Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hirvittävä ahdistus taas

Vierailija
11.03.2018 |

Mä en selviä. :( En ole turvassa enkä tiedä miten pääsisin turvaan. Kaikki näkevät mut. Mä tahdon pois. :(

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurja että sulla on noin huono olo. Ootko minkään avun piirissä?, mene huomenna terveyskeskukseen, työterveyshuoltoon, yths:ään tai minkä piirissä oletkaan. Avun hakeminen on raskasta, eikä välttämättä onnistu ekalla kerralla, mutta se kannattaa, on siis vaivan arvoista. Tsemppiä ja aurinkoista kevättä sinulle!

Vierailija
2/17 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurja että sulla on noin huono olo. Ootko minkään avun piirissä?, mene huomenna terveyskeskukseen, työterveyshuoltoon, yths:ään tai minkä piirissä oletkaan. Avun hakeminen on raskasta, eikä välttämättä onnistu ekalla kerralla, mutta se kannattaa, on siis vaivan arvoista. Tsemppiä ja aurinkoista kevättä sinulle!

Olen joo avun piirissä jo. Mulla on tiistaina aika hoitajalle niin ehkä mä sinne asti jotenkin sinnittelen... :/ Tosi avuton fiilis kyllä. En tiedä että mitä se hoitajakaan tässä voi tehdä... Tuntuu että sinnittelen vaan koko ajan seuraavaan käyntiin asti eikä ne käynnit auta yhtään. Oikeastaan olo on aina vaan pahempi niiden jälkeen, kun se hoitaja antaa aina kotitehtäviä enkä saa melkein koskaan aikaiseksi tehdä niitä. :/ Tiedän kyllä, että itse pitäisi myös ottaa vastuuta omasta hoidosta, mutta en jaksa.

Kiitos tosi paljon mukavasta viestistä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit aivan hyvin sanoa hoitajalle, ettet jaksa tällä hetkellä mitään kotitehtäviä.

Vierailija
4/17 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit aivan hyvin sanoa hoitajalle, ettet jaksa tällä hetkellä mitään kotitehtäviä.

Ehkä sitten niin... Pitää yrittää tiistaina sanoa.

Ap

Vierailija
5/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään näin hoitajaa ja seuraava aika on vasta 2 viikon päästä. :( En tiedä miten sinnittelen taas sinne asti. Haluaisin vaan kuolla...

Vierailija
6/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua ahdistaa? Voisitko yrittää ymmärtää itseäsi, että nyt on voimat vähissä ja aika päästä irti asioista, mitä ei voi hallita? Nyt vain lepoa, koska keho ja mieli sitä vaatii. Kovasti voimia!

Vierailija
7/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään näin hoitajaa ja seuraava aika on vasta 2 viikon päästä. :( En tiedä miten sinnittelen taas sinne asti. Haluaisin vaan kuolla...

Ymmärrän sua hyvin. Mä olin odottanut 2 pitkää viikkoa hoitajalle pääsyä ja sitten se aika peruttiin. No nyt se sitten soitti mulle, että seuraava aika on yli kolmen viikon päästä...”Valitettavasti nyt on näin.”

Mäkin haluan kuolla.

Vierailija
8/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sua ahdistaa? Voisitko yrittää ymmärtää itseäsi, että nyt on voimat vähissä ja aika päästä irti asioista, mitä ei voi hallita? Nyt vain lepoa, koska keho ja mieli sitä vaatii. Kovasti voimia!

Kiitos. Ei edes ole mitään selkeää syytä tälle ahdistukselle. Elämä vaan ottaa voimille...

Ap

Vierailija
9/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä on vaan sellainen olo, että aion tappaa itseni huomenna. En tiedä johtuuko se tämänpäiväisestä hoitajan tapaamisesta, kun niiden käyntien jälkeen on aina tosi toivoton fiilis. Ne käynnit eivät tunnu auttavan yhtään. Olen niin loppu jo tähän kaikkeen. :(

Ap

Vierailija
10/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo vain pahentunut iltaa kohden. :/ En tajua oikeasti, miten jaksan taas seuraavat 2 viikkoa. Kuolema vaan enemmän ja enemmän mielessä.

Ap

Vierailija
12/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ketään läheistä keneltä voisit pyytää apua? Soittaisit kriisipuhelimeen.

Koita jaksaa minuutti kerrallaan.

Vierailija
13/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ketään läheistä keneltä voisit pyytää apua? Soittaisit kriisipuhelimeen.

Koita jaksaa minuutti kerrallaan.

Kai mä äidille voisin tästä sanoa, mutta toisaalta suunnittelen sitä itsemurhaa niin olisi turhaa huolestuttaa häntä, jos kuitenkin kuolen... Kriisipuhelimeen voisin kyllä yrittää huomenna soittaa, mutta sekin on niin vaikeaa. Monta kertaa olen yrittänyt soittaa, mutta sitten lyönyt luurin korvaan, kun sieltä on vastattu. :/

Ap

Vierailija
14/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt siis ilmeisesti sairaanhoitajan vastaanotolla? Oletko koskaan käynyt/hakenut psykoterapiaan? Se voisi auttaa paremmin ja aikojakin olisi saatavilla useammin. Onko muita keinoja kokeiltu, lääkkeitä, ryhmäterapiaa, ehkä magneetti tai sähköhoitoa?

Tiedän miltä tuntuu kun haluaa kuolla. Toivon kuitenkin että jaksaisit vielä yrittää. Et varmasti ole niin kamala ja toivoton tapaus kuin itse luulet. Olet vahva kun olet jaksanut sinnitellä pahan olon kanssa. <3

Vierailija
15/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
16/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niin kovasti yrität ja sinnittelet? Mitä pitäisi jaksaa? Rasitat turhaan itseäsi paineilemalla asista, kun se ei vaikuta mihinkään.

Kun mulla on tollanen olo makaan peiton alla ja " leikin" kuollutta. Ajattelen, että maailma pyörii ympärillä. Ihan sama miltä minusta tuntuu. En voisi lasten takia missään tapauksessa tappaa itseeni.

Huom. Mul ei ole mitään diagnoosia ja käyn normaalisti töissä ym. Kukaan ei voi edes kuvitella, että tunnen noin.

Joskus mietin ylipirteiden ihmisten kohdalla, että makaako nekin peiton alla parkumassa elämän ahdistavuutta.

Vierailija
17/17 |
13.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jospa nyt vain hakisit itsellesi sitä apua. Soita ensimmäisenä äidillesi ja pyydä häntä auttamaan sinua. Voit soittaa myös päivystykseen. Kerro, että suunnittelet itsemurhaa. 

Ahdistuksen vuoksi näet elämäsi näköalattomana. Muista, että nämä ajatukset ovat ainoastaan sinun ahdistukseen sairastuneiden aivojesi aikaansaannoksia. 

Ensimmäiseksi pitäisi saada sinun aivosi terveiksi. Siihen sinä tarvitset ammattiapua.  Oletko ajatellut, että huomenna ahdistuksesi saattaakin helpottaa hieman? Et voi tietää sitä, jos nyt luovutat. 

Kerroitko sille sinun hoitokontaktillesi itsemurha-ajatuksistasi? Jos et kertonut, kerro mahdollisimman pian. Eihän ihmistä saa hylätä akuutin tilanteen aikana. 

Tsemppiä! Soita äidillesi.