Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käly välttelee meitä

Vierailija
12.03.2018 |

Mikähän siinä on että käly välttelee viimeiseen asti miehensä perheen kanssa yhteydenpitoa?
Ei tule koskaan paikalle jos kutsutaan heitä kylään tms., mies saapuu yksin ja ilmoittaa;
milloin on flunssaa, töitä tai joku muu syy. Kun asiasta kysyy veljeltä niin on ynseä eikä anna selkeää vastausta muuta kun edellämainitut jotka jo tässä vaiheessa vaikuttaa tekosyiltä ( koska tätä jatkunut jo vuosia). Koskaan eivät kutsu kylään, soita kuulumisia tai mitään. Emme edes tiedä tarkalleen missä asuvat koska eivät ole kertaakaan kutsuneet meitä sinne.
Ensin luulimme että tämä johtuu vain meistä, hän ei pidä minun perheestäni mutta kuulin hiljattain että tekee tätä välttelyä järjestelmällisesti kaikille muillekin meidän suvussa. On ikävä koska koen että oma suhde veljeeni kärsii tästä kun aina tämä ”selvittämätön” ongelma muhii taustalla. Olen jopa kysynyt veljeltäni suoraan eikö hän pidä meistä mutta saanut vain epämääräistä muminaa vastaukseksi.
En odota sydänystävyyttä mutta yleiset käytöstavat on kyllä hakusessa ja tällä käytöksellä loukkaa meitä kun ei anna itsestään yhtään mitään. Onkohan tässä taustalla jonkinlainen persoonallisuushäiriö vai silkka tunnekylmyys ja välinpitämättömyys?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sillä paniikkihäiriöitä?

En tiedä, jos on jotain tällaista niin asia olisi ok. Kunhan vaan kertosi mistä kiikastaa, olisi enemmän ymmärrystä tuolle käytökselle. Tämä välttely ja salailu tässä eniten riipii.

Välttely ja salailu on pelkästään sinun pienessä päässäsi. Jos syy kerrotaan, niin fiksu uskoo sen. Tyhmä taas ei sinun tavallasi tajua, että käly ei halua olla kanssasi tekemisissä, mutta on kohteliaampaa keksiä tekosyitä kuin sanoa suoraa, että seurasi yököttää.

Kohteliaampaa olisi kyllä sanoa suoraan mistä kiikastaa kuin keksiä tekosyitä. Kiertely ja kaartelu on pahinta, suorapuheisuus kunniaan.

Vierailija
42/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käly tuntee olonsa epämiellyttäväksi ja ulkopuoliseksi teidän seurassa? Hän on introvertti, eikä halua avautua omista yksityisasioistaan. Kunnioittakaa kälynne yksityisyyden rajoja ja hyväksykää hänet sellaisena kuin hän on.

Olen minäkin introvertti enkä avaudu omista asioistani kaikille mutta on mulla käytöstavat silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käly, miniä, sisko, tytär, äiti ja vaikka mitä muuta vielä lisäksi. Jos hyppäisin jokaisen vaatimuksen muaan, en kerkeäisi viettää omaa elämääni missään välissä :D

Mulla ei ole mieheni sisarusten puhelinnumeroita, eikä edes hänen vanhempiensa.  Ei minulla ole heille koskaan mitään asiaa, koska välimatkaa on, eikä kukaan heistä tule meille erikseen kylään, kutsutaan tai ei kutsuta. Kutsuttu on. Meitä kutsuvat myös vanhemmat kylään, mutta ihan kuin heilläkin, meilläkin on oma elämä, eikä meitäkään huvita ajella autolla 100 km eestaas kahvittelemaan. Matka on yhtä pitkä molempiin suuntiin, mutta hekään eivät jaksa käydä täällä, kuten emme mekään siellä. Kesällä voimme ajella joskus huvin vuoksi, ja jouluna kohteliaisuussyistä.  

Jos minulla olisi jotain tekemistä miehen sisarusten tai hänen vanhempiensa kanssa, niin tekisin mielelläni, he ovat oikein mukavia ihmisiä, mutta koko päivän käyttäminen siihen että kulutan bensaa monta kymppiä, ja sitten istutaan ja jutellaan että ooon sitä ilmoja pidelly! Naapurin Pentilläkin on syöpä nykyään! Niin oikeasti? Ei kiitos. Mulla ei edes ole mitään mt-diagnoosia, en vain ole kiinnostunut käyttämään aikaani noin. Lisäksi, miehen ex-vaimo soittelee heille, änkeää sisaruksille kylään, tunkee lapsia miehen suvulle hoitoon, jne, joten ehkä on parempi että heillä on vain yksi "miniä", niin ei tarvitse venyä joka suuntaan.

Vierailija
44/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on vähän outoa, ettette tiedä missä he asuu.

Muuten ymmärrän kälyä, koska teen itse ihan samaa. Ei tarkoita, ettenkö miehen perheestä varsinaisesti pitäisi, mutta minusta tuntuu hirveän jäykältä tällaiset "tulkaa meille syömään", "lähdetään ravintolaan yhdessä syömään" jutut. Siis vaikeaa selittää, mutta tollaista väkipakolla tutustumista. Mieluummin tutustun ihan omaa tahtiani ns. luonnollisesti, olen kyllä ollut heidän luonaan useamman kerrankin.

Suhteen alussa minulla oli terveydellisiä ongelmia jonka takia en jaksanut liikkuakaan oikein missään, kun oli jatkuvasti huono olo. Nyt tuntuu siltä, että aina kun jonnekin tulen niin he miettivät että minähän minua vaivaa kun en aiemmin tullut ja ns. arvostelevat mielessään joka sanaani ja tekemistäni. Ja tää ei ole vain minun päässäni, mies on meidän riidellessä sanonut mitä perheensä on miettinyt minusta. Sellaisia arvostelevia ihmisiä he tuppaa olemaankin ja haluavat puuttua meidän välisiin asioihin.

En tunne oloani lainkaan hyväksi heidän seurassaan, vaan joksikin näyttelyesineeksi, siksi mieluummin jätän välistä ja teen jotain muuta. Ehkä se on vähän itsekästä sitten, mutta en ajatellut kuluttaa elämääni tekemällä vähän väliä jotain mikä saa minulle epämukavan olon. Enkä näe mitään syytä siihen miksi pitäisi olla tämän enempää tekemisissä, meillä kun ei ole lapsiakaan.

Vierailija
45/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lakannut käymästä mieheni sukulaisilla. Tuskin olen sinun kälysi, mutta kerron nyt syyn.

Lähes 10 vuotta menimme tunnollisesti ympäri Suomea miehen sukulaisiin. Nyt tuli stoppi, eikä käy koko perhe enää siellä. Viimeksi kun oltiin, minua syrjittiin ja kiusattiin niin pahasti, että mieskin sai tarpeekseen. Miehen sisko on pahin, sitten miehen vanhemmat.

Voin kuvitella, miten minua ihmetellään suvussa ja verrataan muihin kälyihin/miniöihin. Emme tänä päivänä tiedä, mikä minussa on niin pahaa, että koko ajan pitää syrjiä ja kiusata. Aina olemme olleet ystävällisiä ja monta asiaa annettu mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Minunkin kälyni varmaan ihmettelee, mikä on vikana, eikä näe omaa käytöstään. Hän ei ymmärrä, että veljensä rakastaa minua ja siskonsa käytös minua kohtaan, on saanut mieheni inhoamaan häntä.

Minun ei tarvitse kääntää miestäni sukuansa vastaan. He tekevät sen ihan itse.

Vierailija
46/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö veljesi tiedä osoitettaan vai miksi oletat, että se on vain kälyn tiedossa? Lisäksi veljesi voi kutsua sinut perheinesi käymään, jos haluaa, mutta kaikesta päätellen et ole veljellesikään se ihan kaikkein toivotuin kyläilijä.

Enkä ymmärrä, miten suhde veljeen kärsii, jos mukana ei ole kolmatta pyörää.

Ovat muuttaneet useaan otteeseen, osoite on joskus ilmoitettu mutta usein ei. Jos on tarvinnut kortti lähettää olen sen saanut veljeltä, mutta en niin että se tulisi luonnostaan hänen kautta.

Siis kai tekin nyt suvulle ja tuttaville ilmoitatte jos jonnekin muutatte, että hei tässä meidän uus osoite jne.

Enkä osoitetta käytä siihen että menisin käymään ilmoittamatta, sellainen ei kuulu tapoihin.

No ihan hyvin veljen kanssa tullaan toimeen muuten, ei ongelmia siinä. Jännä vaan kun hänen edellisen suhteen aikana ei ollut tällaisia ongelmia.

Ja onhan se nyt normaalia että sukua tavataan joskus, eikö kukaan teistä sitä tee?

Tottakai ilmoitan. Miksi veljesi ei ilmoita?

Niin sanopa se, veli muuttui hiljaisemmaksi ja etäämmäksi kyllä tämän naisen myötä. Mutta rakas on veli minulle silti, surettaa vaan tilanne. Lapsetkin alkaa ihmetellä miksi ei vaimoa koskaan näy. 

Vierailija
47/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alan ymmärtää, miksi niin monilla on ongelmia puolisoidensa sukujen kanssa. Sukulaisia ei siis tavata sen vuoksi, että haluttaisiin olla heidän seurassaan, vaan siksi, että se on jokin ikävä velvollisuus, joka pitää täyttää. Kun on kutsuttu, on pakko mennä, vaikka tietää jo etukäteen, että tapaaminen on kiusallinen ja epämiellyttävä. Sukulaisia siis tavataan vaikka hampaat irvessä, koska niin kuuluu tehdä. Ja sitten esitetään, että kylläpä meillä on mukavaa ja olemme niin sukurakkaita. Ja kun kerran ollaan sukulaisia, velvollisuudesta täytyy laittaa tekstareita ja muita viestejä, jotta täyttää velvollisuutensa. 

Oma sukuni on - paria poikkeusta lukuunottamatta - suomalaisittain rasittavan ekstrovertti ja sosiaalinen. Me kuitenkin tiedostamme tämän emmekä odota, että sukuun tulevat olisivat tai edes muuttuisivat sellaisiksi kuin me olemme. Jokainen tulija hyväksytään juuri sellaisena kuin hän on. Jos ei tykkää viestitellä, ei tarvitse. Jos tykkää, saa viestitellä. Jos ei tykkää tavata isolla porukalla, ei tarvitse. Jos tykkää, saa tavata. Jos ei tykkää tavata edes pienemmällä porukalla, ei sitäkään tarvitse. Ja jos tykkää tavata pienemmällä porukalla, mutta ei isomalla, sekin onnistuu oikein hyvin. Tulipa sukuumme syntymällä tai puolison kautta, jokaisella on oikeus löytää oma paikkansa yhteisössä ja itse haluamallaan tavalla. Olipa se millainen tahansa, muu suku kunnioittaa ja hyväksyy sen. Meillä sukulaisuus ei velvoita yhtään mihinkään. Kaikki yhteydenpito ja yhdessäolo perustuu vapaaehtoisuuteen ja haluun pitää yhteyttä ja olla yhdessä. 

Hyvin kirjoitettu, juuri näin!

Mulla menee uusien ihmisten kanssa tutustuessa aikaa, ja koskaan en ole tullut miesystävien vanhempien tai muiden sukulaisten kanssa ystäviksi. En ole sellainen ihminen että seurani kiinostaa kuin sen mitä on "pakko", enkä itse jaksa kuin muutamaa läheistä ihmistä kauemmin kuin tunin verran. Mieheni ja hänen perheensä olen tuntenut nyt 4 vuotta, eikä tässäkään ajassa ole välit muuttuneet mienkään lämpimiksi :D Veljen siskon luona olimme viime kesänä pari yötä, koska hän asui sillon paikkakunnalla johon olimme menossa reissuun. Miehen sisko on aivan ihana, mutta ei määräänsä enempää. Eikä minulla ole mitään syytä soitella hänelle tai laitella viestiä, ja jos sellainen syy joskus tulee, niin saan mieheltäni hänen numeronsa. Onneksi heidänkin sukuunsa saa tulla niin kuin haluaa ja itselle sopii, meidän sukuun myös. Minussa on varmasti totuttelemista miehen edellisen suhteen jäljiltä. :D

Vierailija
48/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sinua vaivaa se, että käly ei tottele sinua?

Ei todellakaan tarvitse ketään totella, mutta onhan se kumma että näin välttelee perhettään eikä osaa yhtään ottaa muita huomioon millään eleellä.

En minäkään ole mikään sosiaalisia tilanteita tai sukulaisia ylettömästi rakastava ihminen, mutta jos mut jonnekin kutsutaan niin menen tai ilmoitan itse jos en sillä kertaa pääse. Jos menee naimisiin ja pitää isohkot hääjuhlat ja puhuu että tehdään sitä sun tätä yhdessä niin onhan se outoa ettei sitten ykskaks mikään enää kiinnosta mihin miehensä suku liittyy. 

Meille on ihmiset tervetulleita, aina olen kutsunut lähisukua kylään jossain vaiheessa jos on muutettu tai on juhlapyhiä tms., ja ne ketkä ei ole päässeet ilmoittaa tai tulee sitten toisella kerralla.

Esimerkiksi lyhyt tekstari, soitto, meili, viesti messengerin kautta lämmittäisi jo mieltä. Kai siihen aikuinen ihminen vähintäänkin pystyy jos muut elämän osa-alueet on kuitenkin hallussa.

Miksi? Siis miksi lämmittäisi mieltä? Olet ketjussa jo tehnyt selväksi, että toinen käly oli mukavampi kuin tämä käly. Miksi sinua ilahduttaisi viesti häneltä? 

Nörttinä nyt tuli mieleen, että olisikohan suomalaisilla käyttöä kännykkäsovellukselle, johon voisi ladata puolison sukulaisten puhelinnumerot ja sovellus randomisti lähettäisi randomeja "Mitä kuuluu?" viestejä niihin numeroihin? Kaikki olisivat tyytyväisiä. 

Vierailija
49/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö veljesi tiedä osoitettaan vai miksi oletat, että se on vain kälyn tiedossa? Lisäksi veljesi voi kutsua sinut perheinesi käymään, jos haluaa, mutta kaikesta päätellen et ole veljellesikään se ihan kaikkein toivotuin kyläilijä.

Ovat muuttaneet useaan otteeseen, osoite on joskus ilmoitettu mutta usein ei. Jos on tarvinnut kortti lähettää olen sen saanut veljeltä, mutta en niin että se tulisi luonnostaan hänen kautta.

Siis kai tekin nyt suvulle ja tuttaville ilmoitatte jos jonnekin muutatte, että hei tässä meidän uus osoite jne.

Enkä osoitetta käytä siihen että menisin käymään ilmoittamatta, sellainen ei kuulu tapoihin.

No ihan hyvin veljen kanssa tullaan toimeen muuten, ei ongelmia siinä. Jännä vaan kun hänen edellisen suhteen aikana ei ollut tällaisia ongelmia.

Ja onhan se nyt normaalia että sukua tavataan joskus, eikö kukaan teistä sitä tee?

Siis mitä ongelmia ei ollut veljen edellisen suhteen aikana? Kun et ole kyennyt kertomaan mitään ongelmia, ainoastaan luetellut, miten haluat kälyn toimivan. Jos ongelmana on tottelematon käly, niin miksi ihmeessä et kutsu koko sukua koolle veljen kotiin ja julkisesti ryhdy tivaamaan, miksi kunniaasi on loukattu menemällä työvuoroon sen sijaan, että kipitettäisiin käskystäsi perhetapaamiseen. Samalla voi kiljua, että miksi ihmeessä nainen et ole suostunut ilmoittamaan veljeni osoitetta minulle henkilökohtaisesti. Veljenhän ei sitä tarvitse ilmoitella, eihän?

Ymmärrä niinkuin haluat. En pyydä muuta kuin normaalia kanssakäymistä, ketään en käskytä.

Toivoisin vain tämän ihmisen elämääni koska hän on sentään veljeni vaimo ja haluan antaa ymmärtää että hän on tervetullut. Surettaa ettei seuramme kelpaa ja ihmetyttää miksi ja mitä olemme tehneet väärin kun koemme olevamme ilmaa hänelle. Myös veljeni puolesta surettaa, koska kyllähän hänenkin elämänsä olisi helpompaa kun ei aina tarvisi olla viestinviejänä välillämme. Ehkäpä hän on yrittänyt vaimonsa kanssa setviä tätä (arvailuja) mutta jos ei halua yksinkertaisesti muuttaa tilannetta niin minkäs sille sitten tekee. Tulee vaan olo että velikin tämän myötä alkanut vältellä meitä. Elää tilanteen kanssa. 

Ei edellisen naisystävän kanssa ollut tällaisia välttelyongelmia, tavattiin silloin tällöin ja suvun kesken ja joskus autettiin toisiamme arkisissa tilanteissa. Oli samoja harrastuksia osittain ja muutenkin normaalia kanssakäymistä. Tämän nykyisen vaimonkin kanssa meillä on samoja harrastuksia, mutta eipä sekään ole lähentänyt meitä vaikka olen varovasti ehdotellut jos tehtäis joskus jotain yhdessä. 

Kai se on vaan niin että hän haluaa eristäytyä meistä eikä mikään meihin liittyvä yksinkertaisesti kiinnosta.

Vierailija
50/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käly viettää lapsivapaata/parisuhdevapaata kun kerrankin mies ottaa lapset ja lähtee jonnekkin?

Ei niillä ole lapsia.

Vierailija
51/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin sanopa se, veli muuttui hiljaisemmaksi ja etäämmäksi kyllä tämän naisen myötä. Mutta rakas on veli minulle silti, surettaa vaan tilanne. Lapsetkin alkaa ihmetellä miksi ei vaimoa koskaan näy. 

Mitä jos kysyisit veljeltäsi, miksi hän ei ilmoita osoitettaan, kun on muuttanut? Niin minä tekisin, jos kyse olisi minun veljestäni. Ja lapsillesi sun kannattaa selittää, että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät viettää aikaansa sukulaisten kanssa (kuten sinä) ja jotkut taas eivät (kuten veljesi vaimo). 

Vierailija
52/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan tarvitse ketään totella, mutta onhan se kumma että näin välttelee perhettään eikä osaa yhtään ottaa muita huomioon millään eleellä.

En minäkään ole mikään sosiaalisia tilanteita tai sukulaisia ylettömästi rakastava ihminen, mutta jos mut jonnekin kutsutaan niin menen tai ilmoitan itse jos en sillä kertaa pääse. Jos menee naimisiin ja pitää isohkot hääjuhlat ja puhuu että tehdään sitä sun tätä yhdessä niin onhan se outoa ettei sitten ykskaks mikään enää kiinnosta mihin miehensä suku liittyy. 

Meille on ihmiset tervetulleita, aina olen kutsunut lähisukua kylään jossain vaiheessa jos on muutettu tai on juhlapyhiä tms., ja ne ketkä ei ole päässeet ilmoittaa tai tulee sitten toisella kerralla.

Esimerkiksi lyhyt tekstari, soitto, meili, viesti messengerin kautta lämmittäisi jo mieltä. Kai siihen aikuinen ihminen vähintäänkin pystyy jos muut elämän osa-alueet on kuitenkin hallussa.

Miksi sinulle ei kelpaa se, mitä veljesi kertoo, miksi kälyn pitää erikseen huomioida juuri sinut? Ehkä hän viestittelee miehellesi, mutta miehesi ei kerro sitä sinulle.

Lisäksi kirjoitit, että "onhan se kumma että näin välttelee perhettään eikä osaa yhtään ottaa muita huomioon millään eleellä." Et ole kälyn perhettä ja hän ottaa sinut huomioon ilmoittamalla miehensä välityksellä, että ei valitettavasti pääse kyläilemään.

Aikoinaan vanha tätini sanoi, että tyhmille ihmisille ei pidä olla ystävällinen, ne ymmärtävät se joka tapauksessa väärin. Joku häissä todettu "tehdään sitten sitä ja tätä" ei ole tarkoitettu toteutettavaksi, se on pelkkää small talkia.

PS. Älä mene koskaan Amerikkaan, siellä moni rantalomalla kohtaamasti ihminen toivottaa tervetulleeksi kotiinsa "next time". Oikeasti he eivät tarkoita, että odottavat sinua, se on pelkkä kohtelias fraasi.

Niin, ilmoittelee ja ilmoittelee..kyllä sillä tavalla että kun kysyn mieheltä miksi käly ei tullut niin siinä vaiheessa saan kuulla että oli taas flunssaa, muuta krempaa, töitä tai koira oksentaa..jne.

Lisäksi se että en olisi perhettä ei pidä paikkaansa, kyllä hän on meidän perheeseen ja sukuun tullut naimisiinmenon myötä. Ei ole verisukua mutta sukua kuitenkin.. enkä tässävaan puhu minusta ja että ongelma yksin mun vaan tämä tilanne rassaa minun lisäkseni montaa muutakin perheessäni, kaikki ihmettelee samaa..

Toisella kälylläni ei näitä ongelmia ole, hän on mitä lämpimin henkilö eikä tulisi mieleenkään että hän käyttäytyisi näin (enkä tällä tarkoita että kaikkien pitäisi olla samanlainen, mutta ne käytöstavat ja vastavuoroisuus..)

Ps. tuo hääesimerkki oli vaan yksi kerta, on ollut muutama muukin tilanne, eikä niitä kaikkia ikävä kyllä voi laittaa small talkin piikkiin.. 

PPS. en ole aikeissa mennä Amerikkaan joten huoli pois, tajuan kyllä smalla talkin mutta se ja tämä nyt ei liity toisiinsa ensinkään.

Sori, mutta kirjoitustesi perusteella minäkään en haluaisi kuulua sukuusi, vaikka olenkin oman sukuni ylisosiaalisia ekstroverttejä. Ihan jo senkin vuoksi, että vertailet kälyjäsi keskenään ja toinen on mielestäsi hyvä käly ja toinen huono käly. Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkäpä tämä huono käly kokee sinut ja teidän sukunne ihan helevetin rasittavaksi?

- Nro 32 -

No kuule kyllä arvasin että tämä vertailukortti vedetään esiin kun mainitsen toisesta kälystä.. enkä minäkään halua vertailla, mutta kun kontrasti on vaan tässä tapauksessa niin suuri. 

Ollaan me varmaan ihan helvetin rasittavia ihmisiä sitten kun halutaan vaan olla ystävällisiä toista kohtaan.

Vierailija
53/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siis miksi lämmittäisi mieltä? Olet ketjussa jo tehnyt selväksi, että toinen käly oli mukavampi kuin tämä käly. Miksi sinua ilahduttaisi viesti häneltä? 

Nörttinä nyt tuli mieleen, että olisikohan suomalaisilla käyttöä kännykkäsovellukselle, johon voisi ladata puolison sukulaisten puhelinnumerot ja sovellus randomisti lähettäisi randomeja "Mitä kuuluu?" viestejä niihin numeroihin? Kaikki olisivat tyytyväisiä. 

Siis eikö ihmiset lue näitä tekstejä ajatuksella? Tottakai se nyt varmasti useinta meistä lämmittää mieltä jos joku on yhteydessä jollain tavalla ennemmin kuin ei mitään. Varsinkin jos odottaa vastausta kutsuun. 

Sinä et sitten halua minkäänlaista yhteydenottoa keltään missään tilanteessa? Ihan itseksesi haluat olla koko loppuelämäsi vailla kontakteja tai lähimmäisen tervehdystä? 

Vierailija
54/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos häntä ei vain kiinnosta muu suku?

Vierailija
55/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä jos kysyisit veljeltäsi, miksi hän ei ilmoita osoitettaan, kun on muuttanut? Niin minä tekisin, jos kyse olisi minun veljestäni. Ja lapsillesi sun kannattaa selittää, että ihmiset ovat erilaisia. Jotkut tykkäävät viettää aikaansa sukulaisten kanssa (kuten sinä) ja jotkut taas eivät (kuten veljesi vaimo). 

Tää on niin totta. Ei kai se kälyn syy ole, jos veli ei halua kertoa osoitettaan? Ihme olettamus, jollaisia minunkin mieheni suku tekee. Joka kerta kun mies ei jaksa sukuaan, se laitetaan minun syyksi. "Miniä kielsi poikaansa tulemasta" "Käly kielsi veljeäni auttamasta" "Käly ei kertonut, että veli jäi työttömäksi" jne. Todellisuudessa mies tekee itse nämä päätökset ja minä en miehen selän takana käy juoruamassa. Syyt tulevat aina minun niskaan.

T. Mustan lampaan vaimo

Vierailija
56/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano tätä mitenkään pahalla ap, mutta vaikutat ahdistavalta ihmiseltä.

Mitä jos hölläisit vähän niin ehkä veljesi vaimokin tahtoisi viettää kanssanne aikaa? Itse olen ihan sosiaalinen ihminen, mutta en pidä "pakollisista" menoista tai siitä että joku hyökkää päälle kuin höyryjuna järjestellen yhteisiä menoja. Minulle tutustumisen pitää tapahtua luonnollisesti, ei väkisin tai velvoitteiden vuoksi.

Puhut kuin olisi kälysi velvollisuus kipittää teille kun kutsu tulee vain koska hän on vienyt veljesi vihille. 

Jos olisin sinun kengissäsi antaisin heille tilaa. Ottaisin veljeni vastaan vaimon kanssa tai ilman enkä tenttaisi veljeltäni tämän vaimon menoista. Yksi syy väliesi viilenemiseen saattaa olla juuri tuo. Sanot että veljesi murahtelee jotain ympäripyöreää kun kyselet vaimosta. Luuletko että veljesi nauttii seurastasi jos joutuu johonkin kolmannen asteen kuulusteluun aiheesta "Mikä vaimoasi vaivaa?".

Toinen juttu mitä kannattaa miettiä on se, että veljesi on voinut puhua vaimolleen noista jutuista, eikä tämä sen takia tahdo tulla kylään. En minäkään tahtoisi, jos olisin kuullut mieheltäni siitä kuinka sairauteni ja työni ovat tekosyitä, sukuvierailut ovat velvollisuuteni ja että saattaisin joutua kylään eksyessäni joutua kälyn kuulusteltavaksi.

Vierailija
57/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapset osaavat kaivata jotain sellaista, mitä ei edes ole olemassa? Ai niin, sinä intät joka päivä perheellesi, että on se veljen vaimo outo, kun sitä ei näy. Tätä kun jankkaa päivästä toiseen, niin jopa ne lapsetkin oppii kummastelemaan, että missä se enon vaimo oikein on.

Vierailija
58/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kenellä on ongelmia tulla hyväksytyksi puolison sukuun. Onko puolisonne ns. "musta lammas"? Meillä on näin, ja uskon, että se on vaikuttanut siihen, miten minua on myös kohdeltu suvussa. Ne, jotka hyväksyvät mieheni ovat aina hyväksyneet minutkin.

T. Mustan lampaan vaimo

Vierailija
59/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis eikö ihmiset lue näitä tekstejä ajatuksella? Tottakai se nyt varmasti useinta meistä lämmittää mieltä jos joku on yhteydessä jollain tavalla ennemmin kuin ei mitään. Varsinkin jos odottaa vastausta kutsuun. 

Sinä et sitten halua minkäänlaista yhteydenottoa keltään missään tilanteessa? Ihan itseksesi haluat olla koko loppuelämäsi vailla kontakteja tai lähimmäisen tervehdystä? 

Kukaan ei halua olla ap:n kaltaisen painostajan kanssa. Eiköhän tuo käly valitse itselleen mukavia ystäviä eikä sellaisia, jotka koko ajan urkkivat, että mitä salaista tässä on taustalla. Jatkuva salaliittoteorian epäileminen ei ole mikään pysyvät pohja ystävyydelle!

Vierailija
60/85 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helkkari, mun miehen sisko on tuollainen. En jaksa nähdä häntä, koska hän räpättää vain ja ainoastaan omista asioistaan, eikä ikinä kysy mitä meille kuuluu tai mitä ollaan tehty. Olen myös aikoinaan kuullut, miten hän oli haukkunut minua joillekin ihmisille. Että näillä mennään, kälyni S.