Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Severus Kalkaros lopulta hyvis vai pahis?

Vierailija
19.04.2006 |

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeasti -jospa se on hyvis ja niillä oli D:n kanssa joku taikadiili että se muka nitistää D:n ja oikeasti siinä olikin jokin suojaus. Luottivat vaan siihen ettei Malfoy kykene murhaan.

Hautajaisissakin se tuli ja leimahdus ennen kuin arkku ilmestyi ja eikös se Fenixkin siellä pölähtänyt. Ehkei Dumbledorea ole oikeasti edes haudattu. Onko D tappanut? Silloihan se olisi voinut tehdä itse itselleen hirnyrkin.

Vierailija
22/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ei sillä väliä, hän on kuitenkin mielenkiintoisin persoona koko kirjasarjassa.

Vierailija
24/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja auttaa jopa Harrya tiedät kai kenen kukistamisessa loppupeleissä. Taitaa vaan Harry sitten kuolla Kalkkaroksen käsivarsille. Uskon että D ja K sopivat D:n tapon jonain peitejuttuna ja RAM on todellakin Siriuksen veli. Tai sitten harrysta tulee Tylypahkan rehtori........ mutta kirjojahan ei tule enää kuin yksi joten taru loppuu ja Harry kuolee.

Vierailija
25/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen jotenki hassusti, että Harry olis yks niistä hirnyrkeistä... Voldemorthan siirsi osan itseään Harryyn kun yritti tappaa hänet. Ehkä Harryn eloon jättämisellä oli se tarkoitus.

Vierailija
26/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olen silti siinä uskossa, että Sevvie on hyvis. Ja kuolee lopussa, mikä ei ole kivaa!

Kaikkien niiden puhtoisten teinisankarien keskellä tuo sarkastinen paskiainen on oikea helmi, miksi hänen pitäisi kuolla?

Vierailija
27/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalkaros?

Vierailija
28/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uskon, että hänellä on ratkaiseva rooli Voldemortin lopullisessa tuhoamisessa. D:n tappaminen oli sovittu juttu tai D ei ole oikeasti kuollut.

Vierailija
29/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samalla pelastamaan Dracon sielun.

Vierailija:

Ja uskon, että hänellä on ratkaiseva rooli Voldemortin lopullisessa tuhoamisessa. D:n tappaminen oli sovittu juttu tai D ei ole oikeasti kuollut.

Vierailija
30/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nimittäin lukenut kuudennen Potterin vain englanniksi ja siinä on RAB (Black) ja tämän ketjun mukaan siis suomennoksessa on RAM (Musta). Eli siihen sopisi hyvin tässä esitetyt arviot. Kääntäjällä on vaan täytynyt olla tieto siitä, kuka henkilö on, että on osannut kääntää nimikirjaimet oikein. Pitää varmaan ostaa käännöskin ja lukea suurennuslasin kanssa, jos saisi muitakin vinkkejä.

Vierailija
31/32 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mulle tuli mieleen jotenki hassusti, että Harry olis yks niistä hirnyrkeistä... Voldemorthan siirsi osan itseään Harryyn kun yritti tappaa hänet. Ehkä Harryn eloon jättämisellä oli se tarkoitus.

Nyt muutaman kerran kirjan luettuani olen yhä enemmän vakuuttunut tästä. Ja se vaikuttaa tietenkin kirjan loppuunkin, että kuka jää henkiin; voiko Harry tappaa Voldemortin vain kuolemalla itsekin tms.

Kalkaros on sensijaan ihan sekava; en yhtään tiedä, onko se hyvä vai paha. Kalkaroksen reaktio Harryn syyttäessä häntä pelkuriksi on erikoinen, ja sen perusteella juuri nyt olen taipuvainen ajattelemaan, että K on hyvä, ja DD:n tappaminen sovittu juttu. Mutta on tosi hyvä, että viimeistä kirjaa odottaessa voi pohtia näitä, saapahan ajan kulumaan ;)

Vierailija
32/32 |
16.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka vaan monta vuotta sitten kirjoittaneet! Ei sitä kuoleman varjelukset 2, kohtausta pysty katsomaan ilman, että itku nousee kurkkuun. Kun Harry katsoo kalkaroksen muistelmia.. ehdottomasti vituttaa, että nää elokuvat loppui. Kalkaros oli aina Harryn puolella, vain koska rakasti lilyä, always.

Ehdottomasti elämäni paras päätös, että katsoin aikuis-iällä Harry Potter elokuvat uudelleen ja nää kaksi viimeistä varsinkin.

Ajattelin silloin pikku tyttönä, että ehdottasti Kalkaros on pahis. Ja en muutenkaan ymmärtänyt niistä mitään. Pakko myöntää että on vähän tyhjä olo kun katsoin kaikki nuo elokuvat ja en tule enää koskaan näkemään kalkarosta niissä, jos joskus tulee uusi elokuva.

Siinä roolihahmossa oli jotain niin kiehtovaa salaperäisyyttä ja ulkonäkökin on aika komistus.

Luin jostain että 2026 saattaisi tulla uusi elokuva, mutta eise ole enää sitä samaa ja luultavasti paskapuhetta. PS onneksi on YouTube mistä voi tiirailla tätä mystistä ihanaa miestä 😂