Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
661/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipe kirjoitti:

Moni täällä ilmoittaa luottokortin saldon vararahastoksi, ei se ole vararahasto vaan lainaa.

Mulla on 55 000, velaton. 

En näe järkeä hillota mitään vararahastoja pankkitilillä, kun luottokortilla pystyn maksamaan kaikki alle 10 000€ ”hädät”. Jos nyt vaikka hajoaa samana päivänä pesukone, jääkaappi ja pakastin ja uudet joudun hommaamaan noin 3000€:lla niin en näe mitään järkeä sitä varten rahaa tilillä makuuttaa. Vilauttaa korttia ja maksaa laskun sitten pois.

Vierailija
662/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyttiin henkilökohtaisesti, mutta koska kaikki omistetaan 50/50, niin käyttötilillä on tällä hetkellä n.10.000 euroa ja säästötilillä noin 130.000, joka johtuu siitä, että myytiin mökkitontti, joka kuului osana muutama vuosi sitten ostettuun rantakiinteistöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipe kirjoitti:

Moni täällä ilmoittaa luottokortin saldon vararahastoksi, ei se ole vararahasto vaan lainaa.

Kaikki raha on velkaa. Aina.

Vierailija
664/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteistä 8000.

Jos duunit loppuu niin vimppa tili äkkiä laskuihin jne. ja sit hakemaan työkkärit, asumistuki ja suht nopeesti toimeentulotuelle.

Jää se perusosa 490 näppiin vuokran, sähkön, kotivakuutuksen ja 50e/kk lääkkeiden jälkeen.

Noi omat yhteiskunnalle kuulumattomat namirahat on sitte niinku lomailuun ja dokailuun.

Takas duuniin sitte joskus ku siltä tuntuu.

M43

Vierailija
665/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen kanssa yhteinen vararahasto, siellä nyt noin 25 000. Käytetään jos tulee jotain isompaa mihin ei olla varauduttu, kuten nyt molempien autoihin tuli yhtä aikaa isot rempat. Sitten kerrytetään takaisin suurinpiirtein tuohon summaan. Asunto alkaa myös olla velaton, mutta tämän realisointi voi olla hankalaa (muuttotappiokunta, iso omakotitalo). Itselläni on oma varatili, jossa n. 2 000 ja miehellä on osakkeita (oli aloittanut niiden kanssa sijoittamisen jo ennen meidän yhteiselämää) ja niihin liittyvällä tilillä rahaa. Käyttötili pyritään pitämään aina tonnin verran plussan puolella eli kun tili alkaa olemaan lähellä tuota summaa, pihistellään seuraavaan palkkaan asti.

Vierailija
666/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuntoja 5kpl arvo noin 1 000 000€ yht . 3 kesämökkijä 60 000€, 150 000€ ja 250 000€. Tilillä rahaa reilut 60 000€, Osakesalkun arvo noin 500 000. Pari autoo yht 70 000€ 2 venettä noin 40 000€ moottoripyörä noin 5000€. Pankille velkaa 90 000€. Työttömänä ollaan mutta on muitakin tuloja : vuokratulot ja osingot. Hyvin on pärjätty ilman työpaikkaa.

Vierailija
667/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tänne ole vastanneet kuin rikkaat.Itselläni 0euroa.Köyhänä eläkeläisenä (1000euroa/kk) Elän kädestä suuhun.

Vierailija
668/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama kymppi kolikoina possussa..

1150e eläkesäästöjä, jotka voi oikean hädän tullen käyttää. Miehen säästöistä en tiedä, ei kuulu minulle.

N35

Vierailija
669/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ ja 2 muumimukia

Vierailija
670/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ei ole tällä hetkellä varsinaista säästötiliä, mutta laitan joka kk palkasta asp-tilille rahaa syrjään. Käyttötilillä on noin 5000 euroa ja asp-tilillä 4150 euroa, noin vuoden olen sinne säästänyt. Lainaa ei tällä hetkellä ole. Työelämässä olen nyt ollut 3,5 vuotta.

Vierailija
671/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 €, olen kahden lapsen yh, ei omaisuutta missään muodossa, paitsi normiasuinirtaimisto.

Vierailija
672/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aviomies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Likvidiä (osakkeet, rahastot ja pankkitili) varallisuutta 1,5 miljoonaa euroa (ilman mitään lapinlisää), joten omaehtoiselle eläkkeelle voisin siirtyä sikälimikäli työnteko ei enää maistuisi. Mutta vielä sitä mielellään töihin aamulla jaksaa lähteä.

Säästetty hyvin kurinalaisesti 15 vuotiaasta alkaen, säästämistä auttanut luonnollisesti hyväpalkkaiset työt. En ole koskaan ollut materialisti, joten säästäminen on ollut loppujen lopuksi hyvinkin helppoa.

Ja ikää 45 vuotta, ei perhettä.

Kuulostaa tylsältä elämältä! Itsellä ikää 55 vuotta, kaksi lasta 20+, varallisuutta n. 600.000 euroa, mistä asunto on 300.000 ja kesämökki 100.000. Loput varallisuudesta rahastoissa. Ja työnantaja maksaa lisäeläkkeen. Jään eläkkeelle 65 v koska viihdyn työssäni ja vapaa-aikaakin on riittävästi. Ilman perhettä minullakin olisi varmaan 1,5 miljoona, mutta mitä varten? Peheeni on tärkeintä elämässäni! Pystyn antaa (rakkautta ja) rahaa kuukausittain lapselleni, jotka molemmat opiskelevat yliopistossa.

Vaimon kanssa matkustellaan nykyään säännöllisesti kahdestaan.

Varmasti tylsää monen mielestä, mutta luontevaa mulle. Säästämisessä tosiaan on kaksi komponenttia: hyvät tulot ja pienet menot. Jos tulot riittää nipun napin välttämättömiin menoihin, niin ei siinä paljon säästellä.

Mutta myös menojen tarkka seuraaminen on osa säästämistä. Omaan tuttavapiiriin kuuluu lukuisa määrä ihmisiä, jotka tienaavat reippaasti enemmän kuin minä, mutta kaikki raha menee saman tien kuin tulee. Jokainen tyylillään. Itse en koe tarvitsevani mitään ylimääräistä ja asiat, jotka tuovat merkitystä elämääni (kirjat, liikunta, kokkaus) eivät juuri maksa mitään.

Mitä tulee perheeseen, niin aina ei elämä mene niin kuin haluaisi. C’est la vie.

Vierailija
673/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

689€ jossain s-pankin rahastossa,100€ säästäjässä ja 120€ e-possutilillä Nordeassa.

Lasten prinsessapossussa kolikoita 93€ ja jotain..

Vierailija
674/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipe kirjoitti:

kerrotko miten käyttämätön luottokortin luottoraja olisi VELKAA. se muuttuu velaksi vasta kun käytetään. Ja kyllä se on vararahasto, sillä voi maksaa menoja. Ja vieläpä korottakin tietyissä tapauksissa.

Vierailija
675/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, mitä summia. Meillä oli miehen kanssa yhteisellä hätävaratilillä 1200e, mutta nyt on enää 300e jäljellä, kun ei ole ollut varaa siirtää sinne lisää.

Minkälaisesta "hädästä" on selvinnyt 900 eurolla?

Pesukone hajosi ja siihen perään tuli odotettua isompi vesilasku. Sinne menivät ne 900 e.

Vierailija
676/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten holtitonta voi taloudenpito olla jos pitää olla 50 tuhatta euroa vararahastossa?

Miten köyhä pitää olla jos ei ole tuon vertaa ylimääräistä.

Nimimerkillä 160 000 UDS tripla B bondeissa, ne joka kuun lopusssa tulevar korkotulot kovin mieltä lämmittää koska rahan perään perso olen... 

On kuule kiva kohottaa elintasoa korkotuloilla

Vierailija
677/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauheasti teillä on rahaa jemmassa. Hyvä hallitus, lapsilisät pitää lopettaa. Ihan turhia ovat, kun lapsiperheissä muutenkin tilit tursuu ylimääräistä rahaa.

Vierailija
678/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ketju todistaa taas sen, että kunhan taloudessa vaan on kaksi työssäkäyvää aikuista, niin rahaa jää menojen jälkeen yli yllinkyllin. Ilmankos eronneillakin on niin kiire laittaa hynttyyt yhteen jonkun uuden kanssa ja pitää tästä uudesta ”onnesta” kynsin hampain kiinni, vaikka lapset kärsisivät ja aikuisillakin olisi pelkkää hampaiden kiristelyä.

Vierailija
679/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä lueskellessa tuli mieleen että aika monella se paha päiväkin on erilainen. Itsellä meni tiskikone, tv ja ainoat loskakelin vedenpitävät kengät 2 vko sisään...eikä tuntunut missään. Oma pahan päivän suunnitelma on miten selviytyä työttömyydestä jos ansiosidonnainen uhkaa loppua.

-Jostain tuolta aiemmalta sivulta, se jolla oli lapsen lukio ja autokoulu jo turvattu-

Vierailija
680/904 |
08.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheasti teillä on rahaa jemmassa. Hyvä hallitus, lapsilisät pitää lopettaa. Ihan turhia ovat, kun lapsiperheissä muutenkin tilit tursuu ylimääräistä rahaa.

Ketjussa oli kyllä melko monta lapsetonta tai sinkkuakin mukana...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän viisi