Te joilla on jatkuvasti finnejä, ettekö pese kasvojanne?
Ihmettelen erästä työkaveria jolla on kesät ja talvet naama täynnä finnejä. Olisiko se ylivoimaista pestä kasvot ja käyttää vaiko jotakin rasvaa?
Kommentit (19)
Te, jotka ette tiedä mitään, mutta jotka kuitenkin tuotte julki tietämättömyytenne esim. internetissä: onko niin ylivoimaista käyttää sitä Googlea ja hakea tietoa asioista?
OMG! Kaiken muun oonkin jo kokeillu, mutta kasvojen peseminen ei käynyt mielessäkään!
Täytyykin sanoa tolle teinille, että jos rupeisit pesemään tuota naamaas.
Minulla auttoi finneihin se, että aloin joka ilta kuorimaan naaman sokerilla. Meikin puhdistajat ei ilmeisesti pesseet tarpeeksi tehokkaasti, siinä mielessä oikeilla jäljillä ap ainakin omalla kohdallani.
Minulla on vielä nyt 40-vuotiaana rasvainen iho(tyyppi), johon tulee finnejä. Tuo peseminen tässä vuosikymmenien aikana ei ole tullutkaan kertaakaan mieleen.
Kasvojen peseminen pesuaineella esim. Saippualla on vihon viimeinen temppu mitä voi tehdä jos ei halua finnejä.
Terveisin josku saippualla kasvonsa pessyt
Vaikka avaus onkin selvä trolli, niin kasvojen peseminen päivittäin, etenkin jos käytetään pesuaineita, lisää finnien saantia runsaasti. Siteen jos on ihan kunnon akne, niin siihen löytyy lääkkeet apteekista.
Älä viitsi, olen itse pilannut terveyteni aknelääkkeillä eikä maksa enää jaksa niitä myrkkyjä. Roaa pari vuotta, antibiootteja pari vuotta, e-pillereitä pari vuotta, kemiallinen palovamma aknevoiteesta ja kiusaamista yli 10 vuotta. Naaman pesen joka päivä ja käytän myös kasvovettä. Nämä eivät lähde vaikka mitä tekisin.
Mulle tulee finnejä aina menkkojen aikaan. Ajattelin syyn olevan hormonaalinen, mutta en kai sitten pese naamaani silloin tarpeeksi.
Voisitko ketjun aloittaja vielä tehdä aloituksen siitä, että ettekö käytä clerasilia tai kokeile laittaa hammastahnaa yöksi finnin päälle. Koska "minulla toimi silloin kun olin 15v.".
Naamastani huomaa hyvin koska on masennunsen kanssa huono kausi ja koska parempi.. Mutta älä pelkää en poistu kotoani kuin iltaisin/öisin ehkä kerran parissa kuukaudessa takin kaulus ylhäällä, huppu ja pipo syvällä päässä sekä katse kohti maata. Pahoittelen jos olet joskus järkyttynyt nenänpäästäni ja sen mahdollisista finneistä.
Finnit eivät aina ole aknea. Oma huono ihoni johtuu siitä että revin ja puristelen sen rikki kun olen stressaantunut, näyttää akneiholta. Mikään aknevoide tai syväpuhdistus ei auta ahdistushäiriöön, joten pitäisit pälli huolen omista asioistasi, joihin minun ihoni ei kuulu.
Finnien tulo on yksilöllistä eikä riipu siitä että ei pesisi kasvoja. Ja voisin sanoa että finnejä kamalampaa on noi ylimääräiset meikit jotka ei kuulu ihmisen naamaan niillä saat satavarmasti tuhottua naamasi. Itse en käytä mitään koska ihoni ei tykkää . Minun iho on tukossa samantien jos käytän. Olen luomuna. Eikä mua haittaa olla ilman mitään. Joskus kuorin ihoni n. 2-3 kertaa vuoteen. Uskomatonta että vaikka ihmiset tajuaa kaikenmaailman tököttien haitat silti niitä pitää käyttää.
Kyllä pesen. Kärsin silti hormonaalisesta aknesta. Hoituu vain e-pillereillä, kun taustalla on pcos joka akneni minulle aiheuttaa. Nuorempana olen vetänyt vaikka itä aknekuureja, mutta lopulta e-pillerit vasta tehosi. Vaan heti kun ne lopetti, palasi takasin vaika melkein kolmekymppinen olen. Mutta pillerit nyt ei ole vaihtoehto kun lasta yritetään, sori.
Itsellä kuiva iho joten pesen kasvot vain suihkussa käydessä (en meikkaa). Finnit tulevat aina samaan neljään kohtaan naamassa ja yksi selkään, joten luulen että siellä syvemmällä on jotain töhnää mikä tekee ne.
Geenilotossa ap:llä näyttää olleen hyvä tuuri ihon suhteen, mutta hiukan huonompi tuuri älyn kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttoi finneihin se, että aloin joka ilta kuorimaan naaman sokerilla. Meikin puhdistajat ei ilmeisesti pesseet tarpeeksi tehokkaasti, siinä mielessä oikeilla jäljillä ap ainakin omalla kohdallani.
Pakko ihmetellä alanuolia tässä postauksessani. Olen 30-vuotias, ja 14-vuotiaasta lähtien ollut aina finnejä naamassa. Alle 20-vuotiaana pääasiassa otsassa, mutta sen jälkeen suun ympäristössä ja poskissa. Meikkiä olen aina käyttänyt, koska olen tottunut peittelemään huonoa ihoa. Mitä vikaa tuossa sokerilla kuorimisessa on? Tietty maalaisjärki pitää olla mukana, että kuorii hellävaroen, eikä mitenkään raastaen. Sitähän ei tosiaan suositella kauhean usein kourimaan, mutta eipä tuo ole omaa ihoani ainakaan mitenkään ohentanut tai araksi/punaiseksi tehnyt. Aina olen liikkunut paljon ja syönyt terveellisesti ja puhtaasti, eli ne finnit ei ole elämäntavoistakaan johtuneet. 3 roa-kuuria on takana. En keksi muutakaan syytä tuohon, että nykyään ei tule finnejä, kuin tuon kuorimisen aloittamisen. Voihan sekin tietty olla että hormonit jotenkin asettuivat aloilleen... Teininä tuo finnien tuleminen on tietty joillakin aika väistämätöntä. Mutta tuo kuoriminen voi olla avuksi ainakin meille meikkiriippuvaisille.
Emme