Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen isovanhemmat eivät osta enää vaatteita lapselleni

Vierailija
11.03.2018 |

Sen jälkeen kun meillä tuli ero ex-miehen kanssa ja mies alkoi maksaa minulle elatustukea, isovanhemmat lakkasivat ostamasta vaatteita. Ennen he ostivat useasti kaikkea. Kyllähän minä ymmärrän sen, että mun kuuluu elatustuen puitteissa nyt kaikki kustantaa, mutta silti tuntuu vähän pahalta, että isovanhemmat eivät enää halua ostaa lapselleni mitään. Olen itse todella pienituloinen ja miehen 200€ elatustuki menee käytännössä ruokaan ja asumiskustannuksiin. Olisi kiva ostaa joskus jotain kivaa vaatetta lapselle, mutta ei ole vara. Onko teille kellekään käynyt vastaavaa? Lisäksi myös harmittaa, että olen aika yksin koko ajan, kun oma lapauudenperhe on kaukana. Ex-miehelläni on koko ajan apua hänen perheestä ja uudesta tyttöystävästä. Jotenkin vaan tuntuu kamalan epäreilulta kaikki tällä hetkellä. Noh, onneksi minulla on lapseni, jota ilman en kyllä välttämättä jaksaisi. Olen kiitollinen hänestä ja yritän olla mahdollisimman hyvä äiti. Piti vaan purkaa johonkin..

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehditko itse yhtään yhteydenpidosta ex-appivanhempiin, vai dumppasitko heidät elämästäsi samalla kuin miehenkin?

Minkä takia apn pitäisi olla yhteydessä ex-appivanhempiinsa? Varsinkin jos he ovat tuollaisia mulkeroita. Kyllä varmaan lapsi näkee isovanhempiaan isänsä kautta.. ihan vaan ohis

Ohis myös, mutta ei tietenkään tarvitse. Isovanhemmilla tuskin kuitenkaan on mitään kristallipalloa, josta voisivat katsoa, mitä lapsenlapsi juuri nyt tarvitsee. Jos lasten isä ei sitä kerro, isovanhemmat olettavat, että lapsella on kaikki tarpeellinen.

Huoh. Miksi ihmeessä apn pitäisi se kertoa? Eiköhän sillä lapsella ole isä, joka voi nuo sanat saattaa. Vai eikö isät osaa hoitaa tuollaisia asioita? Nyt en uhan ymmärrä.

Minähän nimenomaan kirjoitin: "Jos lasten isä ei sitä kerro..." Käsittääkseni ap ei ole lasten isä vaan äiti.

Vierailija
22/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Kuulostaa siltä, että odotat näiltä isovanhemmilta vain ja ainoastaan taloudellista tukea. Pidätkö yhteyttä heihin? Tapaako lapsi isovanhempaan säännöllisesti? Isovanhempien merkitys lapselle on paljon enemmän kuin toimia joulupukkina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule aloittaja, kyllä Suomessa on ihan vapaa oikeus liikkua ja muuttaa mihin tahansa ex-miehestä riippumatta. Oletko vähän yksinkertainen?

Eikä miehesi vanhemmilla ole mitään velvollisuutta hankkia lapsellesi vaatteita. Ota itseäsi niskasta kiinni ja lopeta surkuttelu ja ala elämään omaa elämääsi.

Vierailija
24/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on niin vähän vaatetta, että joudumme käyttämään niitä samoja vaatteita sekä minun että ex-miehen luona. Lapsella ei ole mitään "vaatevarastoa" isänsä luona. Me roudaillaan niitä vaatteita edestakaisin.

Ap

Vähän? Pienet lapset kasvavat niin nopeasti, että tuplavatevarastot ovat lähinnä tyhmyyttä.

Vierailija
25/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapsella on niin vähän vaatetta, että joudumme käyttämään niitä samoja vaatteita sekä minun että ex-miehen luona. Lapsella ei ole mitään "vaatevarastoa" isänsä luona. Me roudaillaan niitä vaatteita edestakaisin.

Ap

Älä anna niitä vaatteita exällesi? Ostakoot lukseen omat..

Vierailija
26/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Kuulostaa siltä, että odotat näiltä isovanhemmilta vain ja ainoastaan taloudellista tukea. Pidätkö yhteyttä heihin? Tapaako lapsi isovanhempaan säännöllisesti? Isovanhempien merkitys lapselle on paljon enemmän kuin toimia joulupukkina.

Lapsi tapaa isovanhempiaan joka toinen viikonloppu, jolloin ex-mieheni roudaa lapsen sinne. Siitä kuviosta en tiedä sen enempää, enkä voi siihen puuttuakaan. Mutta kyllä, lapsi tapaa isovanhempiaan säännöllisesti.

Ap

Vierailija
27/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. Tai vaihtoehtoisesti mukana olleet vaatteet palautuvat isän luota pestyinä eikä likapyykkinä, jolloin äidin ei tarvitse ensitöikseen ryhtyä pesemään pyykkiä.

Vierailija
28/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihan hyvä, että lapsella on yhdet vaatteet, joita sitten kuljetetaan hänen mukanaan. Olen sivusta seurannut yhtä eroperhettä, jossa kaikki on tuplaten ja sitten riidellään, jos/kun joku isän/äidin luokse ostettu onkin kulkeutunut vahingossa toiseen paikkaan. Lapsi siitä kärsii, kun joutuu elämään ihmeellistä kaksoiselämää ja pahimmassa tapauksessa vielä niin, että toisessa paikassa elintaso on ihan eri tasolla kuin toisessa.

Vierailija
29/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi tapaa isovanhempiaan joka toinen viikonloppu, jolloin ex-mieheni roudaa lapsen sinne. Siitä kuviosta en tiedä sen enempää, enkä voi siihen puuttuakaan. Mutta kyllä, lapsi tapaa isovanhempiaan säännöllisesti.

Ap

No nyt sitten sovit exäsi kanssa, että molemmissa kodeissa on lapselle omat vaatteet ja ainoastan ne vaatteet, jotka lapsella on mennessä ja tullessa päällä, ovat kummassakin kodissa käytössä. Jos isällä ei ole varaa tai halua ostaa lapselleen vaatteita, hän voi puhua asiasta omille vanhemmilleen ja nämä voivat halutessaan ostaa isän luona tarvittavat vaatteet. 

Vierailija
30/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri näin. Tai vaihtoehtoisesti mukana olleet vaatteet palautuvat isän luota pestyinä eikä likapyykkinä, jolloin äidin ei tarvitse ensitöikseen ryhtyä pesemään pyykkiä.

Kahdessa päivässä syntyy koneellinen likapyykkiä?

Vierailija
31/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihan hyvä, että lapsella on yhdet vaatteet, joita sitten kuljetetaan hänen mukanaan. Olen sivusta seurannut yhtä eroperhettä, jossa kaikki on tuplaten ja sitten riidellään, jos/kun joku isän/äidin luokse ostettu onkin kulkeutunut vahingossa toiseen paikkaan. Lapsi siitä kärsii, kun joutuu elämään ihmeellistä kaksoiselämää ja pahimmassa tapauksessa vielä niin, että toisessa paikassa elintaso on ihan eri tasolla kuin toisessa.

Mun käsittääkseni ap nyt kuitenkin kokee ongelmaksi, että lapsella on sekä äidin että isän luona samat vaatteet. 

Vierailija
32/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No nyt sitten sovit exäsi kanssa, että molemmissa kodeissa on lapselle omat vaatteet ja ainoastan ne vaatteet, jotka lapsella on mennessä ja tullessa päällä, ovat kummassakin kodissa käytössä. Jos isällä ei ole varaa tai halua ostaa lapselleen vaatteita, hän voi puhua asiasta omille vanhemmilleen ja nämä voivat halutessaan ostaa isän luona tarvittavat vaatteet. 

Tuolla tavoinko kuvittelet saavan lapselle uuden haalarin ex miniän kotiin?

Vierailija
33/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käsittääkseni ap nyt kuitenkin kokee ongelmaksi, että lapsella on sekä äidin että isän luona samat vaatteet. 

Ap kokee ongelmaksi että hän itse joutuu tukineen ostamaan kaikki vaatteet.

Vierailija
34/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää pliis alkako tappelemaan tässä ketjussa. Tarkoitus oli ehkä enemmänkin purkaa tuntojani ja suruani.

Ap

Vierailija
35/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuolla tavoinko kuvittelet saavan lapselle uuden haalarin ex miniän kotiin?

Isovanhempien tehtävä ei ole huolehtia siitä, että lapsenlapsilla on riittävästi vaatteita. Se on VANHEMPIEN tehtävä. Jos lapsella ei ole tarpeellista haalaria, ap puhuu asiasta lapsensa isän kanssa. Ilmeisesti tässä isä ei ole halukas hankkimaan lapselleen vaatteita, joten ainoa, mitä ap voi tässä tapauksessa tehdä on, että hän ei enää laita vaihtovaatteita lapsen mukaan, kun tämä menee isälleen. Näin isän on pakko joko ostaa itse lapselleen vaatteita tai pyytää vanhempiaan ostamaan. Ei ap voi vaatia exänsä vanhemmilta lapselleen vaatteita vaan exältään. 

Vierailija
36/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi ap ymmärrän harmistuksesi. Vaikutat kivalta ihmiseltä. Välillä saakin velloa itsesäälissä ja surkutella oloaan. Kunhan sitten muistas taas suunnata kohti uusia pettymyksiä. ( ;

Kun omat lapseni olivat pikkuisia niin minun isovanhempani kustansivat heille kaikkea kivaa vaatetta ja mm. kahvilareissuja ja ruokakauppareissulla ostivat esim. hiekkaleluja. Isovanhempieni kuoltua on toki ikävä heitä kohtaan suuri, mutta kyllä näin yksinhuoltajalle ne ekstratavarat lapsille olivat mukava lisä. Enkä pidä itseäni kamalana ihmisenä vaikka näin ajattelenkin.

Sinuna harkitsisin muuttoa lähemmäs tukiverkkoa, jos taloudellisesti se on mm. töiden takia kannattavaa.

Kirpputoreilta saa kivoja ja edullisia vaatteita, kunhan jaksaa kierrellä. Eiväthän ne sama ole kuin uudet, ilmaiset lahjat, mutta jos vaatteista on pulaa niin suosittelen kiertelemään.

Kaikkea hyvää sinulle ja lapsellesi.

Vierailija
37/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä kertoo isästä aika paljon, jos ei pärjää lapsensa kanssa kaksin. Joku päivä olet tyytyväinen Ap että pääsit miehestä eroon.

Vierailija
38/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tämä kertoo isästä aika paljon, jos ei pärjää lapsensa kanssa kaksin. Joku päivä olet tyytyväinen Ap että pääsit miehestä eroon.

Ja jos mies EI veisi lasta vanhemmilleen, olisi silloinkin huono isä, kun ei huolehdi lapsen ja isovanhempien suhteista. 

Vierailija
39/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja jos mies EI veisi lasta vanhemmilleen, olisi silloinkin huono isä, kun ei huolehdi lapsen ja isovanhempien suhteista. 

Eihän tässä isää olla syytetty siitä, vaan apta. Mä en vieläkään ymmärrä miksi äidin pitäisi ylläpitää suhteita isovanhempiin, jos lapsella on isä. Siis isän puolen isovanhempien. Ei mene vaan jakeluun. Voisiko joku kertoa?

Vierailija
40/43 |
11.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin normaalisti ei kyllä kehtaa maksattaa isoja hankintoja isovanhemmilla kun kuitenkin eläke ei pitkälle riitä ja pieneen kivaan ei monasti rahaa edes itsellä.