Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokia, jotka ehtii tehdä ennen kuin vauva alkaa huutoitkeä?

Vierailija
12.03.2018 |

Mitäs niitä olisi?

Itseltäni hyvinä päivinä onnistuu kirjolohikeitto ja broilerinkoivet uunipedillä. Karjalanpaistin ja hernekeiton valmistelu myös.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudelia!

Vierailija
2/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudelia!

Sipsipussin saa auki jopa nopeammin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivän sisällä paistettu muna. Tehdään reikä paahtoleipään ja asetetaan se kuumalle rasvatulle pannulle. Reikään rikotaan kananmuna ja paistetaan. Käännetään puolta, mutta keltuaista ei paisteta kypsäksi, vaan se jätetään osittain nestemäiseksi. Tarjotaan kasvisten kanssa. Näitä mä söin, kun esikoinen oli pieni vauva ja mulla oli aivan älytön energiantarve imetyksen takia. Usein kaksi leipää kerralla.

Tämä kansanyhteisön herkku kulkee alkukielellä nimellä eggie in a basket tai eggie in a window.

Vierailija
4/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tein vauvan nukkuessa perjantaina 10l kattilaan broilerisalaatin, jota voi ottaa helposti vaikka aika olisi tiukilla. Yleensäkin noi isommat satsit on toimivia. Mulla 2vk vanha vauva kotona :)

Vierailija
5/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskonmakkarasoppa on hyvä, potut paloiksi, porkkanaa sekaan ja makkarat. Liemikuutio ja mausteita. Keittymiseen ei sitten kokkia tarvitakaan. Ja hyvää on :)

Vierailija
6/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikainen kanakeitto: valmista pussitomaattikeitto pakkauksen ohjeen mukaan, keiton kiehuessa paista paketti marinoituja broilerisuikaleita. Lisää paistetut broilerisuikaleet keittoon, sekoita joukkoon pussi pakastemaissia ja kiehauta uudelleen. Mausta valkosipulilla ja cajun-mausteella. Tarjoa smetanan ja leivän kera.

Tortellinit: keitä tuorepastatortellinit pakkauksen ohjeen mukaan. Silppua sipuli ja pari valkosipulin kynttä, kuullota öljyssä, lisää purkki tomaattimurskaa sekä rasia tuorejuustoa maun mukaan. Kiehauta. Tarjoa kastike tortellinien kanssa. Vielä nopeammin selviät kun lisäät vain tuorejuustoa kuumien tortellinien sekaan tai pestoa purkista. Tai ostat valmiin tomaattikastikkeen.

Vierailija
7/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskonmakkarasoppa on hyvä, potut paloiksi, porkkanaa sekaan ja makkarat. Liemikuutio ja mausteita. Keittymiseen ei sitten kokkia tarvitakaan. Ja hyvää on :)

Potut ja porkkanat, yms löytyy valmiiksi pilkottuina pakastealtaasta ja vartissa keittovalimistuu kuin itestään.

Vierailija
8/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokit ovat tosi nopeita. Nykyään kaupoista saa "tuoreksia", joten ei tarvitse edes pilkkoa tai käyttää vetisiä pakasteita. Siihen vain mieleinen proteiini ja minuutin nuudelitt sekä ehkä jokin valmis kastike sekaan ja syömään. :)

Vierailija
9/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Potut ja porkkanat, yms löytyy valmiiksi pilkottuina pakastealtaasta ja vartissa keittovalimistuu kuin itestään.

Ja onnistuu yhdellä kädellä :D

Vierailija
10/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina ruokaisan salaatin ainekset kaapissa. Salaattia, kurkkua, tomaattia, mozzarellaa, savulohta. En tykkää pilkkoa päiväkausiksi kerrallaan nahistumaan.

Keitot tehdään pariksi päiväksi kerrallaan, kun lasten isä on kotona. Samoin lasagnet ym. laatikot. Pikaruokana vauva sylissä teen esim. pastaruokia, couscousia, paistettua tofua.

Vierailija
11/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wokkeja minäkin tulin ehdottamaan. Mä teen esim. parsakaali, tofu, cashewpähkinä, nuudelit. Nopea on kanssa bataatti-kikhernecurry (esim. pirkka ohje). Tonnikalapastakastikkeen tekee kanssa parhaimmillaan 20 minuutissa. Sitten tietysti munakkaat on nopeita. Hyvä idea myös tehdä valmiiksi ruokia illalla, kun vauvan isä hoitaa lasta.

Vierailija
12/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sen vauvan nukuttaisi vaunuissa sisällä? Vaikka silloin tällöin voisi sitten keittiössä ryllätä ja samalla kokkailla ja puuhastella. Minä ainakin joskus muinoin tein niin ja vauva nukkui tyytyväisenä ja melussa/ruuan hajussa. Sain tehdä sopat rauhassa. Ei sitä vauvaa aina tavitse ulos viedä taikka johkin peräkammariin. Ja onhan noita koppiakin johon nukuttaa, mahtuu vaikka keittiön pöydälle hyvinpitkälti. Heh.

Vierailija
13/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos sen vauvan nukuttaisi vaunuissa sisällä? Vaikka silloin tällöin voisi sitten keittiössä ryllätä ja samalla kokkailla ja puuhastella. Minä ainakin joskus muinoin tein niin ja vauva nukkui tyytyväisenä ja melussa/ruuan hajussa. Sain tehdä sopat rauhassa. Ei sitä vauvaa aina tavitse ulos viedä taikka johkin peräkammariin. Ja onhan noita koppiakin johon nukuttaa, mahtuu vaikka keittiön pöydälle hyvinpitkälti. Heh.

En ole aloittaja, mutta olen joskus tehnyt vastaavan aloituksen, ja tiedän että yhtä varmasti kuin aurinko nousee, joku tulee neuvomaan miten vauva kyllä nukkuu sen kokkauksen ajan vaunuissa/liinassa/omassa sängyssään. Ja jos ei nuku, vika on äidissä :D

Mulla on hyvin nukkuva vauva, mutta silläkin on oma rytminsä. Se nukkuu lounaan jälkeen, ei ennen. Eikä se nuku kuin sen määrän, minkä se tarvitsee.

Vierailija
14/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä leivoin ja kokkailin koko muksuni vauva-ajan. Sehän nukkui jatkuvasti, oli pakko keksiä tekemistä itselleen. Ei ollut kiire ei.

Vierailija
15/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä leivoin ja kokkailin koko muksuni vauva-ajan. Sehän nukkui jatkuvasti, oli pakko keksiä tekemistä itselleen. Ei ollut kiire ei.

Tuo on sitä super-rankkaa "arjen pyöritystä" mistä mammat aina jeesustelevat.

LOL

Vierailija
16/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole aloittaja, mutta olen joskus tehnyt vastaavan aloituksen, ja tiedän että yhtä varmasti kuin aurinko nousee, joku tulee neuvomaan miten vauva kyllä nukkuu sen kokkauksen ajan vaunuissa/liinassa/omassa sängyssään. Ja jos ei nuku, vika on äidissä :D

Mulla on hyvin nukkuva vauva, mutta silläkin on oma rytminsä. Se nukkuu lounaan jälkeen, ei ennen. Eikä se nuku kuin sen määrän, minkä se tarvitsee.

Joku jo vinkkasikin että kannattaa tehdä ruokia silloin kun puoliso on kotona ja voi viihdyttää vauvaa. Isoja annoksia, ja niitä kannattaa myös pakastaa. Tai esivalmistella kiusaus/laatikkoruoka/pitkään haudutettava pataruoka illalla jääkaappiin niin sen voi sitten aamupäivällä tyrkätä uuniin.

Mä olen tehnyt aina niin että edellisen päivän päivällisen jämät syödään seuraavana päivänä lounaaksi. Ja päiväuniaikaan tehdään uusi ruoka päivälliseksi. Mulla on neljä lasta ja toki olen joskus joutunut kokkaamaan vauva kainalossa tai rintarepussa, pääsääntöisesti kuitenkin edellä kuvatulla tavalla ruuanlaitto käy ihan kätevästi.

Vierailija
17/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli äitiyslomaa reilu kuukausi ennen vauvan syntymää. Kokkasin pakastimeen silloin annoksia valmiiksi.

Vierailija
18/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 5-viikkoinen vauva eikä mul oo kertaakaan tullut kiire tehdä ruokaa. Vauvahan nukkuu suurimman osan vuorokaudesta. Viikonloppuna tein kiinalaista ruokaa. Välillä teen jotain helpompia ruokia, etenkin jos väsyttää. Ihan perus kotiruoista monet saa kokattua nopeasti. Jos ruuan kypsymisajalla ei ole väliä, niin pata- ja laatikkoruoat on hyviä ja monet saa tehtyä vähällä vaivalla. Hyviä pienellä vaivalla valmistuvia ruokia, joita itse tykkään tehdä, ovat esimerkiksi kasvissosekeitto, makaronilaatikko, kinkkukiusaus, hitaasti kypsytetty sianpotka, karjalanpaisti, muusi, lihapullat/-mureke, kanawokki, lihakastike, uunissa tai pannulla kypsennetyt kasvikset, erilaiset salaatit ja keitot.

Vierailija
19/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä 5-viikkoinen vauva eikä mul oo kertaakaan tullut kiire tehdä ruokaa. Vauvahan nukkuu suurimman osan vuorokaudesta. Viikonloppuna tein kiinalaista ruokaa. Välillä teen jotain helpompia ruokia, etenkin jos väsyttää. Ihan perus kotiruoista monet saa kokattua nopeasti. Jos ruuan kypsymisajalla ei ole väliä, niin pata- ja laatikkoruoat on hyviä ja monet saa tehtyä vähällä vaivalla. Hyviä pienellä vaivalla valmistuvia ruokia, joita itse tykkään tehdä, ovat esimerkiksi kasvissosekeitto, makaronilaatikko, kinkkukiusaus, hitaasti kypsytetty sianpotka, karjalanpaisti, muusi, lihapullat/-mureke, kanawokki, lihakastike, uunissa tai pannulla kypsennetyt kasvikset, erilaiset salaatit ja keitot.

Tämä taitaakin olla ketju niitä varten, joilla on erilainen vauva. Sinunkin vauvasi myös kasvaa tuosta ja alkaa liikkua, ja silloin voi ollakin erilainen meininki!

Vierailija
20/28 |
12.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä taitaakin olla ketju niitä varten, joilla on erilainen vauva. Sinunkin vauvasi myös kasvaa tuosta ja alkaa liikkua, ja silloin voi ollakin erilainen meininki!

Otsikossa puhutaan yhdestä vauvasta, joten kyse lienee yhdestä alle 1-vuotiaasta. 

Mulla samanlaiset kokemukset kuin lainaamallasi äidillä. Tuo oli meilläkin arkea esikoisen kohdalla, kun lapsia oli enemmän, tilanne oli tietysti toisenlainen. Mutta kyllä silloinkin ehti tehdä ruokaa pakkaseen valmiiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi