Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Noin 25 000e. Olen eläkkeellä, joten säästöjä ei enää kerry. Aiemmin annoin molemmille lapsille noin 10 000e pesämunaksi.
Miehellä paljon enemmän säästössä. Perintöä ja ahkeruudella hankittua omaisuutta. Ja huomio, olemme molemmat olleet tavallisia duunareita.
Vierailija kirjoitti:
Miten holtitonta voi taloudenpito olla jos pitää olla 50 tuhatta euroa vararahastossa?
Tuskin kovinkaan holtitonta mikäli pystyy säästämään 50k ellei sitten tienaa todella hyvin.
Lahjaksi saatu S-ketjun lahjakortti 40 eurolle on hätävarana
8500€ minun tilillä vaikka tavallaan säästettiin miehen kanssa yhdessä rahaa (10k), jotta voimme jompi kumpi olla kotona lapsen kanssa 1,5v ikään asti huoletta. Eli kyllä nuo tuosta hupenee puolen vuoden aikana.
*mummeli* kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millaisia hätiä ihmisille on sitten pahimmillaan tullut, joihin noita hätävarastoja on tarvittu? Esim. mikä hätä on maksanut jopa useita kymmeniä tuhansia?
Ei nyt kymmeniä tuhansia mennyt, mutta jonkun verran rahaa meni, kun tytär romutti autonsa ja hän joutui olemaan sairaalassa jonkin aikaa. Sairaalamaksut ei harmittaneet yhtään - pääasia, että parani ja kuntoutui. Auto taasen vaan peltiä.
Tämän takia mulla ja lapsella on vakuutus...
Vierailija kirjoitti:
Käyttötaiteeseen sijoitettuna varmaan 10 000, mutta kotivarana käteistä jotain 200 euroa.
"Käyttötaiteeseen" 😂 lui vuittunin laukkuihin jotka ostit ibizalta hyvään hintaan?
32000. Lapset 4&6, ikä 37, miehellä enemmän. Talolainan voisi maksaa pois heti mutta nollakoroilla paremman tuoton saa sijoittamalla muualle.
Käyttötaide tarkoittaa varmaankin muumimukeja
Noin 1700 e, olen tosin joutunut/joudun näitä säästöjä nyt käyttämään, kun koira sairastui. Olen 33 v. ja osa-aikatöissä.
Muutama satanen ja luottokorttiin täyteen vingutettu tällä hetkellä, mutta tänä vuonna tulikin se hätätilanne: avioero.
Kunhan pääsen viimeisistä laskuista pitää taas aloittaa säästäminen.
Mulla on vaan 4000 säästötilillä ja muutama satanen s bonuksia, käyttötilillä nyt 3000, kai sillä loman pärjää. Yh olen ja yksi teini.
Wau!
Kyllä on hajanaista tämä Suomalaisten elämä. Toisilla ei ole mitään ja toisilla on ihan älyttömästi.
Itsellä on vielä 10 000 säästöinä viime vuodelta, mutta nyt pitkäaikaistyöttömälle vaimolle pitää taas ostaa auto kun se on pilannut edellisensä, lapselle tietsikkaa toisen puhelin kuulemma aneeminen ja itseänikin pitäisi koittaa vähän palkita. Ennenkuin kesä on ohi, niin säästöistä tulee olemaan sulanut minimissään taas joku 7000€.
Suoraan sanottuna harmittaa, kun voisi oikeasti olla rahaa jemmassa vähän niinkuin joillain jotka tänne on kommentoineet, mutta nuo loiset imee kaiken.
..noh, vitsi vitsi. Ei lapset oo loisia.
En ole varma, ehkä reilu 7000€ perinteisellä säästötilillä, rahastojen arvoa en tarkasti muista nyt, mutta joitain tuhansia tällä hetkellä.
Visalta saisi luottoa vielä 3000€ jos oikein hätä olisi. Miehellä hätävarat suurin piirtein samaa luokkaa. Eipä olla mitään rikkaita, mutta jonkun aikaa pärjäiltäisiin, jos tiukka paikka tulee. Kyllä sitä aina jotenkin pärjää.
Vierailija kirjoitti:
Tämä ketju todistaa taas sen, että kunhan taloudessa vaan on kaksi työssäkäyvää aikuista, niin rahaa jää menojen jälkeen yli yllinkyllin. Ilmankos eronneillakin on niin kiire laittaa hynttyyt yhteen jonkun uuden kanssa ja pitää tästä uudesta ”onnesta” kynsin hampain kiinni, vaikka lapset kärsisivät ja aikuisillakin olisi pelkkää hampaiden kiristelyä.
Tämä!
Mulla on 30 000 ja miehellä 300 000. Käytännössä rahat on yhteiset mutta molemmilla omia tilejä. Mies tienaa n. tuplasti sen minkä minä.
420€ säästötilillä. Joka kuu laitan vähän säästöön, sitten joudun käyttämään johonkin laskuun. Kiitos Suomen mahtavien palkkojen.
Yritän pitää 10 000e säästötilillä, joka on juurikin se hätävara-tili. Mutta viimeksi tullut niitä ekstrakuluja sen verran että nyt tilillä vain yli 6 tonnia. Rahastoissa lisäksi joku 5000e. Ollaan nelikymppisiä, lapsettomia, eletään suht vapaasti mutta meillä suht kevyt kulurakenne, joka penni itse tienattu. Paljoa ei ole, mutta tälläkin pärjätään. :)