Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isovanhemmat eivät osta enää vaatteita lapselleni

Vierailija
11.03.2018 |

Sen jälkeen kun meillä tuli ero ex-miehen kanssa ja mies alkoi maksaa minulle elatustukea, isovanhemmat lakkasivat ostamasta vaatteita. Ennen he ostivat useasti kaikkea. Kyllähän minä ymmärrän sen, että mun kuuluu elatustuen puitteissa nyt kaikki kustantaa, mutta silti tuntuu vähän pahalta, että isovanhemmat eivät enää halua ostaa lapselleni mitään. Olen itse todella pienituloinen ja miehen 200€ elatustuki menee käytännössä ruokaan ja asumiskustannuksiin. Olisi kiva ostaa joskus jotain kivaa vaatetta lapselle, mutta ei ole vara. Onko teille kellekään käynyt vastaavaa? Lisäksi myös harmittaa, että olen aika yksin koko ajan, kun oma lapauudenperhe on kaukana. Ex-miehelläni on koko ajan apua hänen perheestä ja uudesta tyttöystävästä. Jotenkin vaan tuntuu kamalan epäreilulta kaikki tällä hetkellä. Noh, onneksi minulla on lapseni, jota ilman en kyllä välttämättä jaksaisi. Olen kiitollinen hänestä ja yritän olla mahdollisimman hyvä äiti. Piti vaan purkaa johonkin..

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Kuulostaa siltä, että odotat näiltä isovanhemmilta vain ja ainoastaan taloudellista tukea. Pidätkö yhteyttä heihin? Tapaako lapsi isovanhempaan säännöllisesti? Isovanhempien merkitys lapselle on paljon enemmän kuin toimia joulupukkina.

Lapsi tapaa isovanhempiaan joka toinen viikonloppu, jolloin ex-mieheni roudaa lapsen sinne. Siitä kuviosta en tiedä sen enempää, enkä voi siihen puuttuakaan. Mutta kyllä, lapsi tapaa isovanhempiaan säännöllisesti.

Ap

Tämä kertoo isästä aika paljon, jos ei pärjää lapsensa kanssa kaksin. Joku päivä olet tyytyväinen Ap että pääsit miehestä eroon.

Ja jos mies EI veisi lasta vanhemmilleen, olisi silloinkin huono isä, kun ei huolehdi lapsen ja isovanhempien suhteista. 

Eihän tässä isää olla syytetty siitä, vaan apta. Mä en vieläkään ymmärrä miksi äidin pitäisi ylläpitää suhteita isovanhempiin, jos lapsella on isä. Siis isän puolen isovanhempien. Ei mene vaan jakeluun. Voisiko joku kertoa?

ei tässä ole mistään muusta kyse kuin siitä, että katkerat av-mammat haluavat tuottaa pahaa oloa jo ennestään masentuneelle ihmiselle. Ovat varmaan itsekin olleeet joskus vastaavassa tilanteessa ja kokeneet vääryyttä. Nyt kokevat, että toistenkin pitää kuulua kokea vääryyttä.

Vierailija
42/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on niin vähän vaatetta, että joudumme käyttämään niitä samoja vaatteita sekä minun että ex-miehen luona. Lapsella ei ole mitään "vaatevarastoa" isänsä luona. Me roudaillaan niitä vaatteita edestakaisin.

Ap

Älä anna niitä vaatteita exällesi? Ostakoot lukseen omat..

Minä kun kuvittelin että on lapsen vaatteista kysymys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on niin vähän vaatetta, että joudumme käyttämään niitä samoja vaatteita sekä minun että ex-miehen luona. Lapsella ei ole mitään "vaatevarastoa" isänsä luona. Me roudaillaan niitä vaatteita edestakaisin.

Ap

Kirpputoreilla myydään eurolla ja parilla eurolla paljon kauniita vaatteita. Kannattaa lähteä kiertelemään ja voit tehdä hyviä löytöjä, lisäksi saat muuta ajateltavaa.