Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.

Vierailija
11.03.2018 |

Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.

Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.

Kommentit (904)

Vierailija
721/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herttaistn luottavaisena porukka petaa itselleen hyviä eläkepäiviä. Sanoisin että käyttäkää ne rahat elämiseen tässä ja nyt kun olette vielä terveitä ja hengissä.

Meillä on tuo periaate ja kattavat vakuutukset. Toki koulutus ja työurat ovat sellaiset, ettei työttömyys ole uhkana. Eräänlaista taloudensuunnittelua ollut alanvalinnatkin siis.

Vierailija
722/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh! Ei näytä osa palstamammoista olevan köyhiä eikä kipeitä! Taidan sittenkin alkaa vihervassariksi minäkin, jotta jakautuisi tasaisemmin tämä hyvinvointi. 7000 € tuloilla en ole itse saanut kasaan kuin 300 000 asuntolainaa ja 60 000 euroa muita velkoja.

Kertokaas Warren Buffetit minulle, mikä järki on pitää vararahastoja tilillä, jos on lainaa?? Sitten ymmärrän jos on asuntolainaa, ja vararahasto kiinni osakkeissa. Ja siis lainan korko pienempi kuin osakesalkun tuotto. Muuten en tuollaisissa rahakasoissa näe järkeä..

Eikös viikonlopun hätävara rahastoksi riitä 2000 €:n visaluotto, ja arkipäivinä saa lainaa pankista jos hätä tulee??

T.Rolli

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh! Ei näytä osa palstamammoista olevan köyhiä eikä kipeitä! Taidan sittenkin alkaa vihervassariksi minäkin, jotta jakautuisi tasaisemmin tämä hyvinvointi. 7000 € tuloilla en ole itse saanut kasaan kuin 300 000 asuntolainaa ja 60 000 euroa muita velkoja.

Kertokaas Warren Buffetit minulle, mikä järki on pitää vararahastoja tilillä, jos on lainaa?? Sitten ymmärrän jos on asuntolainaa, ja vararahasto kiinni osakkeissa. Ja siis lainan korko pienempi kuin osakesalkun tuotto. Muuten en tuollaisissa rahakasoissa näe järkeä..

Eikös viikonlopun hätävara rahastoksi riitä 2000 €:n visaluotto, ja arkipäivinä saa lainaa pankista jos hätä tulee??

T.Rolli

No, jos mamman makeanhimo yllättää, niin siinä voi palaa paljon rahaa .. siinä ei muutama tonni riitä.

Sinccis

Vierailija
724/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan ymmärrä, mitä järkeä on makuuttaa kymmeniätuhansia euroja pankkitilillä. Saahan rahan realisoitua myös jos se on sijoitettuna osakkeisiin, kuten itsellä.

Vierailija
725/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Herttaistn luottavaisena porukka petaa itselleen hyviä eläkepäiviä. Sanoisin että käyttäkää ne rahat elämiseen tässä ja nyt kun olette vielä terveitä ja hengissä.

Meillä on tuo periaate ja kattavat vakuutukset. Toki koulutus ja työurat ovat sellaiset, ettei työttömyys ole uhkana. Eräänlaista taloudensuunnittelua ollut alanvalinnatkin siis.

Ai te molemmat olette lääkäreitä. Kumma, kun ammatikseen koulutuksia suunnittelevat korkeakoulutetut eivät osaa sanoa, mikä ammatti työllistää satavarmasti 10, 20 ja 30 vuoden kuluttua. Suomessa on koulutettu hurjasti sairaanhoitajia, joilla oli massatyöttömyys 90-luvulla, insinöörejä, joita oli sitten liikaa 2000-luvulla ja kaivosalan työntekijöitä, joita tuntuu olevan välillä liikaa ja välillä liian vähän.

Vierailija
726/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole latiakaan säästössä. Ainoastaan tulevalle lukiolaiselle on 2600 euroa säästetty nä synttärirahoista ja nuoren kesätöistä. Menevät läppäriin ja kirjoihin yms. eikä piisaakaan. Kaikki menee mitä tulee. Olen takuueläkkeellä oleva yh, lapset teinejä. Mies asuu hoitokodissa ja käy joka toinen viikonloppu täällä, silloin menee enemmän rahaa, kuin normaalisti.

Vierailija
727/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että paskapuhetta 90% näistä teidän säästöistänne.

Pari vuotta sitten oli juttua, että jopa kolmanneksella kotitalouksista ei ole säästöjä, eli eletään kädestä suuhun. Täällä useimmilla on, jopa tavan käyttötilillä, asunnon ostamiseen riittävät varat. Puhumattakaan mittavista sijoituksista ja säästötileistä.

Mutta luonnollisesti tänne kokoontuu aina rikkain promille väestöä.

Vierailija
728/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän päälle 2000€

Vierailija
729/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän yleensä säästötililä sellaiset viisi tonnia. Se on varmaan verrattavissa tuohon vararahastoon, kun kaikkea ei viitsi sijoittaakaan jos tulee yllättäviä kuluja.

Vierailija
730/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään. Mies ja isä, tässä järjestyksessä, jeesii tarvittaessa. Molemmat ylimmässä tulodesiilissä, itse toiseksi alimmassa.

Vierailija
731/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

150€.  Taivaan Isä pitää musta huolen, on pitänyt tähänkin asti ja pitänee jatkossakin. Surettaa teidän puolesta, kun ei ole isompaa turvaa vaan pitää itse pönkittää oma selustansa, ja jos ei ole varaa ni sitten on pökäle housuissa. Relatkaa nyt, Jumala tahtoo pitää huolta kaikista itseriittoisistakin!

Vierailija
732/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kanssasi osittain samaa mieltä. Nuorena eläminen ja kokemukset ovat paljon arvokkaampia kuin samat asiat vanhempana.

Silti, mielestäni "tässä ja nyt"-eläminen ei ole mitenkään riippuvainen käytetystä rahasta. Kyseessähän on siis täysin subjektiivinen kokemus, johon muut kuin kuluttaja itse eivät voi antaa vastausta. Se, mitä yksi pitää tärkeänä, on toiselle täysi turhake. On myös turhaa olettaa, että kaikki haluaisivat pitää elintasonsa tulojensa mukaisessa tapissa.

Vierailija
733/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole latiakaan säästössä. Ainoastaan tulevalle lukiolaiselle on 2600 euroa säästetty nä synttärirahoista ja nuoren kesätöistä. Menevät läppäriin ja kirjoihin yms. eikä piisaakaan. Kaikki menee mitä tulee. Olen takuueläkkeellä oleva yh, lapset teinejä. Mies asuu hoitokodissa ja käy joka toinen viikonloppu täällä, silloin menee enemmän rahaa, kuin normaalisti.

Siis mikä tää takuueläke on? Olet 65v. ja sulla on teinejä kotona? 

Mitä en ole ymmärtänyt?

Sinccis

Vierailija
734/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

13057e, tarkalleen ja käteisenä. Olen Kelan rahoilla eli työmarkkinatuki, asumistuki ja tt-tuki.

Vierailija
735/904 |
10.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri aloitamassa 20-vuotiaana yliopiston ja säästötilillä 11 000 euroa. Käyttötilillä 600 euroa. Koitan pärjätä ilman opintolainaa, vaikka tiedän, että sen voi kaikki laittaa säästöön, mutta en halua ottaa riskiä, että tulee jokin este valmistumiselleni ja en saakaan opintolainahyvitystä, jolloin vain häviäisin rahaa.

Vierailija
736/904 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuvittelet ettei säästäväisesti elävät elä niitä unelmiaan? Mulla ainakin jää palkasta liki puolet pakollisten kulujen jälkeen, siitä riittää sekä säästöön että kulutukseen. Toki voisin ottaa velkaa puolen millin taloon ja sadan tonnin autoon....sitten mullekään ei jäis niitä paheksuttuja säästöjä.

Vierailija
737/904 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei

Vierailija
738/904 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä n. 10 k€. Osakkeissa/rahastoissa kiinni n. 30 k€. Asunto vuokralla, jonka saa myytyä 24:ssa tunnissa, n. 180k€. Lainaa n. 210 k€. Yksi lapsi.

Vierailija
739/904 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te keillä lainaa enemmän kuin säästöjä, kai ymmärrätte että nettovarallisuutenne on negatiivinen?

Vierailija
740/904 |
11.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te keillä lainaa enemmän kuin säästöjä, kai ymmärrätte että nettovarallisuutenne on negatiivinen?

Sijoituasunto voi olla velaton vaikka omaan kotiin ln vielä lainaa...jolloin sitä sijoitusasuntoa voi käyttää hätävarana.

Ei kai mikään pankki enää myönnä lainaa niin paljon että netto jää negatiiviseksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kahdeksan