Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Madeleinen tytöstä tuli Adrienne

Vierailija
12.03.2018 |

Adrienne Josephine Alice.

Kommentit (177)

Vierailija
81/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen ikäinen, että muistan hyvin, millaisia yllätyksiä nimet Victoria ja Madeleine aikoinaan olivat. Kumpaakaan ei osattu odottaa Ruotsin prinsessan nimeksi, ei etenkään Madeleinea, josta kansa oli aivan häpnadilla lyöty.

Tyttäret vain jatkavat vanhempiensa jalanjäljillä ja antavat omille tyttärilleen Ruotsin kuningashuoneessa epätyypillisiä kutsumanimiä.

Hei, olipa mukava lukea viestisi. Itse olen liian nuori muistamaan noita aikoja, mutta olen kiinnostunut historiasta ja kuningashuoneista, ja olen aina miettinyt, että joko minä olen erikoinen tai sitten ovat todella erikoisia nuo Ruotsin prinsessojen nimet. Varsinkin Victoria Ingrid Alice Desiree... melkoinen sulatusuuni.

Hauska, että kiinnostaa.  :)

Olin parikymppinen, kun Victoria syntyi, ja muistan sen olleen mahtava tapahtuma Ruotsissa, jossa ei ollut syntynyt kuninkaallisia vauvoja vuosikymmeniin. Pikkuprinsessa oli todella tervetullut. Nimi oli yllätys, mutta nopeasti siihen totuttiin.

Eikö Victoria nyt ole niin kuninkaallinen nimi kun olla ja voi. Itse en muista mitään päivittelyjä hänen nimestään. Muistaako muut kun tämä lainaamani kirjoittaja?

Nyt tajusin, miksi kaksi aiempaa vastaustani tähän eivät ole tulleet läpi. Käytin niissä täällä kiellettyä sanaa (englanniksi immigrant). vältän sitä nyt, jospa olisi parempi onni.

Victoria ei ole alun perin kuninkaallinen nimi. Englannin kuuluisa Victoria-kuningatar (1819 - 1901) oli sen ensimmäinen kuninkaallinen kantaja.

Victoria oli saksalaista syntyperää ja kaukana perimysjärjestyksessä, eikä hänestä ikinä pitänyt tulla kuningatarta. Erinäisten sattumusten kautta niin kävi. Mutta kun hän sitten yllättäen astui valtaistuimelle, häntä vaadittiin vaihtamaan "kuningattarelle täysin sopimaton nimensä".

Hän kieltäytyi, ja loppu on historiaa. Victoria-nimi sai kuninkaallista loistetta, mutta ei se silti kuningashuoneissa yleistynyt, ei vaikka Victorian lapsenlapset levittäytyivät lopulta ympäri Eurooppaa.

Ruotsissakin nimi oli kuninkaallisilla täysin tuntematon, joten siksi oli ihmettelyn aihe, kun vuonna 1977 syntynyt kruununprinsessa sai sen nimekseen. Toki nimeen sitten nopeasti totuttiin, ja nythän sillä taas on hyvinkin kuninkaallinen kaiku.

Vierailija
82/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuninkaallinen pullauttaa lapsen seuraavaksi? Catherine? Tuleekohan sieltä prince Arthur / Henry / Philip / Charles vai princess Mary / Elizabeth / Diana / Alexandra ?

Vahva veikkaus et Catherinen vauva on tyttö. Syntyy ensi kuussa.

Ennustin oikein Madeleinen vauvan sukupuolen.

Oletteko huomanneet et kuninkaalliset saavat yleensä tyttöjä ja poikia eikä niin että saisivat pelkästään poikia tai tyttöjä. Espanjassa taitaa olla vain tyttöjä mut yleensä molempia.

Kuninkaallisilla on viimeistään kolmas lapsi toista sukupuolta.

Ei kuninkaallisten lasten sukupuolijakauma ole yhtään sen kummallisempi kun taviksillakaan. Dianalla ja Charlesilla jäi kahteen ja molemmat poikia samoin kävis Sofialle ja C-P:lle jos nyt lopettaisivat. Englannin kuningatar ja sisarensa. Kyllä taviksillakin yhden sukupuolen lapsikatraat on harvinaisia jos niitä mukuloita vaan tehtailee tarpeeks.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan prinsessoista ei ole antanut lapselleen Lilian-nimeä ja antanut Prinsessa Lilianille kunniaa, jos edesmennyt Lilian oli heidän suosikkisukulaisensa?

Jos he ei sen kummemmin pidä nimestä? Ja onhan se Leonoren toinen nimi. Meidän suvun patriarkan nimi oli Tellervo mutta emme koe velvollisuudeksi nimetä lapsia hänen mukaansa koska nimi on kaamea.

Patriarkan? Minä olen aina luullut Tellervoa naisen nimeksi. Mutta ehkä tarkoitit matriarkkaa?

Vierailija
84/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan aika raikas nimi tuo Adrienne, tuore tuulahdus. Perinteisillä nimillä on oma arvonsa, mutta ihan mukavia nämä "uudetkin" kuninkaalliset nimet.

Vierailija
85/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen sen ikäinen, että muistan hyvin, millaisia yllätyksiä nimet Victoria ja Madeleine aikoinaan olivat. Kumpaakaan ei osattu odottaa Ruotsin prinsessan nimeksi, ei etenkään Madeleinea, josta kansa oli aivan häpnadilla lyöty.

Tyttäret vain jatkavat vanhempiensa jalanjäljillä ja antavat omille tyttärilleen Ruotsin kuningashuoneessa epätyypillisiä kutsumanimiä.

Hei, olipa mukava lukea viestisi. Itse olen liian nuori muistamaan noita aikoja, mutta olen kiinnostunut historiasta ja kuningashuoneista, ja olen aina miettinyt, että joko minä olen erikoinen tai sitten ovat todella erikoisia nuo Ruotsin prinsessojen nimet. Varsinkin Victoria Ingrid Alice Desiree... melkoinen sulatusuuni.

Olin parikymppinen, kun Victoria syntyi, ja muistan sen olleen mahtava tapahtuma Ruotsissa, jossa ei ollut syntynyt kuninkaallisia vauvoja vuosikymmeniin. Pikkuprinsessa oli todella tervetullut. Nimi oli yllätys, mutta nopeasti siihen totuttiin.

Eikö Victoria nyt ole niin kuninkaallinen nimi kun olla ja voi. Itse en muista mitään päivittelyjä hänen nimestään. Muistaako muut kun tämä lainaamani kirjoittaja?

Nyt tajusin, miksi kaksi aiempaa vastaustani tähän eivät ole tulleet läpi. Käytin niissä täällä kiellettyä sanaa (englanniksi immigrant). vältän sitä nyt, jospa olisi parempi onni.

Victoria ei ole alun perin kuninkaallinen nimi. Englannin kuuluisa Victoria-kuningatar (1819 - 1901) oli sen ensimmäinen kuninkaallinen kantaja.

Victoria oli saksalaista syntyperää ja kaukana perimysjärjestyksessä, eikä hänestä ikinä pitänyt tulla kuningatarta. Erinäisten sattumusten kautta niin kävi. Mutta kun hän sitten yllättäen astui valtaistuimelle, häntä vaadittiin vaihtamaan "kuningattarelle täysin sopimaton nimensä".

Hän kieltäytyi, ja loppu on historiaa. Victoria-nimi sai kuninkaallista loistetta, mutta ei se silti kuningashuoneissa yleistynyt, ei vaikka Victorian lapsenlapset levittäytyivät lopulta ympäri Eurooppaa.

Ruotsissakin nimi oli kuninkaallisilla täysin tuntematon, joten siksi oli ihmettelyn aihe, kun vuonna 1977 syntynyt kruununprinsessa sai sen nimekseen. Toki nimeen sitten nopeasti totuttiin, ja nythän sillä taas on hyvinkin kuninkaallinen kaiku.

ViKtoria risti tyttärensä kaimakseen.

Vierailija
86/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan puutaheinää kirjottelet että nimi oli ruotsissa kuninkaallisilla ihan tuntematon?! Hyvä ihme kun ruotsissa oli kuningatar nimeltään Viktoria joka kuoli 1930. Muistaakseni nykyisen kuninkaan isoisän äiti.

Vierailija
87/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Victoria ei ollut tuntematon nimi Ruotsin kuninkaallisilla. Ruotsissa oli kuningatar Victoria, saksalaissyntyinen kuningas Gustaf V:n puoliso, joka oli Ruotsin kuningatar vuosina 1907-1930. Kaarle Kustaan englantilaisen isoäidin kruununprinsessa Margaretan nimi oli Margaret Victoria Augusta Charlotte Norah. Ja Kaarle Kustaan äidinpuoleisen isoäidin nimi oli Victoria Adelheid. Joten se, että Kaarle Kustaa ja Silvia valitsivat esikoiselleen nimen Victoria, ei ollut yhtään kummallista. 

Vierailija
88/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Adrienne Josephine Alice.

Todella ruma nimi. Alice Adrienne Josephine olisi ollut parempi, jos olivat niin innostuneet Adriennesta.

Vierailija
89/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka kuninkaallinen pullauttaa lapsen seuraavaksi? Catherine? Tuleekohan sieltä prince Arthur / Henry / Philip / Charles vai princess Mary / Elizabeth / Diana / Alexandra ?

Oletteko huomanneet et kuninkaalliset saavat yleensä tyttöjä ja poikia eikä niin että saisivat pelkästään poikia tai tyttöjä. Espanjassa taitaa olla vain tyttöjä mut yleensä molempia.

Mitä alapeukuttamista tuossa on ? En tajua.

Vierailija
90/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä alapeukuttamista tuossa on ? En tajua.

Kirjoittaja kysyy, että "oletteko huomanneet?" Varmaankaan alapeukuttajat eivät ole huomanneet. Nopea tapa vastata kysymykseen.

Itse en alapeukuttanut, mutta en minäkään ole huomannut, että kuninkaallinen sukupuolijakauma olisi sen kummempi kuin muillakaan. Kolikkoa heittäessä tulee yleensä kruuna tai klaava, ja joskus useampi peräkkäin.

Vierailija
91/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Adrienne on suosittu stripparinimi Jenkeissä..... :-o

Vähän erikoisia nimivalintoja prinsessasiskoksilla. Estellen nimestäkin aikoinaan nousi pieni kohu, kun joku perheystävä sitä arvosteli.

Estelle- nimellä on historiallinen tausta Ruotsin hovissa. Arvostelija ei ilmeisesti ollut tietoinen tuosta ja mokasi pahemman kerran itsensä.

Ei mokannut. Se, että joku suvusta menee naimisiin jonkin nimisen ihmisen kanssa, ei tee nimestä kuninkaallista. Ei Walliskaan ole brittiläinen kuninkaallinen nimi (okei, vähän kärjistetty vertaus, mutta jenkkejä molemmat.)

Tarkoitin, että Estelle eli ja oli oikea ihminen sen lisäksi, että oli arvostettu ja kunnioitettu henkilö hovissa, amerikkalaisesta nimestä ja syntyperästään huolimatta. Halusivat kunnioittaa Estellen ja hänen puolisonsa (oliko nyt kuninkaan serkku, tai jotain) muistoa. Tuskinpa nimi sattumaakaan oli?

Siis toki hienoa, että kunnioitetaan sukulaisia. Mutta jos Ruotsin kruununperilliselle annetaan ensimmäiseksi nimeksi Amerikan-tädin nimi... no joo, olen varmaan patavanhoillinen, mutta itse olisin kunnioittanut mieluummin Ruotsin historiaa. Esimerkiksi Kristina olisi ollut upea nimi.

Mutta Kaarle Kustaa sanoi tilaisuudessa, jossa kertoi Estellen nimen, että "nimi on lähellä kruununprinsessan ja koko perheen sydäntä". Amerikkalaissyntyinen kreivitär Estelle Bernadotte oli kuninkaan äidin prinsessa Sibyllan läheinen ystävä. Heitä yhdisti nuorena leskeksi jääminen. Sibyllan mies kuoli lento-onnettomuudessa tammikuussa 1947 ja Estellen miehen kreivi Folke Bernadotten ampuivat salamurhaajat Jerusalemissa syyskuussa 1948. Ilmeisesti nuoret lesket tukivat toisiaan ja tulivat todella läheisiksi. Folke Bernadotte oli Kaarle Kustaan kummisetä ja Kaarle Kustaan isän läheinen ystävä. Estelle Bernadotte teki itsekin hienon uran hyväntekeväisyysjärjestöissä, hän oli Ruotsin Partiolaisten Tyttöosaston johtaja, toimi Punaisessa Ristissä ja Unicefissa, perusti vanhainkodin Tukholmaan ja johti Folke Bernadotte Säätiötä.

Vierailija
92/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti Estelle vanhempi teki hienoa työtä, mutten usko hänen kuitenkaan olleen Victorialle niin kauhean läheinen. Hän meni uusiin naimisiin, muutti Ranskaan ja kuoli Victorian ollessa kuusivuotias.

Vierailija
93/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Folke Westillä onkin kuninkaallinen etunimi! Ajattelin Folken viittaavan kansaan ja siksi kaukana kuninkaallisten nimisuosikeista. Oppia ikä kaikki.

Vierailija
94/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että Victoria ja Taneli ovat yksinkertaisesti tykännyt nimestä Estelle eniten ja tota kautta löytäneet nimelle myös perustelut. Se heille suotakoon!

Vierailija
95/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana tuo nimitietäjä :). Kerroppa mistä Ingrid tulee? On Victoria Ingrid Alice Desiree ja Norjan pikku prinsessa on Ingrid Alexandra

Vierailija
96/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meniköhän se niin, että kohu nousi, koska nimi Victoria oli ollut tavallaan pannassa satoja vuosia kiitos kuningatar Viktorian? Ko. kuningatar taisi olla maanpetturi, uskonpetturi ainakin.

Ehhei, en ala googlaamaan. Noin muistelisin.

Joten kohu ei liittynyt nimeen muuten kuin todellisista historiallisista syistä.

Ei siksi, että se olisi wt.

No ei, ei nyt tainnut mennä ihan näinkään😂😂 mutta jatka kaivamista josko sieltä vielä joku kohu löytyis👍

Vierailija
97/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä "juntti" yläluokkainen brittiherrasmies ja kolmen lapsen isä käynyt Etonin sisäoppilaitoksen? Jos on, niin sitten on oikeaa yläluokkaa.

Tuo nuorimman tyttären puhuttelunimi tuo jostain syystä mieleeni pissisäidin ellei peräti wt:n, joka haluaa kikkailla hienoilla nimillä. Olisivat nyt laittaneet lapselle edes yhden kunniallisen ruotsalaisen etunimen. No joo, Alice nyt liippaa läheltä ja onhan se isoisoäidin etunimi.

Vierailija
98/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Chris on yläluokkainen britti (vaikka aikuisena asuikin Yhdysvalloissa), joten ei sillä Adrienne-nimellä varmaan Britanniassa mitään huonoa kaikua ole. Tuskin olisi laittanut tyttärensä nimeksi, jos olisi.

Todella yläluokkainen on, ja käyttäytyykin aina todella yläluokkaisesti

https://gfx.aftonbladet-cdn.se/image-c/15905609/533/normal/0eb0099fddb4…

Ihana ilme Zorrolla naamalla😂😂 Ihan kun hän osais hävetä silmät päästään lenkittäjänsä kaytöstä.

Siis kyttääkö joku oikeesti näitä niin että tietää niiden KOIRAN NIMEN?! Ja mikäs se tommonen nimi on kunikaallisella koiralla kai sen pitäis olla joku Yrjö Kustaa kolmas?

Vierailija
99/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nätti nimi, ja saahan nyt prinsessalla prinsessanimi olla. :) Lisäksi nimi on tietysti vielä paljon nätimpi ruotsalaisittain kuin suomalaisittain lausuttuna.

Vierailija
100/177 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että Victoria ja Taneli ovat yksinkertaisesti tykännyt nimestä Estelle eniten ja tota kautta löytäneet nimelle myös perustelut. Se heille suotakoon!

Voi olla, ja Ruotsin hovihan muutenkin on ollut aina vapaamielisemmästä päästä.

Asiasta aidanseipääseen. Joskus aikoinani naureskelin sille, että miten nämä kuninkaiden naimat tavikset sattuvat olemaan kelvollisilla kuninkaallisilla nimillä varustettuja. Niin kuin Englannin Catherine tai Tanskan Mary. Että olisipa se hupaisaa, jos jonkun mielitietty olisikin Tiffany tai Amber tai Megan...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi