Lääkäri HS:n mielipidepalstalla: Nyt pitäisi laatia kaavake yhdyntälupaa varten
Yritin avata asiasta keskustelun aiemmin. Keskustelu poistettiin. Millaisen kaavakkeen kukainenkin teistä aikoo kirjoittaa?
Kommentit (107)
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lapsellinen kirjoitus kuin joidenkin miesten suhtautumien "metoo"-kampanjaan että "uskaltaako sitä enää edes silmiin katsoa" yms. Esittävät tyhmää ja uhriutuvat jotta voisivat jatkaa naisten alistamista ja lähentelyä.
Ei ne tyypit uskaltais silmiin muutenkaan katsoa, saati ahdistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtä lapsellinen kirjoitus kuin joidenkin miesten suhtautumien "metoo"-kampanjaan että "uskaltaako sitä enää edes silmiin katsoa" yms. Esittävät tyhmää ja uhriutuvat jotta voisivat jatkaa naisten alistamista ja lähentelyä.
Kyllä mies on noissa raiskausepäilyissä aina heikoilla. Kyllä tällainen kaavake olisi oikeasti hyvä juttu.
Mies laatikoon itse kaavakkeen. Paitsi että yhdyntäkaavakkeen allekirjoittaminen ei tarkoita sitä, etteikö vielä allekirjoittamisen jälkeenkin saisi kieltäytyä, ja silloin mies vasta heikoilla onkin.
Vierailija kirjoitti:
Tuostahan se vihreiden tyhjäpää kansanedustaja likka oli a-studiossa esittämässä. Miten saan sitten luvan panolle kun erotiikan nälkä iskee? Käykö kirjallinen suostumus jossa allekirjoitus, tai mitä, muuten voi tulla syyte raiskauksesta. Koskeeko tämä muuten ainoastaan meetoo hengessä valkoihoista heteroseksuaalimiestä? Miten selittää esim. alille, ahmedille ja mohammedille toi juttu. Nehän ei juuri lupia kysele ja muutenkaan neiteile, mutta kai se on hyväksytäävää niille kun kuuluu kulttuuriin vaan.
"Miten saan sitten luvan panolle kun erotiikan nälkä iskee" - KYSY. Vai käytkö yleensäkin panemassa ilman että se vastapuoli ilmaisee halukkuuttaan sinun panemiseen? Eli käytkö raiskaamassa useinkin?
Mä ainakin luin lääkärin kirjoituksen sarkastisena. Millä esim. perutaan lupa, jos se on kerran jo allekirjoitettu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka menee tämän jälkeen vapaaehtoisesti ko. lääkärin vastaanotolle? En minä ainakaan.
Oliko tämä lääkäri mies vai nainen?
Mies, Juhani Partanen Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mies on noissa raiskausepäilyissä aina heikoilla. Kyllä tällainen kaavake olisi oikeasti hyvä juttu.
Mies laatikoon itse kaavakkeen. Paitsi että yhdyntäkaavakkeen allekirjoittaminen ei tarkoita sitä, etteikö vielä allekirjoittamisen jälkeenkin saisi kieltäytyä, ja silloin mies vasta heikoilla onkin.
Pitää olla myös välikaavakkeet ja lopuksi tietenkin täytetään tyytyväisyyskysely
Meinaan pärjätä ilman kaavakkeita. Kyllä niin selvästi on naisista halukkuus näkynyt ettei tässä ole mitään epäselvää. Yksi sanoi puolialasti ei ja se suututti mutta uskoin sen ein. Vähän aikaisemmin olisi voinut sanoa sen ein mutta kuulin sen vielä siinäkin vaiheessa.
Yksi keino olisi kuvata tilanne niin jälkeenpäin olisi todiste miten se homma meni. Tosin kuvaamiseen tarvitaan toisen lupa. Kohta viisainta harrastaa yksin niin siihen ei kellään ole sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valheelliset ilmoitukset raiskauksista ovat häviävän pieni osa. Ne kaikki katsos tilastoidaan.
Meinaatko että raiskaaja tarjoaisi ensin kaavaketta uhrilleen?
Tällä lain muutoksella haetaan päättäjiltä ymmärrystä siihen, että väkisin yhtyminen on raiskaus, vaikka MUUTA VÄKIVALTAA ei käytettäisi. Raiskaus itsessään on rikos, sen lisäksi ei tarvita lyömistä, potkimista, kuristamista jne. Monet uhrit ovat niin kauhusta kankeina etteivät uskalla tai kykene jäätymiseltään puolustautumaan. Ääni voi salpaantua, keho lamaantua. Näin rikollinen saa raiskattua ilman muuta väkivaltaa.
Vihdoinkin nähtäisiin ketkä saa ja ketkä ei. Paperinivaskasta voi ottaa kuva someen.
Mitä te mammat täällä jeesustelette jostain hesarin kirjoituksista? Te itse kirjoitatte palstan täyteen paskaa ja kunnianloukkausrikoksia joka päivä. Te olette viimeisiä ihmisiä joilla on varaa kommentoida mitään kaavakekeskusteluja.
Vierailija kirjoitti:
Meinaan pärjätä ilman kaavakkeita. Kyllä niin selvästi on naisista halukkuus näkynyt ettei tässä ole mitään epäselvää. Yksi sanoi puolialasti ei ja se suututti mutta uskoin sen ein. Vähän aikaisemmin olisi voinut sanoa sen ein mutta kuulin sen vielä siinäkin vaiheessa.
Yksi keino olisi kuvata tilanne niin jälkeenpäin olisi todiste miten se homma meni. Tosin kuvaamiseen tarvitaan toisen lupa. Kohta viisainta harrastaa yksin niin siihen ei kellään ole sanomista.
Onhan näitä tapauksia lähes kaikilla ollut puolin ja toisin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä te mammat täällä jeesustelette jostain hesarin kirjoituksista? Te itse kirjoitatte palstan täyteen paskaa ja kunnianloukkausrikoksia joka päivä. Te olette viimeisiä ihmisiä joilla on varaa kommentoida mitään kaavakekeskusteluja.
Tässä on vain se ero, että me emme suolla paskaa omalla nimellä Suomen laajalevikkisimmässä lehdessä.
Vierailija kirjoitti:
:D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on vain se ero, että me emme suolla paskaa omalla nimellä Suomen laajalevikkisimmässä lehdessä.
Eli vielä pahempi. Ei edes omaa nimeä uskalleta käyttää.
Vierailija kirjoitti:
En aio. Jos pano ei ole hyvä vaadin korvauksia tai syytän raiskauksesta. Jos on hyvä niin jos ei anna uudestaan niin syytän raiskauksesta.
Saanko kysyä oletko mies vai nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vielä pahempi. Ei edes omaa nimeä uskalleta käyttää.
Hyvä pointti!
Olisiko jollain täällä valmista kaavake-ehdotusta?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tekee pilaa tilanteesta, jossa uhri ei kykene vastustamaan ja raiskauksen lisäksi ei rikollinen tarvitse käyttää muuta väkivaltaa. Lääkärin mielestä raiskaus ei siis ole raiskaus, jos siinä ei samalla lyödä.
Eli jos joku vetää teidät puskaan ja olette pelosta jäätyneenä ja äijä raiskaa teidät, mutta ei lyö, niin se ei ilmeisesti ole tuon lääkärin mielestä raiskaus. Kun pelon kangistamana ette ole sanallisesti tai fyysisesti vastustaneet.
Niin eli tämä lääkäri on ilmeisesti sitä mieltä, että sen pelokkaan 10-vuotiaan tytön raiskaus ei tosiaankaan ollut raiskaus, koska lapsi ei itse osannut sanoittaa hänet raiskanneelle aikuiselle miehelle, että ei halua antaa suostumusta seksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri tekee pilaa tilanteesta, jossa uhri ei kykene vastustamaan ja raiskauksen lisäksi ei rikollinen tarvitse käyttää muuta väkivaltaa. Lääkärin mielestä raiskaus ei siis ole raiskaus, jos siinä ei samalla lyödä.
Eli jos joku vetää teidät puskaan ja olette pelosta jäätyneenä ja äijä raiskaa teidät, mutta ei lyö, niin se ei ilmeisesti ole tuon lääkärin mielestä raiskaus. Kun pelon kangistamana ette ole sanallisesti tai fyysisesti vastustaneet.
Niin eli tämä lääkäri on ilmeisesti sitä mieltä, että sen pelokkaan 10-vuotiaan tytön raiskaus ei tosiaankaan ollut raiskaus, koska lapsi ei itse osannut sanoittaa hänet raiskanneelle aikuiselle miehelle, että ei halua antaa suostumusta seksiin.
Eiköhän lapset jää tämän ulkopuolelle
Oliko tämä lääkäri mies vai nainen?