Lapsen isovanhemmat eivät osta enää vaatteita lapselleni
Sen jälkeen kun meillä tuli ero ex-miehen kanssa ja mies alkoi maksaa minulle elatustukea, isovanhemmat lakkasivat ostamasta vaatteita. Ennen he ostivat useasti kaikkea. Kyllähän minä ymmärrän sen, että mun kuuluu elatustuen puitteissa nyt kaikki kustantaa, mutta silti tuntuu vähän pahalta, että isovanhemmat eivät enää halua ostaa lapselleni mitään. Olen itse todella pienituloinen ja miehen 200€ elatustuki menee käytännössä ruokaan ja asumiskustannuksiin. Olisi kiva ostaa joskus jotain kivaa vaatetta lapselle, mutta ei ole vara. Onko teille kellekään käynyt vastaavaa? Lisäksi myös harmittaa, että olen aika yksin koko ajan, kun oma lapauudenperhe on kaukana. Ex-miehelläni on koko ajan apua hänen perheestä ja uudesta tyttöystävästä. Jotenkin vaan tuntuu kamalan epäreilulta kaikki tällä hetkellä. Noh, onneksi minulla on lapseni, jota ilman en kyllä välttämättä jaksaisi. Olen kiitollinen hänestä ja yritän olla mahdollisimman hyvä äiti. Piti vaan purkaa johonkin..
Kommentit (43)
Miksi erosit? Vai jätettiinkö sut? Voitko muuttaa lähemmäksi omia tukiverkostojasi? Elämä on välillä epäreilua ja voit vain unohtaa exän tukiverkkoineen.
Erosin koska mies petti. Suhteeseen liittyi muutenkin epärehellisyyttä miehen puolelta.
Ehkä mun pitää tosiaan harkita muuttoa sinne tukiverkostojen lähelle. Pystyyköhän ex-mieheni estämään tämän?
Ap
Ei hän sitä estämään pysty, mutta kustannukset etän ja lasten tapaamisesta pitää laittaa puoliksi.
Jotenkin miehen vanhemmat tuntuvat aika vastenmielisiltä tyypeiltä jos tatkoitit isovanhemmilla heitä. Pettäjämiehestä puhumattakaan. Ehkä on ihan hyväkin että pääsit koko sakista eroon.
Vierailija kirjoitti:
Erosin koska mies petti. Suhteeseen liittyi muutenkin epärehellisyyttä miehen puolelta.
Ehkä mun pitää tosiaan harkita muuttoa sinne tukiverkostojen lähelle. Pystyyköhän ex-mieheni estämään tämän?Ap
Ei tietenkään pysty estämään sinua muuttamasta suomen sisällä.
Ostavatko isovanhemmat edelleen vaatteita ja tavaroita joita säilytetään lasten toisessa kodissa eli isän luona? Vai lakkasivatko tukemasta poikansa lapsia kokonaan? Kun kuulosti että he ovat edelleen jollain tapaa poikansa ja lastenlastensa tukena, mutta eronne vuoksi sinä et tietysti enää ole itse silloin paikalla.
No kunhan on välttämättömimmät vaatteet. Turha tuhlailla mihinkään.
Lapsellasi on laskennallisesti 500/kk rahaa elatukseen, joten on vaikea kuvitella, ettei sillä rahalla saa mitään kivoja/tarpeellisia vaatteitakin ostettua.
Ymmärrän silti harmituksesi, isovanhemmat saattavat jatkossakin kustantaa niitä vaatteita, mutta todennäköisesti niitä sitten käytetään vain siellä toisen vanhemman luona?
No ei isovanhempien kuulukaan maksaa lastesi kuluja.
Huolehditko itse yhtään yhteydenpidosta ex-appivanhempiin, vai dumppasitko heidät elämästäsi samalla kuin miehenkin?
Ovatko isovanhemmat tietoisia, että lapsellasi on pulaa vaatteista? Mitä puuttuu, mitä kokoa pitäisi olla, minkä värinen jne? Jos eivät ole, niin mistä he tietäisivät asian, jos kukaan ei sitä heille kerro. Kun seuraavan kerran isovanhemmat tulevat kahville, ota asia puheeksi heidän kanssaan.
Ei isovanhemmat osta enää ollenkaan vaatetta. Ja kyllä tiedostan ettei isovanhempien kuulu kustantaa. Mutta ennen meidän eroa he ostivat paljonkin ja heillä on kyllä myös vara ostaa. Selkeästi tänmä on heiltä jonkinlainen kannanotto siihen, että koska minä saan elatustukea heidän pojaltaan, niin he eivät halua minua rahallisesti auttaa. Valitettavasti tässä vaan kärsijänä on lapseni, enkä minä itse. Ilmeisesti ajattelevat että kieriskelen jotenkin rahoissani kun saan heidän pojaltaan 200€ kuukaudessa. Jotain katkeruutta siihen liittyy.
Hei riippuu tilanteesta, ex miehesi voi vaatia et tietyn kilometrin kauemmaks et saa muuttaa koska hänellä on oikeus lapsia nähdä. Sun täytyy viranomaisilta kysellä tuota.
Ja oikeassa olet exäsi vanhemmilla ei ole mitään velvollisuutta ostaa tavaroita lapsenlapsilleen niin se vaan menee.
Lasten kanssa mennään niillä eväillä mitkä on annettu.
Vierailija kirjoitti:
Huolehditko itse yhtään yhteydenpidosta ex-appivanhempiin, vai dumppasitko heidät elämästäsi samalla kuin miehenkin?
Minkä takia apn pitäisi olla yhteydessä ex-appivanhempiinsa? Varsinkin jos he ovat tuollaisia mulkeroita. Kyllä varmaan lapsi näkee isovanhempiaan isänsä kautta.. ihan vaan ohis
Vierailija kirjoitti:
Ei isovanhemmat osta enää ollenkaan vaatetta. Ja kyllä tiedostan ettei isovanhempien kuulu kustantaa. Mutta ennen meidän eroa he ostivat paljonkin ja heillä on kyllä myös vara ostaa. Selkeästi tänmä on heiltä jonkinlainen kannanotto siihen, että koska minä saan elatustukea heidän pojaltaan, niin he eivät halua minua rahallisesti auttaa. Valitettavasti tässä vaan kärsijänä on lapseni, enkä minä itse. Ilmeisesti ajattelevat että kieriskelen jotenkin rahoissani kun saan heidän pojaltaan 200€ kuukaudessa. Jotain katkeruutta siihen liittyy.
Miksi sinä ajattelet, että kyse on juuri elatusmaksuista? Jos kyse onkin siitä, että he ostavat lapsenlapsilleen edelleenkin vaatteita ja muuta, mitä lasten isä kertoo lasten tarvitsevan? Ja jos isän mielestä lapset eivät tarvitse tavaroita isovanhemmiltaan, isovanhemmat eivät tietenkään halua ostaa mitään tarpeetonta. Tänä päivänä lapsiperheissä tuntuu olevan kaikkea ihan liikaa, joten mitään turhaa ei ole järkevääkään ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia apn pitäisi olla yhteydessä ex-appivanhempiinsa? Varsinkin jos he ovat tuollaisia mulkeroita. Kyllä varmaan lapsi näkee isovanhempiaan isänsä kautta.. ihan vaan ohis
Ohis myös, mutta ei tietenkään tarvitse. Isovanhemmilla tuskin kuitenkaan on mitään kristallipalloa, josta voisivat katsoa, mitä lapsenlapsi juuri nyt tarvitsee. Jos lasten isä ei sitä kerro, isovanhemmat olettavat, että lapsella on kaikki tarpeellinen.
Meidän lapsella on niin vähän vaatetta, että joudumme käyttämään niitä samoja vaatteita sekä minun että ex-miehen luona. Lapsella ei ole mitään "vaatevarastoa" isänsä luona. Me roudaillaan niitä vaatteita edestakaisin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis myös, mutta ei tietenkään tarvitse. Isovanhemmilla tuskin kuitenkaan on mitään kristallipalloa, josta voisivat katsoa, mitä lapsenlapsi juuri nyt tarvitsee. Jos lasten isä ei sitä kerro, isovanhemmat olettavat, että lapsella on kaikki tarpeellinen.
Huoh. Miksi ihmeessä apn pitäisi se kertoa? Eiköhän sillä lapsella ole isä, joka voi nuo sanat saattaa. Vai eikö isät osaa hoitaa tuollaisia asioita? Nyt en uhan ymmärrä.
Taidan olla myös masentunut marttyyritekstistäni päätellen. :(
Ap