Paljonko teillä on "vararahasto" hädän varalle? VALEHTELEMATTA.
Ihan siis sinun onat rahasi, ei miehen.
Minulla on 50 000.
Asun yksin yhden lapsen kanssa.
Kommentit (904)
Vierailija kirjoitti:
0 euroa. Ei duunarin älyllä paljon säästetä mitään vara rahastoja.
Korjasin.
Minulla säästöissä ja sijoituksissa noin 100 000 euroa tällä hetkellä. Käyttötilillä noin 7000 euroa. Omistan lisäksi puolet noin 800 000 eken asunnosta ja puolet noin 300 000 euron vapaa-ajan asunnosta. Lisäksi on muuta omaisuutta. Velkaa on noin 50 000.
Olen tähän mennessä vain säästänyt tilille koska sijoittaminen on minulle todella vierasta. Matkasäästötilille menee 100 e/kuussa ja sen kulutan lasten kanssa matkustamiseen vähintään joka toinen vuosi.
Pahan päivän varalle on n. 6-7 tuhatta euroa.
Asun yksin omakotitalossa kahden lapsen kanssa.
Omia säästöjä 300€ ja yhteisiä päälle 1000€. Se iso hätä tuli juuri viime talvena, ja säästöt hupenivat siihen, nyt vaan säästämään ahkerasti. Kädestä suuhun on, joutuu tosiaan miettimään miten saa säästettyä.
20 000 säästötilillä. Nuorena olisi usein ollut puskurille tarvetta. Syöpä ei ollut kiva saada, eikä varsinkaan minimituloisena opiskelijana. Siksi pidän isoa puskuria. Tuolla rahalla elän tarvittaessa vuoden jossain halpamaassa ja puoli vuotta kalliimmassa.
500€. Ei työkyvyttömyyseläkkeellä olevan ole helppoa säästää rahaa koska kaikista lääkkeistä ei saa Kela-korvauksia ja lääkärissä joutuu käymään kuukausittain.
Kympin kerrallaan olen kerännyt hätärahastoa kodinkoneen rikkoutumisen varalta. Kulutusluottoihin en ole vielä sortunut.
Jaa-a. Ainakin 8000 e säästötilillä.
Toinen mokoma on käyttötilillä, ja lisäksi osakkeissa ja rahastossa jotain 6000 e.
Ja jos sairastun vakavasti esim. syöpään, niin tilille napsahtaa 20 000 e.
Asun yksin, ei lapsia tai lemmikkejä. Hyvin pärjään.
Taitaa säästötilillä olla juuri ja juuri 1000€ ja sijoituksia +-15000€. Säästötili tyhjillään, koska valmistuin vasta ja säästäminen on pienipalkkaisena hidasta. Talouteemme kuuluu kaksi lasta ja kaksi aikuista.
Moni täällä ilmoittaa luottokortin saldon vararahastoksi, ei se ole vararahasto vaan lainaa.
Mulla on 55 000, velaton.
Aviomies kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni täällä kirjoittaa että ”meillä on...” tai ”yhteisellä tilillä..” kun nimenomaan aloituksessa kysyttiin että paljonko juuri sinulla on vararastoa, ei puolisolla tai yhteisomistuksella.
Kas kun on olemassa vaan "me" meidän perheessä.
Me=
vaimo= 500 e/kk
mies = 5000 e/kk
Pari tonnia on vararahaa säästötilillä. Sijoituksia ja asuntoja varten on niiden pyöritystileillä sitten enemmän.
Säästössä 50 000€. Käyttötilillä n. 5000€. Pieni rahasto n.1500€. Asun yksin.
About 100e, 2 lasta ja mies. Haluaisin säästää, mutta raha ei riitä säästämiseen, kun aina on jokin "ylimääräinen" meno, milloin auton remonttiin, milloin lasten harrastusvälineisiin tms. 🤷♀️
+1000e säästössä lomamatkaan, ei "pahan päivän varalle"
Minulla on vähän reilu 4000e. Mitään rahan arvoista en auton lisäksi omista. Mies ja yksi lapsi löytyy. Exän kanssa ollessa elettiin niin kädestä suuhun ja velkojia tunki ovista ja ikkunoista. Nyt on velat maksettu ja vasta hetken olen pystynyt säästämään itselleni.
Vierailija kirjoitti:
Miten OIKEASTI täällä on näin varakasta jengiä?!
Ihan tavallisia omakotitaloihmisiä luultavasti.
Toisaalta myöskin voisi kuvitella, että aktiiviset raha-asioitaan hyvin hoitavat ihmiset ovat myöskin vapaa-ajallaan verkossa aktiivisia.
Aikanaan sanoin itseni irti töistä. Se oli helppoa, koska tilillä oli yli 80 000 eur.
Tilillä pitää aina olla sen verran, että itsemääräämiskyky on tallella.
0 euroa. Ei duunarin palkoilla paljon säästetä mitään vara rahastoja.