nuotin laulaa, surullista mutta raaka totuus. Jos olisi tän esittänyt normaalissa suomen karsinnassa näin, ei olisi ikinä valittu edustamaan yhtään mitään.
Pettynyt sinuun, Saara. Sinä olet siellä YLEN maksamana, saat palkkaa, et mene sinne juhlimaan itseäsi tai uraasi, joten ala nyt opiskelemaan nuotissapysymistä!
Kyllä. Suurin huolenaihe on nyt juurikin Saaran laulutaidot ei se mitä lavalla nähdään vaan mitä kuullaan. Edes UMK:ssa ei noin epävireisellä kiekumisella olisi ollut mitään mahdollisuuksia voittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Saaralla kokemusta on, paljonkin. Laulanut Andrea Boccellin ja Jose Carrerasin kanssa, omia konsertteja, joululaulukonsertteja Teemun & co. kanssa jne.
Niin blaybackeina.
Siis tätäkö te viisuihin sitten haluaisitte?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
YLE: Suomi ei osallistu ensi vuonna euroviisuihin.
En usko, jos ei linkkiä.
Toukokuussa pitäisi alkaa umk19-haku. Ja halutaan mukaan puolet uusia nimiä ja puolet tunnettuja nimiä.
Mahtaako enää olla halukkaita UMK:oon YLE: n tempun jälkeen?
Niin ja vielä mietitään yleistyykö kutsuartisti.
Kannattaisi mielestäni kokeilla useampanakin vuonna tätä kutsuartisti käytäntöä, tosin sen kappalevalinnan voisi ehkä jättää suoraan artistille itselleen ilman varsinaista valintakilpailua, jolloin lavaesityksessäkin voisi keskittyä suoraan yhteen kappaleeseen ja hioa sen esityksen loppuun asti.
Miten olisi Krista Siegfrids, Antti Tuisku, Robin, Jenni Vartiainen, Chisu, Alma, Sanni...?
Tai voisiko ehkä tehdä jonkin artistiäänestyksen heistä, jotka olisivat kiinnostuneita kisaan osallistumaan?
Tämän hetken viisumaineella tuskin on edelleenkään montaa kiinnostunutta isomman profiilin artistia. Ja suora valinta varmaan käytännössä ainoita vaihtoehtoja saada niitä harvoja mukaan. Kyllä musta kansan pitäs saada ees vaikuttaa biisiin. Ensin voitas valita biisi ja sitte treenauttaa esitys kuntoon, ja yleisön pitäs päästä jotenki vaikuttamaan siihenkin vaiheeseen.
Luulisi, että voisi kiinnostaa niitä, jotka halajavat vähän isompia kuvioita kuin pelkkä Suomi. Antti Tuiskulla ei ole viisuissa kuin hävittävää, mutta englanniksi laulavat artistit, kuten Alma, voivat saada lisää kuulijakuntaa. Kyseessä on kuitenkin 180 miljoonaa katsojaa ja esim. 2016 väliajalla esiintymässä oli Justin Timberlake. Luulisi siis, että löytyisi ainakin muutama suhteellisen menestynyt tai nouseva bändi/laulaja, joka haluaisi itselleen lisää kuulijakuntaa:
- Darude
- Sunrise Avenue- French Films
- Alma
- Brightboy
- Isac Elliot
- SAARA
- Mirel Wagner
- Biniyam
- Katea
- Lenno
- Motions
- Venior
- etc
Eri asia onko kaikkien noiden musiikkityyli tai edes taitotaso tarpeeksi korkealla, mutta jos nyt vain tehtäisiin jo toukokuussa suoravalinta ja heitettäisiin paukut kehiin, niin kyllä todennäköisemmin tulisi p*skasta vuolemalla kultaa kuin se, että annetaan avoin hakutilaisuus jokaiselle, joka kuvittelee osaavansa laulaa ja kirjoittaa biisejä. Ei voi olla kovin motivoivaa kenellekään ammatikseen hommaa tekevälle kilpailla samassa sarjassa jonkun karaoke-emännän kanssa, joten siksi UMK ei tällä hetkellä toimi. Plus suurin osa suomalaisista artisteista levyttää suomeksi, joten siinäkään mielessä viisut ovat heiltä vain oikeasta ajasta pois.
Onko huono juttu, jos olen kuullut vain kahdesta ekasta, Almasta ja Isaacista? Muut aivan outoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, jos ei linkkiä.
Toukokuussa pitäisi alkaa umk19-haku. Ja halutaan mukaan puolet uusia nimiä ja puolet tunnettuja nimiä.
Kannattaisi mielestäni kokeilla useampanakin vuonna tätä kutsuartisti käytäntöä, tosin sen kappalevalinnan voisi ehkä jättää suoraan artistille itselleen ilman varsinaista valintakilpailua, jolloin lavaesityksessäkin voisi keskittyä suoraan yhteen kappaleeseen ja hioa sen esityksen loppuun asti.
Miten olisi Krista Siegfrids, Antti Tuisku, Robin, Jenni Vartiainen, Chisu, Alma, Sanni...?
Tai voisiko ehkä tehdä jonkin artistiäänestyksen heistä, jotka olisivat kiinnostuneita kisaan osallistumaan?
Tämän hetken viisumaineella tuskin on edelleenkään montaa kiinnostunutta isomman profiilin artistia. Ja suora valinta varmaan käytännössä ainoita vaihtoehtoja saada niitä harvoja mukaan. Kyllä musta kansan pitäs saada ees vaikuttaa biisiin. Ensin voitas valita biisi ja sitte treenauttaa esitys kuntoon, ja yleisön pitäs päästä jotenki vaikuttamaan siihenkin vaiheeseen.
Luulisi, että voisi kiinnostaa niitä, jotka halajavat vähän isompia kuvioita kuin pelkkä Suomi. Antti Tuiskulla ei ole viisuissa kuin hävittävää, mutta englanniksi laulavat artistit, kuten Alma, voivat saada lisää kuulijakuntaa. Kyseessä on kuitenkin 180 miljoonaa katsojaa ja esim. 2016 väliajalla esiintymässä oli Justin Timberlake. Luulisi siis, että löytyisi ainakin muutama suhteellisen menestynyt tai nouseva bändi/laulaja, joka haluaisi itselleen lisää kuulijakuntaa:
- Darude
- Alma
- Brightboy
- Isac Elliot
- SAARA
- Mirel Wagner
- Biniyam
- Katea
- Lenno
- Motions
- Venior
- etc
Eri asia onko kaikkien noiden musiikkityyli tai edes taitotaso tarpeeksi korkealla, mutta jos nyt vain tehtäisiin jo toukokuussa suoravalinta ja heitettäisiin paukut kehiin, niin kyllä todennäköisemmin tulisi p*skasta vuolemalla kultaa kuin se, että annetaan avoin hakutilaisuus jokaiselle, joka kuvittelee osaavansa laulaa ja kirjoittaa biisejä. Ei voi olla kovin motivoivaa kenellekään ammatikseen hommaa tekevälle kilpailla samassa sarjassa jonkun karaoke-emännän kanssa, joten siksi UMK ei tällä hetkellä toimi. Plus suurin osa suomalaisista artisteista levyttää suomeksi, joten siinäkään mielessä viisut ovat heiltä vain oikeasta ajasta pois.
Onko huono juttu, jos olen kuullut vain kahdesta ekasta, Almasta ja Isaacista? Muut aivan outoja.
No on vähän, jos Darude ja Sunrise Avenue ei sano mitään. Lopuissa nyt ei varmaan hirveen kumma jos on menny sivu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytänkin kuulokkeita. Niillä kuulee tarkemmin (valitettavasti tässä tapauksessa).
1. Se mitä kuulet on liettuan tv:n äänentoisto. 2. Kukaan huippulaulaja ei ole 100% vireessä kaikena aikaa ja pienten epäpuhauksien kyttääminen on lähinnä sairasta ja laulutaiteen vastaista. Tai kertoo että et tajua että radiosoittoon päätyvät studiot siivotaan epäinhimillisiksi näinä päivinä. Oikea laulaminen ei ole sitä mitä studioina tänä päivänä kuulet.
Mitä kuulin, oli Saaran todella huomattava epävireisyys lähes koko ajan. Kyse ei todellakaan ole pienestä epäpuhtaudesta. Harvoin näissä tv:n laulukilpailuissakaan kuulee näin pahaa epävireisyyttä ja falskiutta. Ja mitä tulee poppareiden studiotuotteisiin, niin ei ole mikään uutinen, että ne ovat juuria myöten käsiteltyjä ja muokattuja, eli eivät osaa oikeasti laulaa.
Oletko nähnyt nuotit, jotta voit noin varmasti vakuutella "Saaran todella huomattavasta epävireisyydestä lähes koko ajan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käytänkin kuulokkeita. Niillä kuulee tarkemmin (valitettavasti tässä tapauksessa).
1. Se mitä kuulet on liettuan tv:n äänentoisto. 2. Kukaan huippulaulaja ei ole 100% vireessä kaikena aikaa ja pienten epäpuhauksien kyttääminen on lähinnä sairasta ja laulutaiteen vastaista. Tai kertoo että et tajua että radiosoittoon päätyvät studiot siivotaan epäinhimillisiksi näinä päivinä. Oikea laulaminen ei ole sitä mitä studioina tänä päivänä kuulet.
Mitä kuulin, oli Saaran todella huomattava epävireisyys lähes koko ajan. Kyse ei todellakaan ole pienestä epäpuhtaudesta. Harvoin näissä tv:n laulukilpailuissakaan kuulee näin pahaa epävireisyyttä ja falskiutta. Ja mitä tulee poppareiden studiotuotteisiin, niin ei ole mikään uutinen, että ne ovat juuria myöten käsiteltyjä ja muokattuja, eli eivät osaa oikeasti laulaa.
Oletko nähnyt nuotit, jotta voit noin varmasti vakuutella "Saaran todella huomattavasta epävireisyydestä lähes koko ajan"?
Et selvästikään tiedä mitä epävireisyys tarkoittaa. Sävellyksen nuottien kanssa sillä ei ole mitään tekemistä. Ellei mene sitten niin epävireiseksi että laulaa jo suorastaan vääriä nuotteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, jos ei linkkiä.
- Darude
- Alma
- Brightboy
- Isac Elliot
- SAARA
- Mirel Wagner
- Biniyam
- Katea
- Lenno
- Motions
- Venior
- etc
No on vähän, jos Darude ja Sunrise Avenue ei sano mitään. Lopuissa nyt ei varmaan hirveen kumma jos on menny sivu.
Öh...sanoin, että olen kuullut KAHDESTA EKASTA, Almasta sekä Isaacista :)
Kyllä sen vaan kuulee, jos on yhtään sävelkorvaa suotu.
Monsters- videolla Saara laulaa moitteettomasti, mutta studiossahan kaikki hiotaan kuntoon moneen kertaan. Livenä laulaminen onkin toinen juttu...
Sitä ihmettelen, että Britannian X factorissa Saara lauloi paremmin (täydellisyyttä hipoen) nuotilleen kuin mitä nyt. Onko Monsters niin vaikea laulaa vai mistä johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Siis tätäkö te viisuihin sitten haluaisitte?
Kyllä mulle kelpais. Luonnonlahjakkuus, eikä tainnut pahemmin hengästyäkään.
Ensi vuonna?
Mun mielestä semmonen överiksi vedetty kappale olis sopinu Saaralle. Vähän niinku se Israelin viisu, joka on voittajasuosikki btw.